2011-09-06, 23:46
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Problemet med personliga titlar är att det inte kan stanna vid en sådan. Var ligger gränsen? Vilka fler skall få?
Hur avstannar man den storm utav utnämningar som kommer efter denna? Ja, nämnd användare i denna tråd har gjort en medialt stor sak. Men så har även fler, ej lika uppmärksammat. Dessa då?

Utnämner istället micaele till glädjedödare

Nä, men förstår din point, problemet är ligger väl i det att en utnämning, även om den vore seriös, alltid kommer med ett kölvatten av mindre seriösa förslag. Själv ser jag kanske titlar mer som humoristiska, och inte som status. Men givetvis finns det dem som skulle göra allt för att få heta något annat så att säga.
Citera
2011-09-06, 23:58
Medlem
Ja det är hatten av. mickepickepö ska ha titeln! det är ju DN för gudsskull!
Citera
2011-09-07, 00:03
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Problemet med personliga titlar är att det inte kan stanna vid en sådan. Var ligger gränsen? Vilka fler skall få?
Hur avstannar man den storm utav utnämningar som kommer efter denna? Ja, nämnd användare i denna tråd har gjort en medialt stor sak. Men så har även fler, ej lika uppmärksammat. Dessa då?
Om Admin skulle misstänka att en utnämningsstorm var i antågande, eller att den t.o.m. skulle kunna ställa till besvär, är jag övertygad om den saken skulle lösas på ett effektivt sätt.

Mitt förslag grundar sig i de senaste dagarnas händelser spridit sig som vattenringar till i stort sett varje etablerad allmänmedia – radio, tv (såväl nyheter som kulturprogram), pappers- och nättidningar som inte bara är lokala eller nationella – utan även utanför Sverige. Det som hänt diskuteras flitigt på såväl arbetsplatser som middagar.

Allt började med att någon ifrågasatte en person som inte skulle bli ifrågasatt, saken hamnade på Flashback och resten har vi facit på. Ett facit som iochförsig ännu inte är färdigskrivet, men det har till stor del skapats tack vare den användare som jag nominerar.

Kom igen katten, det svänger!
Citera
2011-09-07, 00:05
Medlem
Ondves avatar
Jag tycker att det hade varit en trevlig titel om admins själva hade hittat på det och lite spontant och humoristiskt förärat mickepickepö med denna
Problemet blir nu när det mest liknar en popularitetstävling där pöbeln ska få vara med och säga sitt, så finns risken för att det sprids till att bli ett irritationsmoment, där de tusen andra som gjort något speciellt också kräver egna titlar.
Citera
2011-09-07, 15:58
Medlem
lendrygghs avatar
Nu när admin2 inte längre är verksam så har det varit skralt med skojiga titlar. Om inte jag minns fel så stod han för alla när det begav sig, bland annat Tuxis utnämning till "låtsasmoderator". Varför insomnia har fått sin bevarad vet jag inte.

Det finns som sagt en överhängande risk att efterfrågan går överstyr om man ändrar en nu. "Varför han och inte jag?" & dyl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in