2011-10-02, 14:37
Medlem
Satt och kollade runt i det ockultisma området, och såg att någon hade skrivit om ett norrsken som inträffade den 27 september. Det var även då som stora av delar av tres telefon nätverk hade lagt av.

Finns det en möjlighet att det är ett samband, eller var det bara otur att det inträffade just då.Har för mig att de hade gått ut med att det berodde på ett strömavbrott. Vad tror ni?
Citera
2011-10-02, 14:43
Medlem
jolindbes avatar
Då de sa att det berodde på ett strömavbrott, så tror jag att det berodde på ett strömavbrott. Varför skulle de hitta på något sådant?
Citera
2011-10-02, 14:47
Medlem
Jag tänkte mer att det var en solstorm som låg grunden till strömavbrottet. Fast det kanske skulle påverkat stora delar av vårt elnätverk också?
Citera
2011-10-02, 14:51
Medlem
jolindbes avatar
Det sker tusentals och åter tusentals strömavbrott varje år. Att ett av dem råkade sammanfalla med kraftigt norrsken gör inte att strömavbrottet berodde på solens aktivitet. Och som du säger - varför fick bara Tre strömavbrott? Om jag förstått det rätt så var det inget omfattande avbrott, utan råkade bara vara på ett väldigt dåligt ställe.
Citera
2011-10-02, 14:54
Medlem
Nä det är sant. Om jag inte minns fel så tror jag telia rapporterade en del störningar också.. Fast det är nog bara ett sammanträffande ^^
Citera
2011-10-02, 23:22
Medlem
Sainsburyss avatar
Jag vet inte om det är felaktigt pga att jag minns fel eller om det rent sagt bara är felaktig. Men jag har för mig att norrsken kan ge störningar för mobiltelefoner och dess nät.
Citera
2011-10-03, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Jag vet inte om det är felaktigt pga att jag minns fel eller om det rent sagt bara är felaktig. Men jag har för mig att norrsken kan ge störningar för mobiltelefoner och dess nät.

Hahahaha,,,

Nä men det är så jag minns det med :P
Citera
2011-10-03, 09:30
Medlem
jolindbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys

Visst är det så. Men just detta avbrott berodde inte på norrsken - det berodde på ett strömavbrott i Tres central i Stockholm. Och att det strömavbrottet skulle ha orsakats av norrsken har jag mycket svårt att tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in