2011-09-19, 14:20
Medlem
runefjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Menade just det, att den ena, förmodligen yngsta, ramlat i och den andre ville rädda sitt syskon.

Det hade ju låtit logiskt om det inte var så att de hittat barnens kläder på stranden?
Citera
2011-09-19, 14:23
Medlem
spoilers avatar
Kropp hittad.

http://svt.se/2.33538/1.2538192/polisen_har_hittat_en_kropp_i_vattnet

http://www.unt.se/nyheter/kropp-hittad-1461922.aspx
Senast redigerad av spoiler 2011-09-19 kl. 14:26.
Citera
2011-09-19, 14:24
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Munkholmen är ju ett av de finaste villaområdena i Sigtuna, närmsta lägenhetsområde ligger en dryg kilometer från strandkanten samt badplatsen. Är det bekräftat att dom kom från en lägenhet?
Citera
2011-09-19, 14:24
Medlem
Wajis avatar
Oavsett så är det en tragedi.

Men även jag har svårt att se två st barn 4 och 8 år springer ut relativt sent och går ner till badet och tar av sig kläderna och badar. Det är den mitten eller slutet av september beroende på hur man ser det så kan det knappast vara varmt i vattnet och även om barn är barn så har jag svårt att se de bada.

Utan föräldrar osv. Har en ramlat i och den andra försökt rädda så har de knappast tagit av sig sina kläder bägge två.

Nä undra om det inte ligger ett brott bakom detta
Citera
2011-09-19, 14:27
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hur fan kan man slarva med sina barn på detta sätt? En 4- och en 8-åring ska väl för i h-e inte bege sig ut själva från bostaden. Finns inte på kartan. Har någon förälder varit med vid stranden är det lika galet det. Småbarn vid vatten innebär högsta beredskap, det begriper de flesta.

Här kan ligga en hund begravd.
Nja. I lugna bostadsområden är det nog inte helt ovanligt att ett något äldre syskon tar med ett yngre syskon ut en stund.

Det finns en del märkligheter med det här försvinnandet men det kan ju också vara så att massmedia än så länge bara har delar av historien.
Citera
Medlem
platyzmas avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/stort-padrag-efter-forsvunna-pojkar

Mamman var med dom vid vattnet men ANDRA släktingar (pappan?) larmade. Betyder inte det att morsan bör ha haft något skumt för sig vid vattnet? Annars borde hon väl larmat själv?
Citera
Medlem
AustraliaBrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Oavsett så är det en tragedi.

Men även jag har svårt att se två st barn 4 och 8 år springer ut relativt sent och går ner till badet och tar av sig kläderna och badar. Det är den mitten eller slutet av september beroende på hur man ser det så kan det knappast vara varmt i vattnet och även om barn är barn så har jag svårt att se de bada.

Utan föräldrar osv. Har en ramlat i och den andra försökt rädda så har de knappast tagit av sig sina kläder bägge två.

Nä undra om det inte ligger ett brott bakom detta
Precis, det hela låter riktigt mysko... Eller kan det vara så att det finns en brygga vid vattnet? De tog av sig kläderna, gick ut på bryggan och hoppade i?
Citera
2011-09-19, 14:30
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
http://www.dn.se/nyheter/sverige/stort-padrag-efter-forsvunna-pojkar

Mamman var med dom vid vattnet men ANDRA släktingar (pappan?) larmade. Betyder inte det att morsan bör ha haft något skumt för sig vid vattnet? Annars borde hon väl larmat själv?
Fast å andra sidan råder det delade meningar om huruvida modern var med vid vattnet.

AB
Citat:
Stefan Marcopoulos vid Norrortspolisen berättar att det råder oklarhet kring om barnen var ensamma vid vattnet ensamma igår kväll, eller om de hade sällskap med sin mamma.
– Förhör pågår nu med både barnens mamma och pappa.
Citera
2011-09-19, 14:30
Medlem
Månsans avatar
Hela badteorin förefaller konstig. En rå och kall septemberkväll, 14 grader i vattnet och barnen tar av sig kläderna för att bada... nja.
Citera
2011-09-19, 14:32
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Fast å andra sidan råder det delade meningar om huruvida modern var med vid vattnet.

AB

Ok, men OM morsan var där så sätter jag henne som tämligen misstänkt. Eller pappan för den delen. Som Månsan sagt så är det tämligen otroligt att barnen skulle velat bada.
Senast redigerad av platyzma 2011-09-19 kl. 14:35.
Citera
2011-09-19, 14:33
Medlem
Avayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallflower
Om mamman var med, varför är man nere vid vattnet så sent på kvällen? Det är ju mörkt ute då. Finns inget vid vattnet att göra för någon. Nä, verkar mysko.

Det jag kan tänka mig är väl att de skulle varit ute med en hund isåfall vi den tiden...
Det är även höst nu och förkylningstider, ungen/ungarna är krassliga, kan inte sova och följer med mamman ut med hunden?

Som sagt, bara ett scenario
Citera
2011-09-19, 14:35
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AustraliaBrazil
Precis, det hela låter riktigt mysko... Eller kan det vara så att det finns en brygga vid vattnet? De tog av sig kläderna, gick ut på bryggan och hoppade i?

Det finns en stenbrygga i anslutning till badplatsen. Men jag förstår inte vad man gör där vid den tiden, det finns ingen belysning och att hänga vid en strand i blåst och regn förstår jag inte alls.

Bilden som ligger på UNT (avspärrningarna) är, om jag ser rätt, precis i början av Munkholmen.
Badet ligger på andra holmen. Så för att hamna där måste det ha varit extremt strömt, det är en bra bit dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in