Citat:
Ursprungligen postat av limas
Jag är helt förfärat över att "Tony" inte lade sig i och sprang till barnen för att avstyra bråket! Det är en samhällsplikt att lägga sig i, om något/ några barn synes vara i fara. Man kan fan inte "bara gå förbi"! Och det kvittar fullständigt vilkas ungar det är! Vi vuxna borde vara mera arrengagerade i brnen, och inte bara låta dem härja utan uppsyn på en lekplats i flera timmar! Det är förkastligt! Så tragisk när ett litet barn dör

Men vad jag förstår på mamman mår hon inte alls bra, och nu verkar det som hon skall få hjälp med alla sina barn.
Jag skuldbelägger dock inte "Tony", för han är en lika stor fegis som alla andra vuxna den dagen!
Tony var förmodligen en sådan hönspappa som bara brydde sig om att ha kontroll över sitt eget barn. Det går alldeles utmärkt att höja rösten något till andras barn och fråga vad de gör och då brukar de lugna ned sig, istället bestämde han att det var bäst att gå in med sin son och låtsas som att inget hade hänt.
Iallafall så misstänker polisen att alla barnen som var på platsen inte är identifierade, kan man misstänka att vissa föräldrar inte vill bli inblandade eller att det finns andra föräldrar som vet vad som hände.
Citat:
Han tror dock inte alla barn som var med vid lekplatsen är identifierade ännu. Och vad som kommit fram i de videofilmade förhören vill han inte avslöja.