2011-09-28, 08:31
Medlem
LaGorditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr0ster
Stampen är trevligt. Inte så jätte fint område kanske att vandra runt i men det är nära till centralen, vad man nu skall där och göra. Du har en stor Coop butik i dom nybyggda husen vid Stampen. Det finns några restauranger där, Coop och en Netto en bit bort mot centralen. Tidigare var det sunkiga stripklubbar och nå svartklubb och skit helt enkelt.
Allt det är rivet numera och dom har byggt nya hus istället så området är väldigt trevligt. Dessutom är det förhållandevis lugnt. Jag bor inte Stampen men hyggligt nära. Vet ingenting om ljudnivån ifrån tågen, men varför inte bara åka dit och fråga? Hållplats Ullevi Norra med linje 1 eller 3. Med tanke på dess placering så får man utgå ifrån att det är hyggligt ljudisolerade lägenheter. Svårt att tänka mig något annat faktiskt. Trista med Stampen är att man inte har något grönt någonstans i stort sett förutom två kyrkogårdar. Någon kyrka finns där inte heller. Ej heller en allé. Ganska trist område.
Men åk dit och kolla!

Hehe ang kyrkogården så har jag en bekant som bor mittemot "TÄNK PÅ DÖDEN"-skylten. Varje morgon, middag, kväll får han se den härliga skylten. Ganska deppigt, eller kanske härligt?

Ang. Stampen.

Helt ok ställe men på fel sida av stan enligt mig. Har alltid sett östra Gbg som skumt. Nära nordstan och Centralstationen. Bättre med västra som innefattar Linné, Vasa, Landala och änggården.
Citera
2011-09-28, 16:44
Medlem
Izak80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaGordita
Hehe ang kyrkogården så har jag en bekant som bor mittemot "TÄNK PÅ DÖDEN"-skylten. Varje morgon, middag, kväll får han se den härliga skylten. Ganska deppigt, eller kanske härligt?

Ang. Stampen.

Helt ok ställe men på fel sida av stan enligt mig. Har alltid sett östra Gbg som skumt. Nära nordstan och Centralstationen. Bättre med västra som innefattar Linné, Vasa, Landala och änggården.

Bor i Linnéstaden för tillfället och vill gärna härifrån. "Desperate housewifes med två små ettriga hundar" och "jag är lite bättre än andra för att jag äger min lägenhet" kulturen är ju ganska utbredd här. Besökte Stampen igår och det verkade vara ett område som tilltalar mig. Får se hur det går och om vi väljer att flytta dit.
Citera
2011-09-28, 17:37
Medlem
LaGorditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izak80
Bor i Linnéstaden för tillfället och vill gärna härifrån. "Desperate housewifes med två små ettriga hundar" och "jag är lite bättre än andra för att jag äger min lägenhet" kulturen är ju ganska utbredd här. Besökte Stampen igår och det verkade vara ett område som tilltalar mig. Får se hur det går och om vi väljer att flytta dit.

Vilket gigantiskt nerköp ni gör i sådana fall.
Citera
2011-09-28, 21:20
Medlem
Izak80s avatar
Citat:
Vilket gigantiskt nerköp ni gör i sådana fall.
För oss är det inget nerköp allt beror ju på vad man är för typ av personer. Vi vill inte bo i andrahand längre utan få en större lägenhet som vi kan möblera själva.
Citera
2011-09-29, 14:25
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
För oss är det inget nerköp allt beror ju på vad man är för typ av personer. Vi vill inte bo i andrahand längre utan få en större lägenhet som vi kan möblera själva.

Det finns ju en schysst bowlinghall i kvarteret vid Bangårdsgatan vilket inte finns i Linne där sport mest består av spinning i gym. Fördelen med Bangårdsgatan är ändå att man har hyfsat bra kommunikationer både kollektivt via centralen eller mot motorvägarna med bil. När den nya Götaälvbron blir klar så blir det också lättare att cykla t.ex. till Hisingen (den nya bron kommer sannolikt att byggas med cykelhiss som gör att man slipper trampa uppför större delen av bron)
Citera
2011-09-29, 15:02
Medlem
Dr0sters avatar
Citat:

Ang. Stampen.

Ja den skylten e ju för härlig. =)
Var tydligen några som placerade en "TÄNK PÅ DÖDEN" skylt ovanför ingången till Pissetunneln för ett tag sedan. (Tunneln mellan Nordstan och Nils Erikssons terminalen.)

För mig har Landala och Änggården och Linné alltid känns som fel sida av stan. Fast beror på att jag är van vid östra Gbg (Redberg, Kålltorp, Härlanda och det köret). Har ju bara med det att göra antagligen. Fast värst var det när jag bodde på Hisingen, kändes helt som att komma in ifrån arslet.
Inte p.g.a Hisingen i sig utan kändes bara så fel geografiskt.
Citera
2011-09-29, 16:28
Medlem
Citat:
Hej

Jag och sambon har fått erbjudande om en nybyggd, fräsch, 3:a i bostadområdet Stampen i Göteborg via en privat hyresvärd. Eftersom jag inte känner till Göteborg så väl så undrar vi vad det är för typ av område. Stampen ligger ju också väldigt nära alla tågspår in till Centralstationen så vi undrar om det finns någon här på Flashback som bor i området och kan berätta om ljudet från tågen är ett väldigt stort problem.

Mvh
I&E

Stampen är ett trist område,
som saknar charm.

Stövel-Anders
Citera
2011-09-29, 18:18
Medlem
LaGorditas avatar
Citat:

Okej? Med andra ord kan ni ändå inte välja och vraka mellan stadsdelarna i Göteborg. Bor ni i andra hand kan jag förstå att ni vill flytta.
Citera
2011-09-30, 13:09
Medlem
Stampen är bra på många sätt, förhållandevis nära till det mesta och med en viss stadskänsla även om utbudet av service inte är det största. Men om ni ska flytta dit beror ju på vad ni gillar och kanske främst vilka alternativ ni har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in