2011-09-10, 14:24
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Lämnade in min telefon på ElGiganten för lagning. Hade supit med den i spöregn på Hultsfred så den gick sönder men de lyckades tro att det var ett kontruktionsfel så jag fick en ny gratis

Tog dock 20 dagar istället för 2 veckor som de sa

Och du tycker du har rätt att klaga på servicetiden när du egentligen inte hade rätt till någon hjälp alls??
Citera
2011-09-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebsun
Kul den dagen du blir ägd av en liten nisse som säger; att han skiter i att hjälpa dig :P Vad ska du göra slå till han och åka dit för misshandel. Hade någon trott att hota och skrika skulle hjälpa så tror den personen helt fel. Visar kunden respekt och är trevlig försöker jag lösa situationen bättre än någon som tror han är "stor och tuff" då skiter man i vilket. Gör han något råkar han ändå ut för större påföljder än mig

och vi har gott om "ghetoblattar" som tror att vara tuff löser allt

Jag varken hotar eller slåss.
Var skrev jag de? Sluta dra förutfattade meningar. Säger bara att man inte gärna jiddrar med mig för att ja råkar ha pondus som inte många kan ställa sig emot.

Jag behöver varken hota eller slåss. Gäller bara att bemöta dom med hårda ord och liknande. Fast de kanske du inte förstod?
Skulle en nisse säga att han skiter i att hjälpa mig, då får han svar på tal. Inget mer.
Citera
2011-09-10, 14:29
Medlem
UNIKEFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Jag har aldrig varit med om något värre än ElGiganten på Kungsgatan i Stockholm.
Håll i dig för här kommer ett händelseförlopp som saknar motstycke och jag undrar om fler än jag råkat ut för samma elände i den butiken?

Jag köpte en TV där men lämnade in den fem månader senare för reparation sedan den trillat i golvet.
Det skulle ta max tre veckor att reparera den och jag skulle kunna följa arbetet på deras hemsida.
Jag lämnade mitt namn, adress samt tre tel.nr. så att de skulle kunna meddela mig när TV´n var klar.
Tiden går utan att någon information lämnas varelse till mig eller på hemsidan.
När det gått tre veckor ringer jag upp butiken för att kolla läget och det är nu cirkusen börjar.
Killen jag talar med är enormt arrogant och t.o.m. förtäckt hotfull. Han förklarar att de inte lyckats nå mig på min mobil och att ingen reparation påbörjats. Han ansåg att TV´n var för gammal för att repareras (5 mån.) och att jag därför skulle köpa en ny i hans butik. Om inte så skulle jag få betala 1050 :- i transportkostnad.
Sedan påstod killen att jag inte anmält skadan till försäkringsbolaget, vilket var en ren lögn. Anmälan låg sedan en dryg vecka tillbaka hos en utredare.
Killen fortsätter hota med 1500 :- för verkstaden hade ont om plats, precis som om det vore mitt problem.

Jag krävde reparation då det kostade totalt 3950 :- medan ny TV var 1000:- dyrare. Denna linje gick även försäkringsbolaget på. OBS! Jag har skriftligt från butiken på rep.kostnaden.
Efter ett par dagar ringer de upp från butiken och säger att reparationen kostar över 6000:- och att jag dessutom skall skall betala 1050 :- i transport. Jag fick klart för mig att de var ytterst iriterade och de anklagade mig för att ha försenat alltihop och orsakat dem problem!?
De vet uppenbarligen inte vad säljaransvar innebär.

När jag ber om namn får jag enbart förnamn och när jag ber att få tala med personalchefen, så är det plötsligt en kompis vid sidan om!?

Uppenbart försöker de skrämma sig ur det problem de försatt sig i, men mig skrämmer de inte.
Dessa pojkar är så extremt slarviga, stöddiga och oförskämda att jag omöjligt kan vara den ende som noterat detta.
Vad vet du om personalen på ElGiganten, Kungsgatan?

En vanlig dag i Stockholm. Tror man att man ska få service där är man naiv. Du ska bara ta det där med försäkringsbolaget och inte affären. Har du drulle-försäkring ska problemet vara ur världen.
Citera
2011-09-10, 14:38
Medlem
dasbandits avatar
Den butiken som ts pratar om är riktigt dålig. Minns själv när jag skulle köpa en playstation 3 och dom skyltade med att 280gb kostade 2999... När man kommer in i butiken och ska köpa den så drar dom fram en 120gb och säger att 280gb för 2999 bara är internetpriset och att dom inte säljer 280gb i butikerna.
Dom var bra förr i tiden dock men har på senare år sjuka överpriser och värdelös kundservice.
Citera
2011-09-10, 15:59
Medlem
Bbobis avatar
Ingen erfarenhet av egliganten kungsgatan men hade en dator som vid haveri lämnades på elgiganten i bromma.

