2011-09-14, 13:46
Medlem
Hojt!
Håller just nu på med ett föredrag om kroppspråk...söker klipp ur filmer som har bra kroppspråk.
Typ Manlig dominans,rädsla.ånger.lycka osv..
Nån som har koll på filmer eller skådisar som är riktigt bra på det? eller roliga för den delen
Gärna film & scen
Citera
2011-09-14, 15:34
Moderator
Allaballawallas avatar
En av de bästa enligt mig var John Cazale som var med i bland annat Gudfadernfilmerna (1 och 2), han kunde med sitt kroppsspråk lyfta fram betydligt tydligare karaktärsdrag än vad de flesta andra skådespelare klarar med hela sin förmåga...

Ta till exempel scenen med diskussionen mellan Michel och Fredo (Tyvärr inte hela.) där han är grymt bra (Pacino är inte direkt dålig han heller.) och visar upp ett extremt tydligt kroppsspråk trots att han ligger ner största delen av hela scenen...

Kolla in I Knew It Was You: Rediscovering John Cazale på Youtube om du inte redan har gjort det.

I Knew It Was You: Rediscovering John Cazale [1/3] HQ
I Knew It Was You: Rediscovering John Cazale [2/3] HQ
I Knew It Was You: Rediscovering John Cazale [3/3] HQ
Citera
2011-09-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
En av de bästa enligt mig var John Cazale som var med i bland annat Gudfadernfilmerna (1 och 2), han kunde med sitt kroppsspråk lyfta fram betydligt tydligare karaktärsdrag än vad de flesta andra skådespelare klarar med hela sin förmåga...

Ta till exempel scenen med diskussionen mellan Michel och Fredo (Tyvärr inte hela.) där han är grymt bra (Pacino är inte direkt dålig han heller.) och visar upp ett extremt tydligt kroppsspråk trots att han ligger ner största delen av hela scenen...

Kolla in I Knew It Was You: Rediscovering John Cazale på Youtube om du inte redan har gjort det.

I Knew It Was You: Rediscovering John Cazale [1/3] HQ
I Knew It Was You: Rediscovering John Cazale [2/3] HQ
I Knew It Was You: Rediscovering John Cazale [3/3] HQ

Tackar...
Underskattad skådis verkar det som.
Citera
2011-09-14, 19:31
Medlem
morkfromorks avatar
I 'american beauty' ser man det mesta ganska tydligt, min egen favvo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in