2017-07-16, 11:45
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Hans musik är helt borta på Spotify. Antagligen ligger hans musik på Tidal som han driver väl?

Ja, det är med största sannolikhet så det ligger till. Det vilar en känsla av feghet att inte våga låta sin musik få stor spridning av ren rädsla för konkurrens. Det enda som kommer hända är att folk laddar ned hans musik istället.
Tidal erbjuder inget som är tillräckligt intressant för att locka en stor kundkrets. Hur mycket man än gillar Beyonce eller Jay Z, så är det inte värt att betala för varje månad.
Citera
2017-07-16, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Ja, det är med största sannolikhet så det ligger till. Det vilar en känsla av feghet att inte våga låta sin musik få stor spridning av ren rädsla för konkurrens. Det enda som kommer hända är att folk laddar ned hans musik istället.
Tidal erbjuder inget som är tillräckligt intressant för att locka en stor kundkrets. Hur mycket man än gillar Beyonce eller Jay Z, så är det inte värt att betala för varje månad.
Finns det bara Rnb hiphop och modern pop på Tidal förresten?
Citera
2017-07-16, 11:56
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Finns det bara Rnb hiphop och modern pop på Tidal förresten?

Jag hoppas för deras skull att de även erbjuder stor variation gällande genrer och årtal, musiklyssnare brukar vara väldigt breda i smaken.
Citera
2017-07-16, 12:02
Bannlyst
Citat:
Jag hoppas för deras skull att de även erbjuder stor variation gällande genrer och årtal, musiklyssnare brukar vara väldigt breda i smaken.
Ja, jag är också väldigt bredsmakad för musiken. Dock är det just nu mer åt rockhållet, vill dock lyssna på det jag känner för.

Jay Z är en grym rappare jag gillar mycket med honom och han rappar om intressanta saker.
Citera
2017-07-16, 12:08
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ja, jag är också väldigt bredsmakad för musiken. Dock är det just nu mer åt rockhållet, vill dock lyssna på det jag känner för.

Jay Z är en grym rappare jag gillar mycket med honom och han rappar om intressanta saker.
Synd att han blivit så rik att han tappat intresset för att folk ska få höra hans musik.
Det är alltid lite sorgligt när band och artister tar steget och blir affärsmän istället för musiker.
Citera
2017-07-16, 12:10
Bannlyst
Citat:
Synd att han blivit så rik att han tappat intresset för att folk ska få höra hans musik.
Det är alltid lite sorgligt när band och artister tar steget och blir affärsmän istället för musiker.
Jag håller med dig om det, bättre om de fokuserade på musiken istället och gör det som är roligt. Snålhet kanske?
Citera
2017-07-16, 12:18
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Jag håller med dig om det, bättre om de fokuserade på musiken istället och gör det som är roligt. Snålhet kanske?
Jag vet inte varför detta sker, det finns säkert någon förklaring som är duglig.
Sedan finns det människor som klarar båda bra, Paul McCartney är en, Kanye West brukar ändå vara intressant. Ska jag även tro det jag hört om Jay Z 4:44 så ska den vara bra också, så helt körd som artist är han kanske inte.
Citera
2017-07-16, 12:21
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte varför detta sker, det finns säkert någon förklaring som är duglig.
Sedan finns det människor som klarar båda bra, Paul McCartney är en, Kanye West brukar ändå vara intressant. Ska jag även tro det jag hört om Jay Z 4:44 så ska den vara bra också, så helt körd som artist är han kanske inte.
Allt går ju vidare. :/ Jag hoppas verkligen att han fortsätter med sin musik, den är intressant.
Citera
2017-07-27, 15:24
Avslutad
Jay Z är absolut en av mina favorit rappare men tycker att 4:44 är aningen överskattat faktiskt. Mycket bra album men inte i närheten av när han var som bäst. Skulle ge det en 7:a av 10.

Till frågorna då:
1.Vilken tycker du är hans bästa album?'
Reasonable doubt helt klart !

2. Hans bästa låt (om du nu kan välja enbart 1, men försök.)
Hmm svårt... Men får nog gå med Dead Presidents 2 iaf älskar det beatet!

3. Ditt starkaste minne från Jay-Z
Får väl bli när jag såg honom live på Globen 2013.

4. Varför du gillar just Jay-Z som artist
Tycker att hans flow är mycket starkt sen har en han en av de bästa diskografierna inom hip hop också.

5.Vilken text anser du e den som berört dig mest?
Mamma Loves me, Song Cry och Moment Of Clarity

6. Bästa balladen
Song Cry?

7. Bästa röjjarlåten?
Älskar "Is That Yo Bitch (Chick)" Annars blir det väl klassikern "Big Pimpin" Med UGK (R.I.P. Pimp C) 👍!
Citera
2021-07-06, 21:50
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Jay Z var affärsman från första början. I begynnelsen av karriären vill han inte ens bli rappare då han tjänade så bra på att sälja knark. Men de som såg Jays potential övertygade honom och till en början använde han ju knarkpengar för att promota sin musik. Senare när han slog igenom var han inte sen med att skapa sitt eget klädmärke osv.

Tycker personligen att Jay Z är fruktansvärt överskattad. Gjorde vissa bra låtar i början av sin karriär men 95 % är ju kommerciell dynga utan själ.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in