Citat:
Det har du nog rätt i, vanliga människor har fått nog av medias Greta-korvstoppning. Det hela har nått ett löjets nivå.
Fjamåt tjänar stort på att undvika sakpolitiska debatter och istället fokusera på sina flamsiga pamfletter. C har blivit partiet för galningarna och jag tror att Fjamåt, med pamfletterna, har sugit åt sig allehanda dårar typ Greta-lovers, SD-haters, MP och FI.
C har transformerats till ett vänsterparti och i.o.m. detta så tror jag att ett framtida Allianssamarbete kommer att bli en omöjlighet.
Det blir inte lätt för Kristersson. Skall ha fortsätta att krypa för Fjamåt eller blir det Åkesson? Det märkliga är att Kristersson synes föredra att inte göra M till ett regeringsalternativ.
Vad kommer M's väljare att säga om ett framtida samarbete med Fjamåt inom "Nya Alliansen"?
Fjamåt tjänar stort på att undvika sakpolitiska debatter och istället fokusera på sina flamsiga pamfletter. C har blivit partiet för galningarna och jag tror att Fjamåt, med pamfletterna, har sugit åt sig allehanda dårar typ Greta-lovers, SD-haters, MP och FI.
C har transformerats till ett vänsterparti och i.o.m. detta så tror jag att ett framtida Allianssamarbete kommer att bli en omöjlighet.
Det blir inte lätt för Kristersson. Skall ha fortsätta att krypa för Fjamåt eller blir det Åkesson? Det märkliga är att Kristersson synes föredra att inte göra M till ett regeringsalternativ.
Vad kommer M's väljare att säga om ett framtida samarbete med Fjamåt inom "Nya Alliansen"?
Centerledningen är fylld av ekonomisk höger så kallad marknadsliberaler dessutom har de en dal andra extremliberala ståndpunkter som får många att baxna. Om nu väljarna är en skara blandad vänster, med muppar, antinationalister så kan de inte i längden undgå att konfronteras av centerns egentliga politik.
Antingen flyr de tillbaks eller så har du tagit fel dom är inte dessa vänstergrupper utan "Reinfeldtare" d.v.s. den sorten som gillade hans politik under guldåren och gjorde M så stort. Man måste ju ställa sig frågan var tog alla dessa som då var moderater vägen, var är de nu och vart är de på väg.
Ytterligare ett alternativ är nya väljargenerationer av unga politiskt osäkra och virriga. Det borde tillkommit ca 7 % helt nya väljare efter Reinfeldt eran som inte riktigt bestämt sig vad de tycker och vad de vill.