Hon har en fri vilja och bestämmer över sin egen kropp så om hon vill vika ut sig så är det hennes sak och jag tycker det är både löjligt och fel när folk moraliserar över hennes medvetna val.
Ja, vad ska barnen säga? De kanske blir mobbade för att deras mamma har en snygg kropp?! Jag tror faktiskt inte det.
Såna här frågor visar den svenska avundsjukan från sin sämsta sida. Blä!
Undrar vad Josephine Bornebuschs eventuella barn någon gång i framtiden, säg när de är 14-15 år gamla, kommer säga när de hittar mamma halvnaken på internet i mer eller mindre utmanande poser? Men men, hon kanske inte tänkte på det...
De är nog bara stolta över att ha en mamma som såg så bra ut när hon var ung.
Finns inget att skämmas över där. Däremot så borde SVT skämmas och som jag sagt tidigare, SVT bör be Josephine Bornebusch om ursäkt.
Det finns andra små pikanta detaljer som kanske bör påminnas om här.
Alexandra Pascalidou har också vikt ut sig i Café, men det är tydligen inte värre än att hon duger som debattör om jämlikhet i riksdagen.
Sverige börjar bli som det dubbelmoraliserade USA
Tycker bilderna vara ganska oskyldiga men fina
Hon får nog jobb på en mer komersiell kanal får man hoppas
"SVT vägrade ge tv-profilen Josephine Bornebusch en roll i humorserien ”Kvarteret Skatan”.
Orsak: utviket i tidningen Café.
– Vi vill förknippas med figurer man skrattar åt - inte runkar åt, säger redaktören Natanael Karlsson."
Jag brukar normalt förkasta allt SVT gör men denna gång får de, särskilt han Natanael Karlsson, min största respekt. Helt rätt gjort!
Får utan tvekan känslan av att det är något annat som ligger bakom.. Karlsson på taket här har säkert haft något fuffens med Bornebusch..
Producenten och redaktören för ett visst program måste väl ha frihet att välja skådespelare på vilka grunder han vill. Det är väl ingen mänsklig rättighet för en skådespelare att få ett visst uppdrag? Och varför angripa svt, det är väl inte juttan som rollbesätter?
Hon kan kanske söka till barnkanalen, den producenten verkar inte ha några betänkligheter.
Nu är det här lite taget ur sitt sammanhang, om ni läser hela artikeln så ser ni att Kvarteret Skatan som produktion har vunnit Svt:s jämställdhetspris tidigare. I allt från rolltillsättningar till manusskribenter så är det jämnt fördelat mellan kvinnor och män. Man har med andra ord arbetat aktivt för att skapa en jämställd produktion, producenten motiverar också beslutet på dom här grunderna.
Vadå TV profil... Hon är ju inte precis Arne Weise. Hur många minuter har hon synts på TV sammanlagt, förmodligen ett tvåsiffrigt tal.
Håller med dig + att hon är värdelös skådis hon var med i en såpa på femman som handlade om ett hotell och hon var så pinsamt dålig att man skämdes å hennes vägnar det är nog där skon klämmer.