2011-09-28, 15:08
Medlem
En eller flera fiskare är försvunna i fjorden vet ni mer?
Citera
2011-09-28, 15:09
Medlem
SvenBures avatar
Kan du länka källan, har inte sett något om det.

Google är min vän, hittade.
http://dagbladet.se/nyheter/inrikes/1.3948294-herrelos-bat-orsakade-sokpadrag
Citera
2011-09-28, 15:14
Medlem
Hörde det på radion!! Och att folk pratar om det att det är ett på drag med polisbåtar och hellikoptrar.Skall leta lite
Citera
2011-09-28, 15:52
Medlem
Megaforces avatar
Ägaren har påträffats och har varit ute och fiskat på havet hela dagen. Tydligen har båten varit stulen och man är inte säker på om nån ramlat i eller om båten bara övergetts i närheten av där den hittades.

För övrigt är båten väldigt lik den jag hade för 30 år sen (en antik Polar 17 från 50-60 talet). Finns inte så många sådana kvar i bruk.
Citera
2011-09-29, 10:12
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ägaren har påträffats och har varit ute och fiskat på havet hela dagen. Tydligen har båten varit stulen och man är inte säker på om nån ramlat i eller om båten bara övergetts i närheten av där den hittades.

För övrigt är båten väldigt lik den jag hade för 30 år sen (en antik Polar 17 från 50-60 talet). Finns inte så många sådana kvar i bruk.

Jag hittade en sida med händelserapport och foton på den skepparlösa båten. Den senaste posten så sidan:

Citat:
2011-09-28 15:04
Ägaren har nu bekräftat att det är hans båt. När han senast såg sin båt, låg den i Skallahamn. Någon har stulit eller "lånat" båten, okänt vem. Den kan omöjligt ha drivit från båtplatsen till fyndplatsen.

Insatsområdet är mycket väl genomsökt och oavsett vem som brukat båten finns det inga flera uppslag.

Räddningsledaren på JRCC har därför beslutat att insatsen skall avslutas.
http://www.sjofartsverket.se/sv/Om-oss/Organisation/Sjotrafikavdelningen/Sjo--och-Flygraddningscentralen/JRCC-Online/Patraffad-drivande-bat-Kungsbackafjorden/?Category=Alla&Status=1&Period=2
Citera
2011-10-01, 10:10
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jag hittade en sida med händelserapport och foton på den skepparlösa båten. Den senaste posten så sidan:

Det är ju sannolikt någon som tjuvfiskat hummer och lånat båten. Dessvärre tror jag denne ramlat ur i samband med upptagning av tinan och drunknat. Om typ 3 veckor så spolas nog denne upp på stranden i närheten av där båten hittades.
Citera
2011-10-01, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Snurran Evinrude är också från tiden med den då klassiska formen och färg (Ljusblå/vit).

Ett ståtligt ekipage på sin tid. Drömde som grabb om att någon gång ha en sådan men då med en Mercury snurra. Nej det är inte jag som lånat den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in