Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Vad har du för antivirusprogram? Har du fullscannat datorn?
Byt till annat antivirus och fullscanna, bara för att liksom.
Jag har faktiskt inget antivirus alls just nu, det är därför jag dubbelkör med SUPERAntiSpyware and AntiMalware. Min licens gick ut för några veckor sedan.
Citat:
Kör en Felkontroll (scandisk/CHKDSK) av C: (eftersom det är systemdisken så kommer den att schemaläggas till nästa datorstart).
Det har jag gjort, det är inga fel på den.
Citat:
När körde du en Diskrensning senast?
Högerklick på C: osv, rensa även återställnings-tjosan också. Tror fliken heter "Fler alternativ" eller knapp "Rensa systemfiler" (sitter på XP just nu).
Det gör jag en gång i veckan, senast i onsdags.
Citat:
När tömde du dina webbläsares temporära filer senast?
Också värt att göra.
Också i onsdags; varje onsdag natt så rensar jag diskarna och kör en defrag.
Citat:
När körde du rensning med Ccleaner (momenten; Filstädning och Registret) senast?
Finns som Portable, perfekt att ha på USB-pinne.
Det har jag nog aldrig gjort, faktiskt. Ska ta och testa det.
Jag är alltså ingen novis på datorer, har använt Windows sedan Windows 2000 och har alltid lyckats fixa de fel som uppkommit, och jag brukar vara den som får fixa mina vänners datorer när de har något fel, men det här kan jag bara inte förstå.
Jag testade förresten en ny sak just nu. Jag tog mappen som jag tog screenshot på och försökte kopiera den till en annan hårddisk. Det som hände då var att datorn stod och tuggade och Time Remaining, Items Remaining och Speed som man kan se i fönstret stod alla på "Calculating" i säkert en minut, och då är det ändå bara några få MB med bilder.
När den väl börjar kopiera så är hastigheten 0 bytes/sekund och antalet "Items Remaining" är också 0. Så har fönstret stått stilla i ett par minuter nu, och det är uppenbart att den inte kan kopiera mappen, av någon anledning.
Citat:
Avinstallera FireFox, rensa systemet, omstart, ny fräsch installation av FireFox.
Min uppdaterade FF visar inte nedladdade filer i FF:s filhanteraren längre så det kommer jag att göra snart, tror det skitar ner sig självt.
Skulle vara intressant att veta om det hjälper om allt ovanstående görs.
Jag testade att byta till Google Chrome (som jag märker att jag gillar mycket mer), och jag har samma problem där, trots att jag aldrig använt Chrome tidigare. Så det har inte med FireFox att göra, det är något med Windows.