Citat:
1. Alla undersökningar som gjorts i Sverige (de skiljer sig åt mellan olika länder) hamnar runt 15%. Som jag förstår det så är andelen svenska män som köpt sex i Sverige ännu mindre.
Fel, den senaste undersökningen visar på 8 %. Men det finns stora metodologiska brister i den studien, och bortfallet var mycket stort.
Citat:
2. Du jämför prostitution med att jobba inom åldringsvården. "Att tjäna tusenlappar på ett harmlöst litet knull?" vs "torka gamlingar i stjärten för en dryg hundring i timmen? " Ska jag tolka det så att du skulle tycka det var bättre att din mor, din syster eller din dotter var prostituerade än att de jobbade inom åldringsvården?
För mig är sexarbete ett arbete som andra. Kan liknas med massör eller omsorgsyrke utan vidare. Vidare är sexuell wellness och tantramassage (av könsdelarna) något som kommer alltmer på kontinentens lagliga bordeller. Sex och orgasmer helar en människa, och borde vara avdragsgillt som friskvård.
http://www.fkk-artemis.de/en/index.php
http://www.tantramassage.cz/?l=en
Dotter? Du gick just i fällan:
Citat:
Wagenius lag:
En normativ regel för debatt, reklam och kommunikation överlag, som diskvalificerar den som använder argument baserade på ”om det gällde din dotter…”, ”skulle du vilja att din dotter…”, eller motsvarande som underförstått utmålar döttrar som viljelösa, hjälplösa, naiva våp vars oskuld och tadel kräver extra skydd jämfört med sönernas. En debattregel som menar att om du finner dig hålla med KD i någon fråga som gäller genus, livsstil eller sexualitet, så bör du fundera ett varv till…
En normativ regel för debatt, reklam och kommunikation överlag, som diskvalificerar den som använder argument baserade på ”om det gällde din dotter…”, ”skulle du vilja att din dotter…”, eller motsvarande som underförstått utmålar döttrar som viljelösa, hjälplösa, naiva våp vars oskuld och tadel kräver extra skydd jämfört med sönernas. En debattregel som menar att om du finner dig hålla med KD i någon fråga som gäller genus, livsstil eller sexualitet, så bör du fundera ett varv till…
Eftersom hederskultur inte är acceptabelt så lägger jag mig inte i min vuxna son, mor eller dotters sexliv. Vill min dotter sälja sex så är det hennes val.
Citat:
3. Att motståndare till prostitution skulle vara moralistiska eller sexualfientliga är rent nys. Skulle man fullfölja den tesen så skulle en nations "sexuella öppenhet" stå i proportion till andelen prostituerade i landet. Sanningen är ju precis den motsatta
Inte alls. Det enda som rationellt kan förklara ditt motstånd mot att samtyckande vuxna ska kunna idka kommersiell sex är just moral.
Citat:
Sammanfattningsvis så är de åsikter du framför avskyvärda för de allra flesta män och kvinnor i Sverige. Men jag antar att du själv betraktar dig som en medelsvensson.
Det är bara i totalitära och slutna samhällen som man förbjuder och motarbetar företeelser för att man finner dem avskyvärda. Titta på hur homosexuella har behandlats exempelvis... I Sverige behandlas horor och sexköpare likadant som bögarna förr i tiden. Vi är sexuella dissidenter...
Man behöver inte gilla prostitution för att man åtminstone ska acceptera att vuxna människor gör som de vill med sin egen kropp. Sex är lagligt och affärsverksamhet är lagligt, därför ska även sexköp bli lagligt. Verksamheten kan även (liksom vid legalisering av cannabis) tillföra staten många sköna skattekronor.
Att vara emot prostitution är antifeministiskt. Fråga feministerna i Tyskland exempelvis får du höra. Där slåss man för kvinnans rätt att även få göra "fel val" om hon så önskar.
Din sexualmoral känns ganska medeltida, som tycker det är rätt att döma folk som kriminella för att man utför (kopplerilagen) eller får (sexköpslagen) massage av sina könsdelar mot ersättning...
Statsfeminismen har gjort att Sverige har den mest inskränkta och anala sexmoralen i hela Europa...
Senast redigerad av WordWarrior 2011-10-03 kl. 16:58.
Senast redigerad av WordWarrior 2011-10-03 kl. 16:58.
…, så gör man fortfarande i vissa diktaturer, jag får nog meditera över detta
…
. Det behöver man knappast vara Einstein för att förstå. På vilket sätt skulle de hindras att söka hjälp om båda delar var legaliserade menar du?