2012-01-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighHitler
Så länge jag och många andra inte får ligga behövs porren, det är absolut inte acceptabelt att ta bort den och det finns troligen många som håller med.

Om kvinnor vill att porren ska försvinna får de vara mindre svårflörtade.

Vad är du för ett monster som har så svårt att få ligga? Sänk din standard (som du förmodligen fått av allt ditt porrtittande) och ge dig ut på jakt så ska du se att du får napp. Även det fulaste kvart i tre-ragget slår en tragisk ensamrunk framför datorn.
Citera
2012-01-17, 15:39
Medlem
Män tycker kvinnorna är svårflirtade och kvinnorna tycker att männen är tråkiga, därför måste porren finnas, eller??
Citera
2012-01-17, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av visiona
Ofta tjejer med låg självkänsla och som inte fick någon uppmärksamhet som barn, inte så bright tjejer heller för den delen...

Det finns rätt mycket tjejer som gillar att visa upp sej också....
Citera
2012-01-17, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Vad anser du om svenska kvinnor? Har ni problem med kvinnorollen också, kanske?

Är det möjligt att feminismen målat om Sverige till ett färglöst samhälle där kontraster inte längre kan mötas och män talar med kvinnor som de talar med polarna och kvinnor inte har en aning om hur man mjukt förför mannen med riktig feminin charm?

Jag håller ju med en del som du säger om svenska män, överanvändadet av porr bland svenska män är ju helt enkelt bara en av många sorgliga resultat av ett samhälle som har förlorat sin själ, byråkratiserats och förenklats till att passa ideologiska dogmatiker. Skulle vara intressant att höra ifall du har något självkritiskt att säga om hur svenska kvinnor beter sig?
Den svenska kvinnan har krav, en del tom skyhöga krav, det kan vi inte förneka, visst är det så. Hur har det kunnat bli så? Amelia, Vecko-Revyn, bloggar mm som skriver en massa skit helt enkelt. Skrota porrtidningar och passa på att skrota dessa tjejtidningar också, gå ut och se verkligheten som den är....var dig själv helt enkelt!!
Citera
2012-01-17, 15:50
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Den svenska kvinnan har krav, en del tom skyhöga krav, det kan vi inte förneka, visst är det så. Hur har det kunnat bli så? Amelia, Vecko-Revyn, bloggar mm som skriver en massa skit helt enkelt. Skrota porrtidningar och passa på att skrota dessa tjejtidningar också, gå ut och se verkligheten som den är....var dig själv helt enkelt!!

Får taskiga associationer när du talar om att "skrota tidningar".
Citera
2012-01-17, 16:01
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Svenska män är bra konstiga, ni kan inte debattera, ni är stelbenta och tänker fyrkantigt. Ni har problem med mansrollen helt enkelt. Så är det!! Ni bryr er inte ett dugg om hur en kvinna tänker eller känner, tråkigt , tråkigt....det enda ni vill ha är den gamla porren, som i de flesta människors liv är väldigt oviktig,,,,,
Den som respekterar kvinnans eget val och anser att hon är mogen nog att själv avgöra, den bryr sig om kvinnan, till skillnad från den som sätter sig över kvinnan och vill lagstifta bort hennes frihet.
Citera
2012-01-17, 16:04
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Män tycker kvinnorna är svårflirtade och kvinnorna tycker att männen är tråkiga, därför måste porren finnas, eller??

Nej absolut inte. Jag har haft regelbundet(mer eller mindre) sex sen jag var 15. Är idag 25 har fortfarande sex 3-10ggr/vecka. Trots detta tittar jag på porr då jag finner det upphetsande.
Har inget att göra med hur mycket sex man har.

Man kan inte förbjuda allt du inte tycker om. Försök få in i din skalle att folk är olika. Olika människor tycker om olika saker.
Senast redigerad av lundagren 2012-01-17 kl. 16:07.
Citera
2012-01-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Det finns rätt mycket tjejer som gillar att visa upp sej också....
......för att dom inte fått någon uppmärksamhet som barn
Citera
2012-01-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Nej absolut inte. Jag har haft regelbundet(mer eller mindre) sex sen jag var 15. Är idag 25 har fortfarande sex 3-10ggr/vecka. Trots detta tittar jag på porr då jag finner det upphetsande.
Har inget att göra med hur mycket sex man har.

Man kan inte förbjuda allt du inte tycker om. Försök få in i din skalle att folk är olika. Olika människor tycker om olika saker.
Detta handlar inte om "saker" utan människor som lever skadligt för att du ska få se din porr, som blir utnyttjade av en hänsynslös bransch som bara är ute efter dollar!!
Citera
2012-01-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Den som respekterar kvinnans eget val och anser att hon är mogen nog att själv avgöra, den bryr sig om kvinnan, till skillnad från den som sätter sig över kvinnan och vill lagstifta bort hennes frihet.
En del förstår inte sitt eget bästa eftersom de har stängt av alla känslorna, men en dag kommer de upp till ytan, då blir det mycket jobbigt.
Citera
2012-01-17, 16:16
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Detta handlar inte om "saker" utan människor som lever skadligt för att du ska få se din porr, som blir utnyttjade av en hänsynslös bransch som bara är ute efter dollar!!

Nej det handlar om vuxna människor som väljer ett yrke. Ett fritt val. vem fan är du att bestämma över dom? Vet du bättre än dom själva hur deras liv ska levas? översittare och diktatorfasoner.

Du tycker helt enkelt inte att människor ska få göra egna val, utan du ska välja åt alla vad som är bäst för dom menar du?

Dom blir inte mer eller mindre utnyttjade än ngn annan bransch. Producenter och bolag(dvs arbetsgivare) kommer alltid tjäna mer än folket på golvet. Så är det i alla branscher.
Citera
2012-01-17, 16:17
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
En del förstår inte sitt eget bästa eftersom de har stängt av alla känslorna, men en dag kommer de upp till ytan, då blir det mycket jobbigt.

Men du vet så klart allas bästa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in