Tja vad ska man skriva så här i lugna semestertider kanske om sannolikheter om över och under.
S sannolikt under 30 över 25 nedåtgående trend största hotet är Sd
M sannolikt under 25 över 21 nedåtgående trend största hotet är C och Kd
Mp sannolikt under 10 över 8 nedåtgående trend största hotet återvändare till flera partier
Sd sannolikt under 15 över 11 uppåtgående trend största möjligheten ta S väljare
V sannolikt under 9 över 7 bruten uppåtgående trend p.g.a. F! största hotet är F!
Fp sannolikt under 7 över 5 stabil trend har sina trogna freaks.
C sannolikt under 5 över 4 stabil trend just nu klarar sig nog största hotet M
Kd sannolikt under 4 nedåtgående trend, största hotet Kristna Värdepartiet
F! sannolikt under 4 uppåtgående trend största möjligheten V
Så kära FB kamrater vad tror ni om respektive partis intervall just nu vad skulle ni våga satsa en månadslön på?
Senast redigerad av Gefundenes F 2014-07-20 kl. 09:55.
Tja vad ska man skriva så här i lugna semestertider kanske om sannolikheter om över och under.
Mp sannolikt under 10 över 8 nedåtgående trend största hotet återvändare till flera partier
Sd sannolikt under 15 över 11 uppåtgående trend största möjligheten ta S väljare
V sannolikt under 9 över 7 bruten uppåtgående trend p.g.a. F! största hotet är F!
Så kära FB kamrater vad tror ni om respektive partis intervall just nu vad skulle ni våga satsa en månadslön på?
Jag tror att du har helt rätt, förutom att KD lär klara sig kvar i riksdagen. Tror också att V och MPs intervall kan komma att byta plats, då jag tycker att V har en ganska fräsch linje jmf med Mp, och det tror jag ger utdelning i årets valrörelse.
Frågan är hur mycket tiggarinvasionen samt överkörningen av Sveriges kommuner gällande massplatser till massinvandringen hinner påverka.
Korken är helt ur flaskan till 2018..men det är antagligen för kort tid kvar till valet 2014 för att detta skall ha en avgörande inverkan på diverse partiers väljarstöd.
Jag är tveksam till om Fi kommer in.Imploderingen av sekten kan komma exakt när som helst,fast Spyman lär ju göra allt för att hålla ihop fernissan till efter 14 September.
Jag vidhåller att de nedåtgående trenderna för Socialdemokraterna samt Moderaterna är permanenta under nuvarande massinvandringstider.De är de största partierna och de är de som därmed utkrävs största ansvaret av landets medborgare.
I en ärlig valkampanj med en objektiv och opartisk media så skulle ju extremisterna i partier som Miljöpartiet samt Fi gå emot katastrofala valresultat.
Som jag redan tidigare påpekat skall de fåtal mätningarna i juli tas med minst en skopa salt. S ligger stadigt över 30%. Skickar med en länk http://www.status.st/
och sedan så skall sd stödja högern o vi får reinfeldt kvar,med allt va de innebär,o det sovande folket kommer åter se ut som fiollådor o fågelholkar,o kapitalet skrattar på stureplan.
Hm, Löfven borde således deklarera något i stil med:
"Vi Socialdemokrater tar avstånd vår den människosyn som Sverigedemokraterna representerar. Vi Socialdemokrater kommer efter valet att demonstrera en mer humanistisk politik.
[B]Vi kommer att tillämpa en mer generös invandring; PUT skall ges till arbetskraftsinvandrare, asylsökande, och flyktingar omgående.
[/B]Naturligtvis innebär detta en påfrestning för samhällsservicen för oss som redan bor i landet. Skolorna kommer att fungera sämre, det blir längre köer till sjukvård, färre uppklarade brott, lägre pensioner mm. Det är en naturlig konsekvens av att vi har råd att bekosta en ökande befolkningsmängd."
Och med det skulle (S) opinionssiffror stiga, tänkte du?
Um, du citerar mig. Det är alltså jag som skrivit ovanstående.
Men jag gjorde ett citat av det du skrev. Och det jag skriver är en implikation av det du skrev. Om det är den du har bekymmer med, får du gärna visa var den inte stämmer. (Och jag tog hänsyn till vad du då replikerade på, så jag har beaktat kontext).
Um, du citerar mig. Det är alltså jag som skrivit ovanstående.
Men jag gjorde ett citat av det du skrev. Och det jag skriver är en implikation av det du skrev. Om det är den du har bekymmer med, får du gärna visa var den inte stämmer. (Och jag tog hänsyn till vad du då replikerade på, så jag har beaktat kontext).
Nej, det är ingen följd av vad jag skrev utan en typisk nidbild av verkligheten. Helt i linje med den främlingsfientliga propaganda SD ägnar sig åt.
Välfärden och däri ingår skola och sjukvård är på intet sätt hotad av nuvarande invandring. Faktum är att vi aldrig haft så mycket ekonomiska resurser i Sverige som nu. Problemet är snarare vilka som sitter på tillgångarna.
