2011-09-05, 22:05
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDase
Flashback funkar i opera mini på min ipadda vargefall. Är graris att ladda ner till både iphone och ipad

Tackar, laddade ner den och nu funkar det.
Citera
2011-09-06, 01:14
Medlem
swebarbs avatar
Blir tokig på detta med, får det nu 2 gånger och har rensat cache och kakor.. vafan är det fel på firefox eller..
Senast redigerad av swebarb 2011-09-06 kl. 01:17.
Citera
2011-09-06, 01:49
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Blir tokig på detta med, får det nu 2 gånger och har rensat cache och kakor.. vafan är det fel på firefox eller..

Det är på serversidan problemen ligger, om det ser likadant ut för dig som det gör på TS screenshot. CSS:en som styr sidans formatering ligger på den tidigarenämnda bildservern, och kan den inte laddas visas sidan med browserns defaultformatering.

Teknikerna jobbar på det. Tyvärr finns inget annat att göra än att vänta.

[edit] Opera Mini som föreslås i tidigare inlägg kör om jag inte missminner mig via en central proxyserver, som av det sagda att döma verkar ha Flashbacks CSS cachad. Börjar FB-abstinensen bli jobbig kanske det vore en variant?
Senast redigerad av Falukropp 2011-09-06 kl. 01:52.
Citera
2011-09-06, 08:55
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Det är på serversidan problemen ligger, om det ser likadant ut för dig som det gör på TS screenshot. CSS:en som styr sidans formatering ligger på den tidigarenämnda bildservern, och kan den inte laddas visas sidan med browserns defaultformatering.

Teknikerna jobbar på det. Tyvärr finns inget annat att göra än att vänta.

[edit] Opera Mini som föreslås i tidigare inlägg kör om jag inte missminner mig via en central proxyserver, som av det sagda att döma verkar ha Flashbacks CSS cachad. Börjar FB-abstinensen bli jobbig kanske det vore en variant?
CSS:en ligger på static.flashback.org och den servern ser ut att fungera fint.

Jag hade samma problem och grävde lite som hastigast i det.
En request till https://static.flashback.org/css/style-3.css?v=23 ger följande fel:
Citat:
400 Bad Request
Request Header Or Cookie Too Large
nginx/1.0.4

Intressant. Jag kollade på kakorna och hittade den ohyggligt stora cookien vbscanthread_lastview. Att ta bort den avhjälpte problemet - CSS:en laddar och allt ser ut som det skall nu.

Samma fel uppstod för samtliga requests till static.flashback.org. Samtliga fel avhjälptes genom att fimpa cookien ifråga.
Citera
2011-09-06, 09:00
Medlem
LordJCSs avatar
Hade samma problem bara för ett litet tag sen.

Problemet löste sig dock av en simpel omstart och rensning av historik i webläsaren,som är just Firefox.

Hoppas du får ordning på't
Citera
2011-09-06, 20:47
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox

En request till https://static.flashback.org/css/style-3.css?v=23 ger följande fel:

Intressant. Jag kollade på kakorna och hittade den ohyggligt stora cookien vbscanthread_lastview. Att ta bort den avhjälpte problemet - CSS:en laddar och allt ser ut som det skall nu.

Samma fel uppstod för samtliga requests till static.flashback.org. Samtliga fel avhjälptes genom att fimpa cookien ifråga.
Tack som fan, nu slipper jag vara irriterad resten av kvällen.
Citera
2011-09-06, 21:18
Medlem
Fortfarande strul för oss med safari å paddan.......
Citera
2011-09-06, 21:22
Medlem
eXtremos avatar
Citat:

Stort tack! Det avhjälpte problemet direkt!
Citera
2011-09-07, 11:25
Medlem
swebarbs avatar
fick det med firefox igår igen och idag, nåt nytt me detta?
Citera
2011-09-07, 15:38
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Fungerade för mig också. Tusen tack.
Citera
2011-09-07, 16:38
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nionittisexan
Fortfarande strul för oss med safari å paddan.......
Verkar vara det ja. Har även prövat andra webläsare, 360, Dolphin m fl men det ser likadant ut. Opera fungerar dock hyfsat.
Citera
2011-09-07, 18:28
Medlem
call3s avatar
Citat:

THANKS!
fungerade finfint. det har drivit mig galen flera dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in