2011-09-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace007
för det första vad det inte jag som sa att feminism hör ihop med detta
för det andra var det inte "några stycken" som stormade deras plan, det var hundratals.
jag förstår inte grejjen med att jämföra med invandringen?
om du mot förmodan har en bättre lösning på hur man kan göra fotbollsmatcher (det är ju det som tråden handlar om) säkrare så att ALLA, med alla menar jag både kvinnor, barn o män kan gå på utan att riskera sin säkerhet eller att matchen bryts är jag säker på att alla klubbar vill prata med dig. Om du däremot inte har en bättre lösning förslår jag att du tänker efter en stund, var det verkligen fel av klubben att agera som dom gjorde?

IMO gjorde dom helt rätt och jag hoppas att andra tar efter! endast så kan klubbarna bli av med dräggen som sabbar för majoriteten och skyddas av den sk "klacken"

Jo det handlar om "några stycken". Man tillåter inte män som grupp få tillträde, Alltså alla män på hela jorden, för något som några få gjorde.

Grejen med att jämföra med invandring är att få människor hade tycket det var varken bra eller rätt att utvisa alla invandrare för något som "några stycken" gör. Trots att det hade varit samma sak.

Kollektiv bestraffning är aldrig rätt även om det skulle få ett "bra" resultat då det ofta är fler som blir oskyldigt bestraffade än skyldigt bestraffade. Och människor skall aldrig bestraffas för något som andra människor gör.
Citera
2011-09-21, 13:25
Medlem
Ace007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qawser
Jo det handlar om "några stycken". Man tillåter inte män som grupp få tillträde, Alltså alla män på hela jorden, för något som några få gjorde.

Grejen med att jämföra med invandring är att få människor hade tycket det var varken bra eller rätt att utvisa alla invandrare för något som "några stycken" gör. Trots att det hade varit samma sak.

Kollektiv bestraffning är aldrig rätt även om det skulle få ett "bra" resultat då det ofta är fler som blir oskyldigt bestraffade än skyldigt bestraffade. Och människor skall aldrig bestraffas för något som andra människor gör.

Det handlar inte om alla män på jorden, det handlade om männen i den staden som ville gå o se sitt lag. Jag håller med dig principiellt men finns det inget annat sätt att lösa ett problem som detta så ser jag hellre att något görs, som typ detta, för att markera att enough is enough än att inget görs alls o dräggen fortsätter sabba för laget och alla riktiga fans

Ibland måste man ta till saker som handlingar som inte passar alla, men om det i långa loppet är till gagn för majoriteten är det förståeligt

Fortfarande kan jag inte se kopplingen mellan att utvisa invandrare och stänga ut män från en fotbollsmatch, det är liksom inte ens nära (men jag håller med dig i din åsikt om invandrare)
Citera
2011-09-21, 13:28
Medlem
idioterna på fb förespråkar kollektiv bestraffning. vilka jubelidioter I England löser man detta igenom att huliganer ska vara kontaktbara eller infinna sig vid polisstation under matchen. Bevakningskameror,id-handlingar,registrera huliganer å förhindra dessa män ifrån att resa vid matchdag är bättre alternativ än denna metod.
Senast redigerad av quezen 2011-09-21 kl. 13:30.
Citera
2011-09-21, 13:46
Medlem
Citat:
Det handlar inte om alla män på jorden, det handlade om männen i den staden som ville gå o se sitt lag. Jag håller med dig principiellt men finns det inget annat sätt att lösa ett problem som detta så ser jag hellre att något görs, som typ detta, för att markera att enough is enough än att inget görs alls o dräggen fortsätter sabba för laget och alla riktiga fans

Ibland måste man ta till saker som handlingar som inte passar alla, men om det i långa loppet är till gagn för majoriteten är det förståeligt

Fortfarande kan jag inte se kopplingen mellan att utvisa invandrare och stänga ut män från en fotbollsmatch, det är liksom inte ens nära (men jag håller med dig i din åsikt om invandrare)

Så män från andra städer hade fått komma in?

Vi säger såhär: Några individer i en grupp beter sig på ett dåligt sätt på ett ställe. För att bli av med problemen så nekar man alla individer av denna grupp tillträde till nämnda ställe.
Gruppen kan nu vara män eller invandrare,
Stället kan vara fotbollsmatch eller samhälle.
Om det nu är försvarbart att neka alla män tillträde till en fotbollsmatch för att slippa de som beter sig dåligt, varför är det då inte försvarbart att neka invandrare tillträde till det svenska samhället för att bli av med de som beter sig dåligt?
Samhället är ju ändå så mycket viktigare än en fotbollsmatch.
Citera
2011-09-21, 13:53
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
http://fotboll.expressen.se/internationellt/1.2566734/minnet-kommer-jag-alltid-att-ta-med-mig

Har sett mycket mansfrötryck och feminism som fått mig att bli tokig, här finner vi ytterligare ett nytt exempel.

Bara kvinnor fick komma in i arenan och kolla på matchen och domarna bestod av endast kvinnor....

Kommer sverige att följa turkarna i en ny feministkampanj?

Kommer vi att få se ett stockholmsderby med endast kvinnor och barn i publiken?

