Ett tips för billigare kollektivtrafik är att skaffa ett oystercard. Åker man buss så kostar varje resa £1,40 och taket på vad det kan kosta per dag är £4,40. Kan läsas här:
http://www.tfl.gov.uk/tickets/14415.aspx
Jag skulle utan tvekan klara mig 2 dagar på 2000 spänn. Jag var i London i ca 4 veckor när jag gick på gymnasiet och tror att jag spenderade runt 10000 spänn. (Naturligtvis är boende ej inräknat). Då åt jag lunch ute varje vardag, drack en jävla massa alkohol (delvis hemma i lägenheten såklart men hade after work med en kompis nästan varje dag och drack drinkar på happy hour, kunde bli 4 mojitos innan man gick hem). Jag gillar inte att shoppa så värst mycket, i alla fall inte när det kommer till kläder. Däremot kunde jag spendera timmar inne på HMV och liknande affärer och jag köpte en hel del film och skivor. Taxi blev det nån gång i veckan när man hade varit ute och det blivit lite sent. Tänk på att undergrounden slutar gå vid en viss tid (alltså, inte mitt i natten utan snarare 00...) så man får ha koll på nattbussar om man inte vill åka taxi.
Nu vill jag inte få det att verka som att man kan leva världens lyxliv men jag tror inte att ni kommer ha några problem. Boende samt mat och underhållning för dag 3 är betalt så det är ju inte jättemycket som ska betalas. Ska väl tillägga att jag inte är den som gillar att äta på finare restauranger så värst mycket, alltså tjänade jag nog in en hel del på just matbiten. Så, för att sammanfatta så lär ni klara er om ni inte måste äta på finrestaurang, för det vet jag kan bli rätt dyrt.