2011-09-21, 18:15
Bannlyst
Hej experter!

Har ett sjukt problem på min laptop med windows 7. Varje gång jag har Utorrent igån och kollar på film eller t.ex youtube så låser sig hela datorn och jag måste starta om den. Det är sjukt irriterande.

Vad kan detta bero på och vad skall jag göra?

Tack
Citera
2011-09-21, 19:00
Medlem
Sker detta även när utorrent inte är igång?

Antagligen inte, men var tvungen att fråga ändå.
Har du den senaste Flash Player installerad?
Vad har du för operativsystem?
Citera
2011-09-21, 19:03
Medlem
Jag har samma problem med Utorrent att hela datorn låser sig, fast det händer bara ibland, men jag behöver inte starta om datorn utan bara vänta 2-3 minuter så kan jag röra fritt igen och stänga av skiten.

Men om jag skulle starta om datorn så upphäver problemet(men man har ju aldrig ork att starta om och starta upp alla program som man använder )
Citera
2011-09-21, 19:16
Medlem
Det är ganska lite att gå på.
det kan vara med att grafikkortet är för varmt. Prova dammsuga vid fläkten eller så är det att den är blockerad av något i en längre tid.
Annars kan det ha med att göra att du kanske ha fått ett virus på datorn som reagera via U-torrent.
Eller så gillar inte brandväggen U-torrent.
Flash player kan med vara problemet.
Citera
2011-09-21, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avloppsrent
Det är ganska lite att gå på.
det kan vara med att grafikkortet är för varmt. Prova dammsuga vid fläkten eller så är det att den är blockerad av något i en längre tid.
Annars kan det ha med att göra att du kanske ha fått ett virus på datorn som reagera via U-torrent.
Eller så gillar inte brandväggen U-torrent.
Flash player kan med vara problemet.
Kan vara så, det är nog mer hårddisken som är för slö än att grafikkortet blir överhettat.
Men, nu använder inte jag utorrent längre, utan bittorent är tjänsten som fastnade i mitt hjärta.
Hur som helst så, använd "Stable versionen" och följ dessa steg:

Checka i "Disable Windows caching of disk reads" i Disk Cache sub-menyn under tabben Advanced och problemet BÖR dunsta, tycker man ju åtminstone...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in