Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-05, 13:56
Medlem
Mickej79s avatar
Hej jag följde denna guide http://matbjo.net/?p=299 och guide som det står i en virtuell windows xp och sen gjorde jag en ghost till en fil av det hela och la filen på en extern disk och koppla in den på en vanlig dator och ghosta över allt till den disken men nu startar den om hela tiden.
Så vad kan det vara för fel? eller kan man ej göra på det sättet ?

Vad jag hade tänkt med det hela att vi har på jobbet många datorer men samma system och samma inställningar och program och tänkte då att jag kunde göra en ghost fil så är det lätt att återställa allt sen om något går snett.. för som det är nu så måste man installera om allt och det tar mycket tid så tänkte om man kunde vina lite mer tid på det här sättet.
Citera
2011-10-05, 14:01
Medlem
cannaBes avatar
Vet inte hur många datorer ni har men har du kollat på Microsofts SCCM?
Citera
2011-10-05, 14:53
Medlem
Mickej79s avatar
Vad är Microsofts SCCM??

Vill ju också lära mig hur sysprep funkar var mycket därför som jag fick den iden också.
Vi har ca 15 datorer.
Citera
2011-10-06, 12:19
Medlem
Mickej79s avatar
Ha ha var ju inte ens roligt ..Den där länken gav ju bara vägen till google o där har jag varit redan..

Någon som kan hjälpa mig?

Kan man göra på det sättet jag beskrev?
Citera
2011-10-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickej79
Hej jag följde denna guide http://matbjo.net/?p=299 och guide som det står i en virtuell windows xp och sen gjorde jag en ghost till en fil av det hela och la filen på en extern disk och koppla in den på en vanlig dator och ghosta över allt till den disken men nu startar den om hela tiden.
Så vad kan det vara för fel? eller kan man ej göra på det sättet ?

Vad jag hade tänkt med det hela att vi har på jobbet många datorer men samma system och samma inställningar och program och tänkte då att jag kunde göra en ghost fil så är det lätt att återställa allt sen om något går snett.. för som det är nu så måste man installera om allt och det tar mycket tid så tänkte om man kunde vina lite mer tid på det här sättet.
Gjorde du en ghost från en virtuell maskin?
Då är det fel drivrutiner för hårdvaran (framförallt moderkort och HDD) och den kommer inte att starta upp. Istället blir det en blåskärm och datorn startar om.

Det du ska göra är att installera en burk som du vill ha den och sen köra en sysprep och ghosta den.
Och självklart funkar bara ghostningen om du har likadan hårdvara (framförallt moderkort) i alla datorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in