2011-09-08, 15:26
Medlem
Hej!

Sitter här på jobb och har precis fått instalerat W7 på våra datorer. Har försökt få fram ett svar men ej lyckats, är de så att man inte kan spara filer direkt på c: i W7? Går ju visserligen att skapa en mapp och spara sakerna där, men det hjälper tyvär inte mig. Finns det möjligtvis någon inställning i Wdos som man kan ändra så man har åtkomst att göra detta? Duktigt frustrerande funktion.

Tack på förhand.
Citera
2011-09-08, 15:30
Medlem
jacobzons avatar
Jag testade precis på min jobburk och det funkar utmärkt.
Dock har jag fullständiga adminbehörigheter på datorn och nätverket.

Kan ligga en group policy som hindrar dig från att spara på C:
Citera
2011-09-08, 15:41
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ponas
Hej!

Sitter här på jobb och har precis fått instalerat W7 på våra datorer. Har försökt få fram ett svar men ej lyckats, är de så att man inte kan spara filer direkt på c: i W7? Går ju visserligen att skapa en mapp och spara sakerna där, men det hjälper tyvär inte mig. Finns det möjligtvis någon inställning i Wdos som man kan ändra så man har åtkomst att göra detta? Duktigt frustrerande funktion.

Tack på förhand.

Mitt förslag är att du gör om, och gör rätt...

Det finns anledningar till varför du normalt inte får spara filer direkt till rooten på C:..

Varje användare har ju sina privata mappar och ett antal delade mappar som det är tänkt att användare skall använda för att spara mappar..

Det saknas helt enkelt skäl till varför en användare, normalt, skulle spara en eller flera filer i rooten på C:..
Citera
2011-09-08, 15:48
Medlem
Hej igen och tack för svaren.

Är helt med på att de finns privata mappar och ett antal delade mappar som man brukar ha tillgång till, dock ska jag ha fullständiga rättigheter till min egen dator så får nog fan dra IT-avdelningen i örat!

Tack tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in