Nej det tror jag inte. Idag vågar knappt fäder ta med sina barn till stockholmsderby, så det måste bli en förändring. Men att endast kvinnor och barn skulle tillåtas komma in, finns inte på kartan.
Citera
2011-09-21, 13:55
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qawser
Så män från andra städer hade fått komma in?

Vi säger såhär: Några individer i en grupp beter sig på ett dåligt sätt på ett ställe. För att bli av med problemen så nekar man alla individer av denna grupp tillträde till nämnda ställe.
Gruppen kan nu vara män eller invandrare,
Stället kan vara fotbollsmatch eller samhälle.
Om det nu är försvarbart att neka alla män tillträde till en fotbollsmatch för att slippa de som beter sig dåligt, varför är det då inte försvarbart att neka invandrare tillträde till det svenska samhället för att bli av med de som beter sig dåligt?
Samhället är ju ändå så mycket viktigare än en fotbollsmatch.

Om man gör denna åtgärd vid ett tillfälle eller under en period för att hitta ett arbetssätt/metod för att framtiden förhindra liknande problem så är det acceptabelt, använder man denna metod som en permanent lösning så är den fel.
Citera
2011-09-21, 14:07
Medlem
Ace007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Om man gör denna åtgärd vid ett tillfälle eller under en period för att hitta ett arbetssätt/metod för att framtiden förhindra liknande problem så är det acceptabelt, använder man denna metod som en permanent lösning så är den fel.

Tack! det är precis det jag menar!
Under en tid eller vid nått evenemang är det helt okej!
Men naturligtvis inte permanent! Tack! du fattade vad jag menade (eller så har vi helt enkelt lika åsikter i ämnet)
Citera
2011-09-21, 14:18
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Men hjälp, det här var en engångs-lösning, ett snällt sätt att låta klubben få in pengar trots att matchen egentligen skulle spelas inför tomma läktare. Manlighetsideal och tjafs aside, 95% av alla "huliganer" i världen är män, det var ingen rocket-science att komma på att den här lösningen skulle vara lika effektiv för lugn som tomma läktare.

Män, ta åt er! Kvinnorna tar över. Grabba tag i ett förkläde och ställ dig i köket och vissla som aldrig förr, innan hämnden slår där du minst anar det! Jävla larv......vad kallade du det här med "Kvinnor och barn först" på Titanic, då? Feminism?
Citera
2011-09-21, 14:20
Medlem
joelSUOMI du förtstår inte, detta hade anmälts till DO och fått tidsningsrubriker över hela världen om det var motsatta i västvärlden. feminister hade fått spelet.
Citera
2011-09-21, 14:37
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
joelSUOMI du förtstår inte, detta hade anmälts till DO och fått tidsningsrubriker över hela världen om det var motsatta i västvärlden. feminister hade fått spelet.

Aldrig i livet. Har någon här ens tänkt tanken? På damfotboll är det i princip bara damer i publiken, och de är som lamm på matcherna. Män vet att män bråkar, kollektiv bestraffning är ingenting nytt i Sverige, som vi har märkt under säsongen... Idén är extrem, ja - men aldrig att det skulle drivas så långt du påpekar om den utfördes i verkligheten. Männen är för kloka för att reagera som tidningshoror gör, och de ser antagligen 100 gånger hellre att deras flickvänner och systrar går och stöder laget än att det går back med x antal hundratusen.
Citera
2011-09-21, 14:51
Bannlyst
Klubbarna hade att välja mellan ingen publik eller kvinnor och barn på läktaren, rent ekonomiskt är det en no brainer och är ingen jämställdhetsfråga överhuvudtaget, dom har ingen radikal statsfeminism likt oss i Turkiet.
Citera
2011-09-21, 15:43
Medlem
NWOBHMs avatar
Citat:
Jag är den förste att beklaga att det blir en kollektiv bestrafning, men finns det inget annat val så har jag full förståelse för att det blir så.
Om jag hade varit ägare till klubben i fråga hade jag gjort precis samma sak, hellre 41000 kvinnor o barn än tomma läktare. Fattar du?
Och jag hoppas att samma sak görs mot klubbar som AIK, DIF och alla nadra som har en svans med råskinn till suppotrar. Kan inte klubben, den egna supporterklubben, vakter o poliser göra något så ser jag ingen annan utväg. Tyvärr.

Varifrån har du fått att barnporren skulle minska om man stängde av alla kvinnor från att handskas med datorer? lever du verkligen i verkligheten eller i en fantasivärld?
Men du ser naturligtvis en ligistjävel som lyckas få en match avbruten som en sann supporter också va?
Har du missat den senaste barnporrhärvan med 23 åtalade kvinnor? Förbjuder man alla kvinnor från att använda datorer minskar antalet barnporrbrott. Vill påpeka att jag inte förespråkar denna bestraffning, utan gav ett löjligt exempel för att visa hur sjuk själva bestraffningen faktiskt är.

Det var en väldigt konstig anklagelse du kommer med. Jag ser absolut inte en ligist som en sann supprter, jag ser personen som en ligist/huligan. Du ser honom som en man. De flesta män som går på fotboll gör det faktiskt för att faktiskt kolla på fotboll, inte för att slåss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in