2021-03-24, 15:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Jag var nog litet slarvig. Eftersom exempelvis SD stöds av snart en fjärdedel av den röstberättigade bfolkningen och KD av fytiondedel av befolkningen så är såklart en procentenhet för SD "värd" 5ggr mer än en procentenhet för KD.

Sorry, glömde proportionerna, Det är svårt att jämföra rörelser i marginella partier med rörelser i stora partier.

Procentuell förändring kontra förändring i procentenheter.
2021-03-24, 16:30
Medlem
Grontarskonts avatar
Undrar när KD hakar av blysänket EB.

Fastighetsaffären kommer att sänka hela partiet och det bästa vore med snabbt avslut men det verkar det inte bli!
2021-03-24, 17:31
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Undrar när KD hakar av blysänket EB.

Fastighetsaffären kommer att sänka hela partiet och det bästa vore med snabbt avslut men det verkar det inte bli!

Jag tror man vill, och borde vänta in, vad som händer. Ebba må sänka partiet just nu men innan dess var hon en succé som partiledare. Det vore dumt att nu göra sig av med henne utan att se hur fastighetsaffären avslutas. Först då detta sker bör man ta ställning och se vad som händer i opinionen.
2021-03-24, 17:41
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag tror man vill, och borde vänta in, vad som händer. Ebba må sänka partiet just nu men innan dess var hon en succé som partiledare. Det vore dumt att nu göra sig av med henne utan att se hur fastighetsaffären avslutas. Först då detta sker bör man ta ställning och se vad som händer i opinionen.

Fast om hon vinner eller inte spelar ingen större roll! Hon går på en gammal åtminstone halvdement gubbe! Ger aldrig några pluspoäng!
2021-03-24, 18:02
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Fast om hon vinner eller inte spelar ingen större roll! Hon går på en gammal åtminstone halvdement gubbe! Ger aldrig några pluspoäng!

Sant men minnet är kort. Om detta avslutas snabbt kommer folk ha fått annat att tänka på då valet genomförs.
2021-03-24, 20:24
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Sant men minnet är kort. Om detta avslutas snabbt kommer folk ha fått annat att tänka på då valet genomförs.

Sant men det kommer nog hålla på typ året ut iallafall!
2021-03-24, 21:07
Medlem
Citat:
Sant men det kommer nog hålla på typ året ut iallafall!
Det bästa vore om Kd snabbt ramlar ner till 1 procent och stannar där. Ligger de på 3 procent inför valdagen så tvingas jag nog stödrösta.
2021-03-25, 01:04
Medlem
Yatsys avatar
Löfven och SVT fick inte uppsvinget om runt 10% efter 30minuter intervjun gällande att demokratin är hotad om inte S får sitta vid makten.
2021-03-25, 13:35
Medlem
De 150 miljarderna till EU var visst inte populära på sossarnas Facebook, de var otroligt taktlösa och lägga upp ett inlägg med citat från en gammal socialminister Gustav Möller idag.

”Att välfärdens pengar, det du betalar i skatt, ska gå till just välfärden. Inget annat. Välfärden först helt enkelt”

Kan ju inte påstå att deras ledning är särkilt taktiska
Av 1800 inlägg är 90%+ av inläggen är kritiska. Tror det kommer på kort sikt ge ett lite avtryck i OU, hur länge det varar är en annan sak.
2021-03-26, 20:14
Avstängd
OliverCromwells avatar
Jag har nu helt tappat tålamodet med dom här MITTEN-väljare, partier, politiker, representanter som varken vill samarbeta med folk till höger eller vänster.

Fattar inte dom att dom är så små att de aldrig kommer att klara av att styra en mitten-vänster eller mitten-höger regering? Är detta så svårt att förstå?

Partipolitik är ett nollsummespel! Och idag är den svenska mitten så pass liten och svag att det inte räcker med traditionella konstellationer från 1900-talet!

Hur kan detta vara så omöjligt att förstå?

Nu hoppas jag INNERLIGT att M-väljare skiter i att stödrösta på L och låter dem åka ur Riksdagen! Det här partiet är överflödig och uppfyller inget annat syfte mer än att vurma för EU och vilja avskaffa Sverige!
Senast redigerad av OliverCromwell 2021-03-26 kl. 20:17.
2021-03-28, 08:56
Avstängd
Nyamko Sabuni är också, tillsammans med Jimmie Åkesson, den partiledare som flest svenskar uppger att de har mycket eller ganska litet förtroende för.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/de-toppar-fortroendelistan-just-nu
2021-03-28, 14:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Nyamko Sabuni är också, tillsammans med Jimmie Åkesson, den partiledare som flest svenskar uppger att de har mycket eller ganska litet förtroende för.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/de-toppar-fortroendelistan-just-nu

Att var tredje person har förtroende för Löfven är för mig helt obegripligt. Både Nooshi och Sabuni borde ha högre siffror än den pajasen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in