Jag har aldrig varit med om något värre än ElGiganten på Kungsgatan i Stockholm.
Håll i dig för här kommer ett händelseförlopp som saknar motstycke och jag undrar om fler än jag råkat ut för samma elände i den butiken?
Jag köpte en TV där men lämnade in den fem månader senare för reparation sedan den trillat i golvet.
Det skulle ta max tre veckor att reparera den och jag skulle kunna följa arbetet på deras hemsida.
Jag lämnade mitt namn, adress samt tre tel.nr. så att de skulle kunna meddela mig när TV´n var klar.
Tiden går utan att någon information lämnas varelse till mig eller på hemsidan.
När det gått tre veckor ringer jag upp butiken för att kolla läget och det är nu cirkusen börjar.
Killen jag talar med är enormt arrogant och t.o.m. förtäckt hotfull. Han förklarar att de inte lyckats nå mig på min mobil och att ingen reparation påbörjats. Han ansåg att TV´n var för gammal för att repareras (5 mån.) och att jag därför skulle köpa en ny i hans butik. Om inte så skulle jag få betala 1050 :- i transportkostnad.
Sedan påstod killen att jag inte anmält skadan till försäkringsbolaget, vilket var en ren lögn. Anmälan låg sedan en dryg vecka tillbaka hos en utredare.
Killen fortsätter hota med 1500 :- för verkstaden hade ont om plats, precis som om det vore mitt problem.
Jag krävde reparation då det kostade totalt 3950 :- medan ny TV var 1000:- dyrare. Denna linje gick även försäkringsbolaget på. OBS! Jag har skriftligt från butiken på rep.kostnaden.
Efter ett par dagar ringer de upp från butiken och säger att reparationen kostar över 6000:- och att jag dessutom skall skall betala 1050 :- i transport. Jag fick klart för mig att de var ytterst iriterade och de anklagade mig för att ha försenat alltihop och orsakat dem problem!?
De vet uppenbarligen inte vad säljaransvar innebär.
När jag ber om namn får jag enbart förnamn och när jag ber att få tala med personalchefen, så är det plötsligt en kompis vid sidan om!?
Uppenbart försöker de skrämma sig ur det problem de försatt sig i, men mig skrämmer de inte.
Dessa pojkar är så extremt slarviga, stöddiga och oförskämda att jag omöjligt kan vara den ende som noterat detta.
Vad vet du om personalen på ElGiganten, Kungsgatan?