Citat:
Ursprungligen postat av pjucko
Vad jag dock genomgående saknar hos feminister är en beskrivning av hur deras idealsamhälle skall se ut, och viktigare, hur vi ska ta oss dit.
Det är väl så att feministerna måste hämta lärdomar hos kvinnorna (de riktiga) istället, och när jag talar med trygga och säkra kvinnor - som dessutom älskar män - finner jag ofta en hög och realistisk medvetenhet om vilka fördelar kvinnor egentligen har i Sverige.
Men visst är det så att det fortfarande är vi män som hjälper kvinnorna att genomföra sina planer (särskilt chefsplaner), och med vårt helhetstänkande ser vi lättare vilka fallgropar som en kvinnlig chef kan råka ut för.
Behovet av riktigt goda förebilder kan aldrig nog betonas, och varje gång jag ser en feminist klippa sitt hår kort och lägga sig till med en aggressiv och uppkäftig attityd - utöver hennes låga problemlösningsförmåga - stryker jag henne från tänkbara befattningar i ledande ställning.
Man söker efter begåvade kvinnor med hög resonemangsintelligens och dito organisationsförmåga, så tyvärr finns det inga kosmetiska genvägar till att ge ett gott intryck vid sökande av chefsbefattningar.