Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Njaa det håller jag inte med om, med rätt ledare så kommer man ta igen en hel del förlorad mark.
Det kräver iofs att man omprövar en del av sin halsstarrighet och återvänder till rötterna, blir betonghäckar igen.
Frågan är iofs. om partiapparaten står pall för det.
Då tror vi olika. Jag är tveksam till att det faktiskt existerar någon "rätt partiledare" för S.
Deras problem (som jag gläds åt) är att vare sig har idéer eller politik. De är odugliga på att vara i opposition och deras väljarbas är sistagångsväljarna.
Visst är det festligt med den uppenbara vettvillingen Juholt vid rodret, men även med en mer begåvad sosse vid rodret (kanske t o m med "rätt partiledare") hade partiet varit helt lost. Inga planer, inga idéer, inga vettiga visioner. Bara en samling maktkåta och talanglösa individer som satsat på fel häst.
Jag gläds åt att så mycket skit klistras på Juholt som person, det kommer att innebära att när han får kicken så kommer partiets "verkliga" problem vara kvar. Eller t o m vara förvärrade. Dessutom kommer ett väsentligt antal av sistagångsväljarna att ha checkat ut.