2011-09-18, 13:57
Medlem
BrunoStengruss avatar
Hejsan mina barn.

Jag upptäckte för ett tag sedan att det sitter en sån där liten lapp med en windows 7 logga på skolans datorer trots att de har windows xp installerat. Ganska nyligen upptäckte jag också att det finns såna där silveraktiga lappar på baksidan av datorerna med windows 7 produktnycklar på. Jag antar att de har valt xp för att det är mindre krävande och har allt som behövs i en skoldator men jag undrar om produktnycklarna kanske är avaktiverade eller om det går bra att skriva ner en och gå hem och ladda ner en clean version av windows 7 och skriva in nyckeln.

Skulle vara grymt att ha lite nycklar
Citera
2011-09-18, 14:02
Medlem
Xendries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoStengrus
Hejsan mina barn.

Jag upptäckte för ett tag sedan att det sitter en sån där liten lapp med en windows 7 logga på skolans datorer trots att de har windows xp installerat. Ganska nyligen upptäckte jag också att det finns såna där silveraktiga lappar på baksidan av datorerna med windows 7 produktnycklar på. Jag antar att de har valt xp för att det är mindre krävande och har allt som behövs i en skoldator men jag undrar om produktnycklarna kanske är avaktiverade eller om det går bra att skriva ner en och gå hem och ladda ner en clean version av windows 7 och skriva in nyckeln.

Skulle vara grymt att ha lite nycklar

Ser ingen anledning till varför dom skulle vara avaktiverade.

Skriv ner koden och riv bort koden från burken och gå glatt hem och installera din "lagliga" Windows 7.
Citera
2011-09-18, 15:43
Medlem
sommarlovs avatar
Om det är märkes-datorer så är det egentligen inga "riktiga" produktnycklar.
Skivan som ska höra till frågar inte ens efter nyckeln, om det installeras på rätt dator, på fel dator vägrar installationsprogrammet, oavsett nyckel!
Citera
2011-09-19, 08:06
Medlem
GrezZeRs avatar
Bara att testa. Det ska fungera!
Har testat att göra detta på min gamla skola. Där var det dock Windows XP nycklar, men ska inte vara någon skillnad. Nyckeln fungerar så länge du installerar samma version som nyckeln avser, dvs om nyckeln avser Windows 7 Professional så installerar du denne version på burken så kommer det att fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in