2012-01-15, 17:37
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Det förklarar ju inte att S minskar så kraftigt? Inte heller att M ökar, eller sätter de fler barn till världen än alla andra partier, konservativa som de är?

Ja när jag tänker efter har säkert sossarna en kinesisk ett-barns-politik Då stämmer det ju
Då du uppenbarligen är förståndshandikappad så får jag lägg till det uppenbara att man definerar sig som höger eller vänster, såldes kan både mp och v få sosseröster.
Vidare är moderaterna sossar light och snart till vänster om sossarna i vissa frågor så att de har knyckt rejält med röster är inte så underligt med tanke på sossarnas urusla strategi att samarbeta med mp och v.
Högersossar har lämnat och röstar blått, vänstersossar röstar grönt eller V.
2012-01-16, 08:54
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Som jag förutsåg S fortsätter minska och snart kan de vara under 20%. Ren katastrof för nu är de inte längre en folkrörelse utan ett medelmåttigt parti på väg mot avgrunden. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-fortsatter-att-backa_6772113.svd.

Snart får de banta sin gigantiska partiapparat, det är bara de lokal föreningsmedlemmarna som röstar på det egna partiet.
2012-01-16, 09:26
Medlem
okok1s avatar
M 32,2% (+0,7)
FP 6,3% (-1,2)
C 6,3% (+0,8)
KD 2,8% (-1,5) <--- LoL
MP 11,5% (+0,8)

S 23,6% (-2,1)
V 7,9% (+1,3)

SD 8,3% (+1,8)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14216503.ab#xtor=AD-500-
2012-01-16, 09:26
Medlem
KaptenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Som jag förutsåg S fortsätter minska och snart kan de vara under 20%. Ren katastrof för nu är de inte längre en folkrörelse utan ett medelmåttigt parti på väg mot avgrunden. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-fortsatter-att-backa_6772113.svd.

Snart får de banta sin gigantiska partiapparat, det är bara de lokal föreningsmedlemmarna som röstar på det egna partiet.

Ja de ligger på 15-20 % i många andra europeiska länder. De kommer förmodligen att hamna där med förr eller senare. Sedan kommer det nog att stabiliseras på den nivån för en lång tid framöver.
2012-01-16, 09:31
Medlem
Faktum är att det är ganska troligt att de inte klarar 20 procent i nästa val.
2012-01-16, 17:14
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Faktum är att det är ganska troligt att de inte klarar 20 procent i nästa val.

Till nästa undersökning kan nog SAP vara under 20% om Håkan ljugholt fortsätter i väl inkörda hjulspår.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14220743.ab

Denna semester Håkan har varit på och radiotystnad som varit under en månad tog Håkan 1 tim att hamna i nytt blåsväder när han väl möte pressen igen, fantastiskt bra jobbat inför valet 2014.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14216503.ab
2012-01-16, 20:25
Medlem
SnowInformers avatar
KD har idag lika "bra" opionssiffror som SD hade 2006..Tror inte att stödröster kan rädda dem kvar i riksdagen.
2012-01-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash1971
Jag har tidigare tippat 22,5% i någon opinionsundersökning innan årsskiftet för (S)...
Det närmar sig

22,5% innan årsskiftet trodde jag, ser ut som det kommer att bli verklighet under första kvartalet då Juholt fortfarande levererar i Åsa-Nisse klass
2012-01-17, 10:35
Medlem
Svithjods avatar
Citat:

Juholt är tvyär så extremt usel så han kommer bytas ut före valet, kan tänka mig att Tomas östros tar hans plats.
Visserligen är han tämligen tråkig och okarismatisk men förtroendeingivade.
Om ett sådant skifte blir verklighet så kommer S börja jobba sig uppåt igen.
2012-01-17, 15:26
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Juholt är tvyär så extremt usel så han kommer bytas ut före valet, kan tänka mig att Tomas östros tar hans plats.
Visserligen är han tämligen tråkig och okarismatisk men förtroendeingivade.
Om ett sådant skifte blir verklighet så kommer S börja jobba sig uppåt igen.

Knappast, ledaren och alla andra omdömeslösa inhoppare har förlöjligat sitt eget parti så att ingen öppet vågar säga att han/hon är sosse. Risken är stor att de utsätts för förklenade omdömen och smälek.

Skämigheten hos socialdemokraterna är snart större än den Sverigedemokraterna upplevde innan partiet blev etablerat i riksdagen.
2012-01-17, 22:44
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Knappast, ledaren och alla andra omdömeslösa inhoppare har förlöjligat sitt eget parti så att ingen öppet vågar säga att han/hon är sosse. Risken är stor att de utsätts för förklenade omdömen och smälek.

Skämigheten hos socialdemokraterna är snart större än den Sverigedemokraterna upplevde innan partiet blev etablerat i riksdagen.
Njaa det håller jag inte med om, med rätt ledare så kommer man ta igen en hel del förlorad mark.
Det kräver iofs att man omprövar en del av sin halsstarrighet och återvänder till rötterna, blir betonghäckar igen.
Frågan är iofs. om partiapparaten står pall för det.
2012-01-17, 23:50
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Njaa det håller jag inte med om, med rätt ledare så kommer man ta igen en hel del förlorad mark.
Det kräver iofs att man omprövar en del av sin halsstarrighet och återvänder till rötterna, blir betonghäckar igen.
Frågan är iofs. om partiapparaten står pall för det.
Då tror vi olika. Jag är tveksam till att det faktiskt existerar någon "rätt partiledare" för S.
Deras problem (som jag gläds åt) är att vare sig har idéer eller politik. De är odugliga på att vara i opposition och deras väljarbas är sistagångsväljarna.

Visst är det festligt med den uppenbara vettvillingen Juholt vid rodret, men även med en mer begåvad sosse vid rodret (kanske t o m med "rätt partiledare") hade partiet varit helt lost. Inga planer, inga idéer, inga vettiga visioner. Bara en samling maktkåta och talanglösa individer som satsat på fel häst.

Jag gläds åt att så mycket skit klistras på Juholt som person, det kommer att innebära att när han får kicken så kommer partiets "verkliga" problem vara kvar. Eller t o m vara förvärrade. Dessutom kommer ett väsentligt antal av sistagångsväljarna att ha checkat ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in