Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Du har givetvis rätt i att felmarginalen ökar ju mindre partiet är.
Vänsterns uppgång skall därför tas med en nypa salt. Att som Humanlife tro att enskild fråga som vinstrivna företag i välfärlden har någon större genomslagskraft är att underkänna väljarna. Det krävs mer en så för att få genomslagskraft i opinionen. Samtidigt vill jag säga att jag är mot all form av spekulationer med skattemedel.
Den här undersökningen sade inte mycket och det är bara att konstatera att läget är i stort sätt oförändrat mot tidigare undersökningar.
Suck, på sedvanligt sossemanér förnekar du verkligheten. Så här skriver sifo:
"Den enda statistiskt säkerställda uppgången är Vänsterpartiets även om undersökningen visar uppåtgående siffror även för Moderaterna."
Så var det med det, sedan får du använda hur mycket salt du vill.....
För det andra, som jag skrev ovan, opinionen vad gäller vinster i välfärden är oerhört tydlig och det är sorgligt att social
DEMOKRATERNA nonchalerar ett sådan tydlig viljeyttring. I dagligt tal kallas detta "att köra över folk", i politiken kallas det "diktatur".
Du kan f ö läsa Arbetarens ledarkommentar till s-kongressen, den belyser mycket bra hur s försöker återupprätta sin gamla korporativism, det är ett dödsdömt projekt.