Citat:
Ursprungligen postat av Ace007
för det första vad det inte jag som sa att feminism hör ihop med detta
för det andra var det inte "några stycken" som stormade deras plan, det var hundratals.
jag förstår inte grejjen med att jämföra med invandringen?
om du mot förmodan har en bättre lösning på hur man kan göra fotbollsmatcher (det är ju det som tråden handlar om) säkrare så att ALLA, med alla menar jag både kvinnor, barn o män kan gå på utan att riskera sin säkerhet eller att matchen bryts är jag säker på att alla klubbar vill prata med dig. Om du däremot inte har en bättre lösning förslår jag att du tänker efter en stund, var det verkligen fel av klubben att agera som dom gjorde?
IMO gjorde dom helt rätt och jag hoppas att andra tar efter! endast så kan klubbarna bli av med dräggen som sabbar för majoriteten och skyddas av den sk "klacken"
för det andra var det inte "några stycken" som stormade deras plan, det var hundratals.
jag förstår inte grejjen med att jämföra med invandringen?
om du mot förmodan har en bättre lösning på hur man kan göra fotbollsmatcher (det är ju det som tråden handlar om) säkrare så att ALLA, med alla menar jag både kvinnor, barn o män kan gå på utan att riskera sin säkerhet eller att matchen bryts är jag säker på att alla klubbar vill prata med dig. Om du däremot inte har en bättre lösning förslår jag att du tänker efter en stund, var det verkligen fel av klubben att agera som dom gjorde?
IMO gjorde dom helt rätt och jag hoppas att andra tar efter! endast så kan klubbarna bli av med dräggen som sabbar för majoriteten och skyddas av den sk "klacken"
Jo det handlar om "några stycken". Man tillåter inte män som grupp få tillträde, Alltså alla män på hela jorden, för något som några få gjorde.
Grejen med att jämföra med invandring är att få människor hade tycket det var varken bra eller rätt att utvisa alla invandrare för något som "några stycken" gör. Trots att det hade varit samma sak.
Kollektiv bestraffning är aldrig rätt även om det skulle få ett "bra" resultat då det ofta är fler som blir oskyldigt bestraffade än skyldigt bestraffade. Och människor skall aldrig bestraffas för något som andra människor gör.
I England löser man detta igenom att huliganer ska vara kontaktbara eller infinna sig vid polisstation under matchen. Bevakningskameror,id-handlingar,registrera huliganer å förhindra dessa män ifrån att resa vid matchdag är bättre alternativ än denna metod.