2014-05-31, 12:29
Medlem
NOlies avatar
Jag hoppas på en framtid med Matriarkat http://sv.wikipedia.org/wiki/Matriarkat
Det är det enda som kan rädda världen. Bort med alla män från styrande positioner och sätt in mammor, mormödrar, mostrar, fastrar och systrar. Då skulle nog världen vara snällare och lugnare att leva i, både för människor, djur och miljö.
Citera
2014-05-31, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOlie
Det är det enda som kan rädda världen. Bort med alla män från styrande positioner och sätt in mammor, mormödrar, mostrar, fastrar och systrar. Då skulle nog världen vara snällare och lugnare att leva i, både för människor, djur och miljö.

Om kvinnor skulle styra världen så skulle vi inte ha så mycket krig, bara en massa länder som inte pratade mer varandra.
Citera
2014-05-31, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Maskulint Initiativ via
Max Delér, språkrör Uppsala
Ludde Åkerlund, språkrör Uppsala
Robert Hermansson, språkrör Umeå
Robin Gogberg, språkrör Umeå

Här är alla lika? Det låter ju bara bäst!

Vad studerar dessa killar egentligen, någon som vet?

Hur gamla är det?

Har de jobbat någon gång eller bara studerat?
Citera
2014-05-31, 15:02
Medlem
LawlessDarknesss avatar
Citat:

Ett land kan inte styras av enbart ologiska sliddjur. Det hade blivit som en jävla hippierörelse som brakar samman förr eller senare.
Citera
2014-05-31, 15:29
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Om kvinnor skulle styra världen så skulle vi inte ha så mycket krig, bara en massa länder som inte pratade mer varandra.
Jag tror inte kvinnliga ledare har svårare att skicka män i döden än vad manliga ledare har.
Citera
2014-05-31, 15:36
Medlem
Citat:
Vad studerar dessa killar egentligen, någon som vet?

Hur gamla är det?

Har de jobbat någon gång eller bara studerat?

De är 19-20 år.
Citera
2014-05-31, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De är 19-20 år.

Citat:
Max Delér, språkrör Uppsala
Ludde Åkerlund, språkrör Uppsala
Robert Hermansson, språkrör Umeå
Robin Gogberg, språkrör Umeå

Max Delér 19

Ludvig Åkerlund 19

Robert Hermansson 30 eller 35?

Robin Gogberg 21

Hoppas de är skärpta och levererar snart. Vill verkligen se vad de gör av detta utgångsläge som de har lyckats skapa.
Citera
2014-05-31, 17:26
Medlem
DrDeathAnianssons avatar
Citat:
Vilket korkat inlägg! Det finns massvis med empatistörda, kvinnliga chefer som behandlar sina anställda som djur, att tro att ett kön per automatik är snällare än det andra vittnar bara om ditt ytterst begränsade intellekt.
Citera
2014-05-31, 17:37
Medlem
Citat:
Haha, ibland är människan för härlig i all sin blåögdhet

Nej, det hade inte blivit bättre av att förtrycka ett kön istället för det andra, lika lite som jämvikt på en vågskål uppnås genom att man förflyttar övervikten från den ena skålen till den andra. Herregud, en lågstadieelev förstår ett så enkelt samband!
Citera
2014-05-31, 17:46
Medlem
Ghostdesperas avatar
Citat:

Kvinnor är aldrig ledarmaterial, det skulle aldrig fungera. Man kan inte ha en värld och politik som styrs enbart för vad de tycker och känner för stunden. Kvinnor är emotionella varelser, varken bättre eller sämre. Men de platsar inte helt enkelt. Att tro att världen hade blivit bättre för att kvinnor "styr" världen är naivt. Ett kärnvapenkrig hade kunnat startas pga PMS samt att fel politiker like:ade din bild på Facebook.
Citera
2014-05-31, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostdespera
Kvinnor är aldrig ledarmaterial, det skulle aldrig fungera. Man kan inte ha en värld och politik som styrs enbart för vad de tycker och känner för stunden. Kvinnor är emotionella varelser, varken bättre eller sämre. Men de platsar inte helt enkelt. Att tro att världen hade blivit bättre för att kvinnor "styr" världen är naivt. Ett kärnvapenkrig hade kunnat startas pga PMS samt att fel politiker like:ade din bild på Facebook.

Det är väl såna här uttalanden som får en del att rösta på F!.

Är det ingen som vet något om de här killarna. Vad har de för intressen, vad gör de och vad tror ni att de vill?

Vem av dem kommer att stå högst på deras lista? Är det i den ordning som de presenterar sig.
Citera
2014-05-31, 17:51
Medlem
Ghostdesperas avatar
Citat:
Det är väl såna här uttalanden som får en del att rösta på F!.

Är det ingen som vet något om de här killarna. Vad har de för intressen, vad gör de och vad tror ni att de vill?

Vem av dem kommer att stå högst på deras lista? Är det i den ordning som de presenterar sig.

Vilka uttalanden? Att det finns biologiska skillnader mellan män och kvinnor? Ursäkta mig, men kön är inte en social konstruktion. Trampar jag dig på tårna nu?

Utveckla kan du inte heller göra utan kommer med halvbra oneliners.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in