Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Jag är lite sugen på att köpa en film bara för att testa.

Laddade ner den första igår, blev en idag också. Finns betydligt fler filmer idag än igår. Kan bli en om dan ett tag. 45 minuter skulle det ta att ta ner en film, är väl ok men det får gärna gå snabbare.

Det var på tiden att de började sälja filmer. Började betala för musik igen när Apple tog bort DRM. Lär nog börja betala för film nu när man kan köpa på sitt svenska konto (Att filmerna är DRM-skadade spelar mindre roll än musiken). Inte för att musik- och filmindustrin förtjänar det men för att göra rätt för sig.
Citera
2011-09-28, 22:55
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Vad har du för uppkoppling om det tar 45 minuter att ta hem en film?
Jag har en kompis som har 100-lina och har hyrt filmer från amerikanska iTunes store ett antal gånger. Han säger att det tar ungefär 4 minuter från det att du trycker på "Hyr" till dess att filmen har buffrat tillräckligt och sätter igång.
Citera
2011-09-28, 23:10
Medlem
ttt--ttt---tttorrent!
Citera
2011-09-28, 23:13
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vincent-K
ttt--ttt---tttorrent!
Inser du att det finns människor här i världen som faktiskt vill göra rätt för sig?
Citera
2011-09-29, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Jag har en kompis som har 100-lina och har hyrt filmer från amerikanska iTunes store ett antal gånger. Han säger att det tar ungefär 4 minuter från det att du trycker på "Hyr" till dess att filmen har buffrat tillräckligt och sätter igång.

Nja, 100 Mbit har jag inte, kör på ADSL 8.1. Men då kan man med säkerhet säga att det inte hänger på Apple i a f utan min antika internetuppkoppling.
Citera
2011-09-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vincent-K
ttt--ttt---tttorrent!

Jag tror många fortfarande kör torrent och med tanke på hur filmindustrin pissar på sina kunder har jag full förståelse för det. Det lustiga är att de jag känner som tankar mest lägger ner minst lika pengar på internetförbindelse, diskar, brännare o s v som jag lägger på riktiga filmer.

Jag har inget emot att betala för film eller musik men de begränsningar som tidigare funnits har varit helt orimliga. Som vanligt kommer Apple till undsättning och löser problemen.
Citera
2011-10-01, 00:26
Medlem
http://www.macrumors.com/2011/09/30/apple-tv-set-to-launch-in-7-new-european-countries-next-tuesday/
Citera
2011-10-01, 00:29
Medlem
Ruvils avatar
Finns det några smidiga verktyg för att ta bort DRM-skyddet på filmerna man köper, för OS X? Jag testade något som heter Requiem men tydligen så hade filen en för ny DRM version. Tips?
Citera
2011-10-01, 16:02
Medlem
Ska absolut köpa AppleTV nu
Som man har väntat på detta. Jag trodde inte vi skulle få se denna dag komma, ever..
Citera
2011-10-02, 07:51
Medlem
Bengt-Olovs avatar
1150 kronor verkar bli det officiella priset i Sverige. Helt okej får man väl ändå säga, även om den går att få tag på för under tusenlappen via ickeofficiella partners (till exempel Net on Net) som har gråimporterat maskinen.
Citera
2011-10-05, 16:06
Medlem
När ni hyr en film lagras den på minnet då, och måste man vara uppkopplad för att se filmerna, tänkte hyra ett gäng filmer så ungarna har nått att göra på flygplanet, eller måste jag köpa dom?
Senast redigerad av Mrluge 2011-10-05 kl. 16:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in