2011-09-09, 22:59
Medlem
Pukeeyes avatar
Moderatorerna i politik inrikes verkar ha ständig semester. Alla trådar drunknar direkt i off topic.

I andra ämnen kan man se moderatorerna ryta till med fetstil mot trollen, men i politik inrikes verkar off topic vara helt accepterat.

Särskilt i dessa tider när alla tidningar har stängt av sina kommentarsfunktioner och hela mobben har flyttat hit borde en kraftig förstärkning av modereringen vara högsta prioritet om Flashback vill behålla sitt goda rykte som den yttersta utposten för det fria ordet.
Citera
2011-09-10, 00:36
Medlem
orzion-2.0s avatar
Har du rapporterat de inlägg du anser vara OT?
Citera
2011-09-10, 01:52
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orzion-2.0

Nej, jag har bara rapporterat hets mot folkgrupp.
Citera
2011-09-10, 01:55
Medlem
orzion-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pukeeye
Testa det då och se om det hjälper , moderatorerna kan tyvärr inte se allt och all hjälp brukar uppskattas.
Citera
2011-09-10, 03:02
Medlem
Pukeeyes avatar
Ok, tack orzion-2.0 . Jag antar att du är initierad i FB, och kommer därför att följa ditt råd att att rapportera all OT.
Citera
2011-09-10, 03:07
Medlem
orzion-2.0s avatar
Citat:
Ok, tack orzion-2.0 . Jag antar att du är initierad i FB, och kommer därför att följa ditt råd att att rapportera all OT.
Gör det alternativt om det är väldigt mycket OT i samma tråd kan du rapportera t.ex. första inlägget i tråden eller inlägget där OT:n börjar och sedan skriva i meddelandefältet något i still med. "Längre fram finns mer OT, eller de nästkommande fem sidorna har väldigt mycket OT eller hela tråden är fylld av OT etc etc". Jag jag har rapporterat en del OT inlägg (och andra inlägg för den delen) under min tid på Flashback ja så jag har åtminstone lite koll på hur det fungerar
Citera
2011-09-10, 04:27
Medlem
Sven Ps avatar
Citat:

Jävla trams, rapportera något vettigt i så fall. Är i alla fall inte förvånande att ni yttrandefrihetshatare vill få bort obekväma åsikter genom att sträva efter förbud och censur.
Citera
2011-09-10, 07:42
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven P
Jävla trams, rapportera något vettigt i så fall. Är i alla fall inte förvånande att ni yttrandefrihetshatare vill få bort obekväma åsikter genom att sträva efter förbud och censur.
Läs reglerna så ser du att hets mot folkgrupp är inräknad precis som OT eller outning. Men offerkappan hänger alltid nära brunhögern.
Citera
2011-09-10, 10:13
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Moderatorerna i politik inrikes verkar ha ständig semester. Alla trådar drunknar direkt i off topic.

I andra ämnen kan man se moderatorerna ryta till med fetstil mot trollen, men i politik inrikes verkar off topic vara helt accepterat.

Särskilt i dessa tider när alla tidningar har stängt av sina kommentarsfunktioner och hela mobben har flyttat hit borde en kraftig förstärkning av modereringen vara högsta prioritet om Flashback vill behålla sitt goda rykte som den yttersta utposten för det fria ordet.

Citat:
Ursprungligen postat av orzion-2.0

Som en av moderatorerna i PI vill jag säga att Orzion har rätt. Vi kan inte läsa allt som skrivs och förlitar oss därför främst till att användarna rapporterar sådant de anser vara OT. Utifrån det gör vi sedan en bedömning om så är fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven P

Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Läs reglerna så ser du att hets mot folkgrupp är inräknad precis som OT eller outning. Men offerkappan hänger alltid nära brunhögern.

Ja. Hatbrott som det kallas för är inte tillåtet enligt regelverket. Regeln som sådan kan man tycka vad man vill om, men man bör ha i åtanke att det är väldigt sällan inlägg som RP:as för det leder till åtgärd. Detta därför att de helt enkelt inte uppfyller kriterierna för vad som räknas som hatbrott. Så att gnälla över censur och strypande av yttrandefriheten håller helt enkelt inte.

https://www.flashback.org/sok/1+03?f=123
Citera
2011-09-10, 11:14
Medlem
Kingen_kings avatar
Att RP:a är en alldeles lysande sak att göra. Modsen brukar bli tacksamma. Det har hänt att jag RP:at i trådar däe modsen inte riktigt vet hur dom ska agera, och då har det blivit lite brevväxling via PM som dom sen kan ta med sej till outlaw.

Men RP:a en gång för mycket än en gång för lite. Det är inte alltid som modsen håller med, men dom får upp ögonen för att tråden håller på att spåra ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in