Citat:
Ursprungligen postat av TTK
SATS är ju naturagäldenär i det ursprungliga avtalet. Det är ju inte direkt ett skuldebrev som överlåts utan ett avtal som innebär ömsesidiga åtaganden från parterna.
TS,
Finns det något i avtalet om partsbyte? Hur menar du att ägaren byts? Flyttar ett nytt gym in i lokalerna eller byter de skylt på lokalen? Står det något om organisationsnummer eller vilken/vilka juridiska personer som är inblandade? Vem står som din motpart i det ursprungliga avtalet?
Det står inget i avtalet om partsbyte. De byter ägare för att SATS inte fått den förväntade utveckling de hade räknat med (står i brevet). SATS står som min motpart i det ursprungliga avtalet, kommer ju få en ny förfrågan om autogiro från Må Bättre (står i brevet).
Det står även att Må Bättre kommer att driva samma typ av verksamhet som SATS driver idag. Alltså är SATS helt ute ur spelet? Ska jag då tvingas att fortsätta mitt medlemskap hos någon jag aldrig skrivit på ett avtal med?
I avtalet står det att om SATS vidtar förändring av de allmänna villkoren så äger medlemmen rätten att säga upp sitt avtal. Samtidigt som det står att bolaget har rätt att ändra de allmänna villkoren under en annan punkt.
Men det är ju inte samma bolag som styr nu? Är inte det här avtalet som jag skrivit på värdelöst då? Eller hur fungerar det?