Väl efter första haveriet så blev det återbesök minst en gång var 3-4e vecka. Datorn gick bara sönder gång på gång på gång. 4e gången fick man nog och sket i den datorn.

I vilket fall som helst så sade personen i ett telefonsamtal att ersättningsdelarna är de sämsta man kan hitta om och datorerna snart besöker verkstaden igen snarare är regel än undantag.

Dock några år sen nu.
Citera
2011-09-10, 15:59
Medlem
snowman.80s avatar
sprid storyn till Media/press mm.

Då ska du få se Elgiganten skylla ifrån sig eller be om ursäkt och erbjuda en gåva
Citera
2011-09-10, 16:29
Medlem
Gores avatar
Efter frågan om vilken försäkring som avsågs så kom inget svar...
Kan det vara så att TS läst försäkringsbrevet och dess omfattning nu ?
Eftersom frågan dog.....

Att ha pondus och visa musklerna(bildligt eller bokstavligt) är nog det sämsta man kan göra på en stormarknad då chefer inte bryr sig om personalen skiter i dig.
Dom ska sälja ,inte serva.....

Vill ni ha service så handla på en mindre lokal butik - de bryr sig om sina kunder.
Eller köp på nätet eller stormarknad - och bli körd i röven om du tror att du ska få service också.
Citera
2011-09-10, 16:31
Medlem
Monsterkaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Nej.
Folk på ElGiganten är oftast väldigt små och klena. Jag ser ut som 100 kilo biker, det är inget dom vågar jiddra med face to face.

I telefon kan dom vara kaxiga men annars klarar dom inte det.

Jo, men så är det ju med de flesta människor och inte bara med folk på elgiganten. Förstår inte vad du vill ha fram när du säger att du är 180, väger 100 kg, kan se läskig ut och ser ut som en biker. Tror inte att de hade ''jiddrat'' med någon person som kan stå på sig lite.
Citera
2011-09-10, 16:52
Medlem
Hörru biker killen, vad fan spelar det för roll att du ser läskig ut och har "pondus"?

Det skiter dom fullständigt i, dom kan på sin höjd skratta åt dig i lunchrummet, medans du går därifrån och är vrålnöjd över att du har "visat var skåpet ska stå"

Har själv jobbat med kundtjänst ärenden face to face, och det var en jävla massa tuffingar som skulle visa mig ett och annat...går likadant för alla, säljaren kan inte göra ett skit, alltså bryr man sig inte ett skit!

Tönt.

OnT;
Elgiganten suger generellt sett...handlar dock mest online nuförtiden så var ett tag sen.
Citera
2011-09-10, 16:56
Medlem
Jag har inte råkat ut för det, men har ju hört folk som har. Hade aldrig accepterat den behandlingen.
Citera
2011-09-10, 17:22
Medlem
Instämmer endast i att personalen på mina närmaste Elgiganten-butiker ej är de brightaste varelserna i universum.
Stå i kassan och snacka skit med en kollega när man kommer och vill betala och behöva harkla sig, och då få ett "ahh, va vill duuuu?" till svar är knappast det bästa.
Citera
2011-09-10, 17:30
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Jag hade gått ditt personligen, med alla papper m.m.
Dock är jag 180 cm lång, muskulös och kan se väldigt läskig ut.
Mig har ElGiganten aldrig vågat bråka med. Men jag har bara haft problem en gång, och det var innan jag hittade billigare alternativ.

Du är en pajas. Inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av iHasBeer
Jag är nöjd med samtliga av mina köp på Elgiganten än så länge i alla fall!

Jo jo men sen har du inte köpt nåt som kostat över hundra lappen.
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Lämnade in min telefon på ElGiganten för lagning. Hade supit med den i spöregn på Hultsfred så den gick sönder men de lyckades tro att det var ett kontruktionsfel så jag fick en ny gratis

Tog dock 20 dagar istället för 2 veckor som de sa

Troll. Dom är stenhårda när det gäller fuktskada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in