2011-10-06, 01:45
Medlem
Fegyvereks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Vafan, designa ett eget magasin så du får plats med 9mm ammo, då ska du få se på åka av!

Ska vi vara snälla och ge han coola pro-tips? JAA!

Ts. Borra upp pipan i Co2-pistolen till 9mm. Går att göra med en vanlig enkel skruvdragare med en 9mm träborr.
Vill du ta den enkla vägen så köper du ett magasin till valfri pistol.
Sätter ihop allt. Så kan du panga på dumma gubbar som vill tafsa.

Men seriöst, fundera på om du verkligen inte vill skaffa nåt annat än en Co2-pistol som försvar. uppmanar ej till brott] Men Batong, kniv, kedja, pilbåge, motorsåg, el pistol(finns tråd om El Pistol, kolla den) , hund, starta medborgargarde/gäng/grannverksamhet? (sistnämnda röstar jag på!)

Mod: Hur länge ska denna tråd få vara kvar?
Citera
2011-10-06, 07:43
Medlem
pruttmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fegyverek
Men det jag tror du syftar på är väl inte möjligt i detta fall, då hans pistol och magasin inte är anpassade för diabolokulor?
Och Ts verkar inte ha orken att sitta och klura ut lösningar på sådana problem, då han inte verkat läsa genom seriösa delen av mitt inlägg.

Ts: Jag är inte den som är den, men "coolare tips" till en Slätborrad stålrundskuleskjutande Co2-pistol för att ge dig lite extra säkerhet i ditt kvarter?

Ju fler som bär vapen och andra tillhyggen, gör kvarteret inte säkrare.
Om du inte bär något olagligt, har du fortfarande lagen och allt vad det innebär på din sida om det skulle hända något. [edit] I alla fall på pappret.
Visstfan, tänkte inte på att hans tog rundkulor. Ja de där explosiva kulorna funkade bara med diabolo
Citera
2011-10-06, 15:46
Medlem
Fegyvereks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttmannen
Visstfan, tänkte inte på att hans tog rundkulor. Ja de där explosiva kulorna funkade bara med diabolo

Men han skulle ju kunna mynningsladda den. Stoppa ner EN hemgjord exploderande diabolo i pipan utan några rundkulor i magasinet.
Annars kan Ts köpa ett paket pilar, till luftgevär/pistol. Göra som ovan , stoppa ner EN i pipan.

Vet inte hur precisionen blir, vid skjutande av pilar i en slätborrad pipa...
Citera
2011-10-06, 22:21
Bannlyst
Skaffa en riktig puffra ist.
Citera
2011-10-06, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guffaw
Skaffa en riktig puffra ist.

hadde bara råd med en luft för tillfället ...
Citera
2011-10-07, 13:45
Medlem
Lundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetsaren2
hadde bara råd med en luft för tillfället ...
Gå med i black cobras!
Citera
2011-10-07, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lunden
Gå med i black cobras!
och hur går det till då ?
Citera
2011-10-07, 17:05
Medlem
Göra en luftpistol farlig genom coola tips för att försvara sig i sitt "farliga" område i sverige...

För det första, farligt område, det är Sverige?!

För det andra, coola tips? är inte du lite för ung för att använda vapen?

Och det sista styrker min ovanstående fråga, Du hade inte råd att köpa ett riktigt vapen..

Behöver man säga något mer?
Citera
2011-10-07, 18:04
Medlem
magnificos avatar
Tyvärr så är Crosman C31 endast gjord för stål rundkulor, dessa ger dålig precision och dålig träff säkerhet.

Dock så är C31 kraftfull på korta avstånd om du exempel träffar i en angripares ansikte. Har prov skjutet den själv med stål rund kulor och de penetrerade djupt in på vad som skulle motsvara en människas hud.

C31 är som en musköt från Karolinernas tid fast med mycket klenare kaliber och du måste skjuta på mycket kortare avstånd för att få effekt.

Om du vill fortsätta med kolsyrevapen rekommenderar jag Crosman 357 Magnum, trummagasin med 10 kulor magasin och diabolo kulor, mycket högra träff säkerhet och riktigt otäck på avstånd under 20 meter för en angripare
Citera
2011-10-07, 20:08
Medlem
Men kom igen nu FB! Killen vill ju ha "coola" tips på hur man gör en bra pistol så farlig som möjligt?!

Mitt tips är att fortsätta på kampsport och ge upp pistolen, man får ingen respekt..bara en massa elände!
Citera
2011-10-07, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Tyvärr så är Crosman C31 endast gjord för stål rundkulor, dessa ger dålig precision och dålig träff säkerhet.

Dock så är C31 kraftfull på korta avstånd om du exempel träffar i en angripares ansikte. Har prov skjutet den själv med stål rund kulor och de penetrerade djupt in på vad som skulle motsvara en människas hud.

C31 är som en musköt från Karolinernas tid fast med mycket klenare kaliber och du måste skjuta på mycket kortare avstånd för att få effekt.

Om du vill fortsätta med kolsyrevapen rekommenderar jag Crosman 357 Magnum, trummagasin med 10 kulor magasin och diabolo kulor, mycket högra träff säkerhet och riktigt otäck på avstånd under 20 meter för en angripare
det dära var väl ett hyffsat tips hmm notera skjut på korta avstond check
Citera
2011-10-07, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pangew
Men kom igen nu FB! Killen vill ju ha "coola" tips på hur man gör en bra pistol så farlig som möjligt?!

Mitt tips är att fortsätta på kampsport och ge upp pistolen, man får ingen respekt..bara en massa elände!
nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in