• 1
  • 2
2012-03-30, 01:20
Medlem
kaaalis avatar
Eller så fattade jag inte din ironi för att jag är på pickalurven
Citera
2012-03-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaaali
Eller så fattade jag inte din ironi för att jag är på pickalurven

<,<
Citera
2012-03-30, 19:51
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaali
Bumpar denna tråd. Scriptet fungerade utmärkt! Nu kvarstår att inget händer när jag kopierar in:
Code:
sudo nano /private/etc/hosts

Någon vet vad jag gör för fel? Provade även att skriva in det men det står bara att "Code:" inte är ett möjligt kommando

Tack
Citat:
Ursprungligen postat av system
Du ska inte skriva in ”code:”. Börja med ”sudo ..”
Hur gick det?
Citera
2012-04-04, 18:16
Medlem
kaaalis avatar
Citat:
Hur gick det?
Det slutade med att en klasskamrat styrde upp allt med något program Tack för visat intresse dock!
Citera
2012-04-04, 20:09
Medlem
systems avatar
Trevligt att det löste sig.
Citera
2017-01-27, 17:32
Medlem
SpaderSexs avatar
Lånar tråden.

Försöker installera CS5 på mac. Men måste logga in ed mitt adobe id för att slutföra installationen och får då "Det går inte att starta prenumerationen på Adobe Photoshop CS5 Extended Subscription Edition" Går det inte att hoppa över detta moment? Om inte hur löser man det? Har installerat samma version på en annan dator.
Citera
2017-01-27, 21:57
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Lånar tråden.

Försöker installera CS5 på mac. Men måste logga in ed mitt adobe id för att slutföra installationen och får då "Det går inte att starta prenumerationen på Adobe Photoshop CS5 Extended Subscription Edition" Går det inte att hoppa över detta moment? Om inte hur löser man det? Har installerat samma version på en annan dator.
CS5 ligger utanför Adobe CC (Adobes online-tjänst). Med det sagt går mina tankar åt hållet att det på datorn funnits en senare installation av Adobes program (alltså betydligt färskare än CS5).

Hur man isåfall blir av med alla spår av dessa program får man googla sig till. Lösningen är långt från självklar eller enkel för den novise.

I övrigt har jag inte mycket mer att tillföra av tre skäl:
1. Med Adobes prenumerationstjänst har fanimig alla råd att betala för ett program. Även snåljåpar och fattigpensionärer.
2. Orkar inte.
3. Vill inte.
Citera
2017-01-28, 11:14
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
CS5 ligger utanför Adobe CC (Adobes online-tjänst). Med det sagt går mina tankar åt hållet att det på datorn funnits en senare installation av Adobes program (alltså betydligt färskare än CS5).

Hur man isåfall blir av med alla spår av dessa program får man googla sig till. Lösningen är långt från självklar eller enkel för den novise.

I övrigt har jag inte mycket mer att tillföra av tre skäl:
1. Med Adobes prenumerationstjänst har fanimig alla råd att betala för ett program. Även snåljåpar och fattigpensionärer.
2. Orkar inte.
3. Vill inte.

Det första du skrev fick mig att radera alla Adobe-mappar i Application Support samt plisten vilket faktiskt löste problemet. Att du "fanimig" inte bara kunde skriva det utan istället skriva massa trams som troligtvis tog mer energi är bortom mig men också ditt problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in