Ett litet erkännande skall du dock få och det är att invandringen till Sverige sköts klantigt av nuvarande regering och att reglerna för asylsökning bör ändras så att de med störst hjälpbehov är de som också får asyl i vårt land.
Frågan är hur mycket tiggarinvasionen samt överkörningen av Sveriges kommuner gällande massplatser till massinvandringen hinner påverka.
Korken är helt ur flaskan till 2018..men det är antagligen för kort tid kvar till valet 2014 för att detta skall ha en avgörande inverkan på diverse partiers väljarstöd.
Jag är tveksam till om Fi kommer in.Imploderingen av sekten kan komma exakt när som helst,fast Spyman lär ju göra allt för att hålla ihop fernissan till efter 14 September. Jag vidhåller att de nedåtgående trenderna för Socialdemokraterna samt Moderaterna är permanenta under nuvarande massinvandringstider.De är de största partierna och de är de som därmed utkrävs största ansvaret av landets medborgare.
I en ärlig valkampanj med en objektiv och opartisk media så skulle ju extremisterna i partier som Miljöpartiet samt Fi gå emot katastrofala valresultat.
1. Problemet med det resonemanget är att den ena handen inte vet vad den andra handen gör. Däremot är det ju upplagt för fight i just det avseendet. Det är alltså inte alls säkert att det som du hoppas på kommer att inträffa, om tex. Löfvén även ska ha europas lägsta arbetslöshet, det kan tom. bli en promenadseger för Löfvén ifall denne kan exponera rätt saker i massmedia.
2. Vänstern går inte nedåt enligt status.st (+ Fi) den går uppåt. Däremot krymper S men frågan är om det inte mest beror på Fi?
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
[indent]
Stefans problem är att FI:s tillväxt uteslutande kannibaliserar på de andra partierna inom kartellen. Med hela kartellen representerat i svenska riksdagen förlorar de andra partierna 99% av sitt inflytande. Men det är bara så länge som kartellen agera som helhet.
F n har FI inga 4 procent i någon opinionsundersökning. Men det tror jag att Gudrun kommer att ändra på. Gudrun lyfte det gamla kommunistpartiet till oanade höjder. Och nu när hon nyktrat till efter alla fylleskandaler är hon sugen på revansch. Hon kommer att slåss som om det gällde livet för att komma in i riksdagen. Den saken är klar som mina terminalglasögon.
Senast i mitten av augusti kommer FI ha över 4 procent i mer än hälften av alla OU. Inte för jag gillar det, men så kommer det att bli.
1. De aktiverar nog en och annan soffliggare på vänsterkanten också.
Nej, det är ingen följd av vad jag skrev utan en typisk nidbild av verkligheten. Helt i linje med den främlingsfientliga propaganda SD ägnar sig åt.
Välfärden och däri ingår skola och sjukvård är på intet sätt hotad av nuvarande invandring. Faktum är att vi aldrig haft så mycket ekonomiska resurser i Sverige som nu. Problemet är snarare vilka som sitter på tillgångarna.
Ett litet erkännande skall du dock få och det är att invandringen till Sverige sköts klantigt av nuvarande regering och att reglerna för asylsökning bör ändras så att de med störst hjälpbehov är de som också får asyl i vårt land.
Du är urusel på att vara tydlig. Men det du invände mot från början och det du sedan propagerade för kan svårligen ses som något annat än mer generös invandring. (En mer humanistisk linje). PUT omgående är vad LO, som Löfven bossade för innan, kräver. Så det är också en förväntad åtgärd. Och kan också sägas ingå i en mer humanistisk linje.
Att ökad invandring, framförallt sådan av humanitär karaktär, leder till ökad belastning på offentligt finansierad samhällsservice råder inget tvivel. Med dagens ökning av befolkningen skall någon varje år finansiera byggande av en kommun av Luleås eller Haninges storlek. Inkl vägar, vatten, avlopp, dagis, polisstation, rättscentrum, brandstation, badhus, sporthall, skolor, bostäder etc. Sedan skall någon betala uppehälle för alla 80000 som flyttar in där i ca 7 år. (Mediantiden innan fast anställning är 7 år). Denne någon som skall betala detta är vi som bor här via högre skatter eller ormallokering från annan samhällsservice. Då jag inte hör att (S) avser att finansiera detta med ökade skatter är det skäligt av mig att anta att det då skall ske via försämrad samhällsservice.
Man kan komma bort från dessa kostnader genom att bara tillåta antingen välbärgade invandrare eller högavlönade sådana. De kommer att bära sina kostnader själv omgående. Men det är inte den humanistiska linje du förordar, utan en mer tillväxt-linje.
För diskussion om invandringens kostnader hänvisar jag till trådar i Nationalekonomiforat. Här förklarar jag bara vilka konsekvenser av din sk humanistiska linje Löfven lämpligen bör redogöra för. Och jag ifrågasätter den positiva effekt på opinionen som detta skulle få.
Håll er till ämnet. Här diskuterar vi allmänna förändringar i opinionsundersökningar. För andra frågor finns massor med trådar. Fr o m kommer det att städas betydligt mer för inlägg som avviker från ämnet.
Mod
Senast redigerad av hazzo 2014-07-20 kl. 17:47.