2011-09-18, 12:49
Medlem
Crackerheads avatar
Tja. Skulle fixa dead island till xboxet som är chippat. Kommer fan inte ihåg vad det var för chip jag fixat men det är iaf för gammalt så när jag har fixat klart dead island så vill den ju uppdatera. Detta gick då åt helvete då jag inte hade läst innan eller förstod att det skulle bli skit för att jag har en sån gammal flash/chip whatever..

Kan någon hjälpa mig ur detta problem? Annars är det ju bara att slänga skiten.. Försökte fixa dashboardupdate med CD-skiva men den är ju fortfarande kvar i "update-loopen" för Dead island.

What to do, what to do... HJÄLP!
Citera
2011-09-18, 14:17
Medlem
Ufojesuss avatar
För det första, släng aldrig något även det inte finns någon lösning just för tillfället, många som kasserat eller slaktat brickade PSPs ångrade sig när Pandora-batteriet kom. Prova att koppla loss hårddisken/minnet, förmodligen har uppdateringen flashat om din läsare till originalfirmware så att den inte kan läsa klart uppdateringen.
Citera
2011-09-18, 16:21
Medlem
Crackerheads avatar
Vad menar du att jag ska göra? Koppla bort och sen starta xboxet och sen koppla i igen eller så den får en chans att komma till dashboard om det är som du säger?
Citera
2011-09-18, 22:17
Medlem
Mikkäjävvels avatar
Surt! Provat att tömma chase minnet?
Citera
2011-09-19, 09:05
Medlem
Crackerheads avatar
Nej hur gör man det?
Citera
2011-09-23, 09:26
Medlem
finns lite olika saker du kan prova med,

1. ladda hem uppdateringen från microsofts hemsida och lägg den på en usb-sticka, stoppa den i din xbox och starta utan skiva i läsaren.

2. "resetta" boxen, starta din xbox, kör ut dvd-luckan, dra ur strömsladden (med xboxen påslagen och luckan ute). tryck in dvd-luckan halvvägs, stoppa i strömkabeln och starta boxen. har du tur nu så fortsätter uppdateringen där den tidigare hängt sig, du kan även prova denna metod fast med usb-stickan med uppdateringen på isatt.

vet du om att du bytt dvd-läsare i din xbox någon gång? om så är fallet kommer inte uppdateringen att kunna installeras överhuvudtaget förens du stoppar i en dvd-läsare av samma märke som satt i den när den kom från fabrik. enklast är att söka upp närmaste "chip-butik", eller någon annan kunnig flashare/chippare som kan hjälpa dig med detta.
Citera
2011-09-29, 14:53
Medlem
Svantesson666s avatar
Om du inte riktigt har löst det ännu så ska jag ta och förklara vad som hänt och varför hela uppdateringen inte fungerar.

När du stoppa i Dead Island fick du upp en fråga om uppdatering av dashboard. Där du tryckte Yes.
Det första din Xbox 360 gjorde vid denna update var att flasha om din DVD-spelare till stock firmware. Därefter starta din Xbox 360 om. Eftersom den nu har stock firmware i sig kan den inte längre läsa från din brända Dead Island skiva.

Du har nu följande alternativ för att få det att fungera.

1. Flasha om din läsare i din Xbox 360 till senaste iXtreme LT/LT+ för just din läsare. Stoppa sedan i Dead Island skivan och uppdateringen kommer fortsätta.
2. Lägg in korrekt dashboard på en USB och gör uppdateringen via den. Vilket version av dashboard den försöker lägga in ser du på felkoden.
•Kod: 307D Dashboard: 12413

•Kod: 3080 Dashboard: 12416

•Kod: 3143 Dashboard: 12611

•Kod: 3151 Dashboard: 12625

•Kod: 335A Dashboard: 13146

•Kod: 351F Dashboard: 13599

Tänk dock på att om du bara väljer att uppdatera via USB kommer bara dina spel på originalspel att fungera, tills dess att du även byter firmware i din DVD-spelare.

Skulle det dessutom vara så att du har en spoofad DVD (annat märke än från början) i din Xbox 360 kommer uppdateringen inte att fungera tills dess du bytt DVD-spelare. Det var tidigare vanligt att man bytte ut LiteOn mot Samsung. Har din Xbox 360 HMDI och en Samsung eller Hitachi vet du att den är bytt.
Citera
2011-11-27, 15:57
Medlem
Tack för tipsen!
Exakt samma sak har hänt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in