Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2012-08-28, 22:04
Medlem
Sandragos avatar
Jag tycker inte alls det behöver betyda att killen är en mes eller "bögkompis"/någon man inte vill ha sex med osv, som flera verkar tycka.

Gullig är en komplimang som inte har något med sexighet att göra för mig. En helt osexig kompis kan vara gullig - men det kan även män jag attraheras sexuellt av vara. Och de blir inte mindre sexiga för att de är gulliga. Så länge de nu inte är just i sexet som de är gulliga..

Så för mig betyder det iaf inte att attraktionen inte finns bara för att jag kallar någon gullig
Citera
2012-08-28, 22:26
Medlem
ganglere2s avatar
Ordet "gullig" tar jag genast för något som tjejer säger när de vill dissa fint.
Citera
2012-08-28, 22:38
Medlem
Ratads avatar
Jag tillför inte ett dugg men som de flesta skriver så är du gissningsvis friendzonad om det ens betyder något speciellt. Som Roxana skriver så är det ju gulligt att hämta kaffe, pyssla om ett barn eller husdjur, samla in pengar till de svältande i Somalia eller ramla framför en snygg tjej när man åker skateboard.

Tyvärr kan det vara så att de inte kom på någon vettig komplimang och drog till med klassikern gullig.
Citera
2012-08-29, 00:17
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
När är vi killar lättmanipulerade menar du? har du blivit ormkullpratad av exempelvis en tjej
så att du vaknat upp i ett annat län?

Med reservation för att jag spelar dum med flit, men jag är bitter och måste
skydda/krydda min värdighet med personliga projiceringar när jag lägger fram
mina hypoteser som jag behöver bekräftelse för

Så definitionen av manipulera är så simpel irl att killen frånhåller sig från att ge komplimanger ifall tjejen är snygg (alla är väll snygga mer eller mindre)
Skulle det frambringa ett resultat i att hon skulle vilja bevisa sin snygghet via inbjudande nakenhet? är det det du menar rentav?.

Nu vill du säkert även peka på att jag borde begripa att manipulation också är att slänga sig med attraktiva "dizz" kommentarer om tjejen, för det första så vill jag hävda att dessa inskränker sig till det hon pratar om, då har man trovärdigheten att det är en könsneutral personlighetskrock, men jag misstänker att du refererar till att dizza en tjejs utseende.

Att man är lättlurad får stå för dig och alla andra, jag går inte på mig själv och därav går jag inte heller på att andra går på mig, profetian förverkligas!

Jag menar om en tjej är skit snygg och man skämtar om motsatsen så är man ju avslöjad att man skojar för att vilja ligga, eller så framstår man som blind med usel smak
men som försöker skoja bort detta med att spela på glimten i ögat!.

Hon känner sig förolämpad och straffar ut dig genom att dizza dig.

Berätta gärna var hävdandet av våra motsvarande personligheter kommer in i bilden rörande manipulationen, att lära känna varandra, detta som möjliggör att man kan vilja tro på sig själv och en hångel situation med henne, om jag inte ser den gör inte tjejen det heller troligtvis, hånglet är bekräftelsen och startskottet på att halva är inne.
Jag gav rättframma råd specifikt mot TS. det var ett försök att få honom att framstå som lite mindre "gullig". specifikt i syftet att få just honom att vara mindre gullig, eftersom han antagligen skulle tjäna på det. jag skulle inte ge samma råd till någon som är överdrivet social, och skulle sällan ge någon rådet att "dissa" andra än sina svärmödrar (observera också att jag sa "manipulera" inom citationstecken, och att det därmed inte bör tas ur den kontext som beskrevs tidigare i tråden).

du överanalyserar mina råd som om det vore en attack mot dina leet skillz på att få doppa. det är dom inte.
Citera
2012-08-29, 00:21
Medlem
Krakems avatar
Det betyder att du är en ohygglig mes som behöver dra ur kuken ur röven. Vad tjejer tycker kunde inte haft mindre betydelse.

Skaffa dig lite stake för helvete
Citera
2012-08-29, 00:21
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandrago
Jag tycker inte alls det behöver betyda att killen är en mes eller "bögkompis"/någon man inte vill ha sex med osv, som flera verkar tycka.

Gullig är en komplimang som inte har något med sexighet att göra för mig. En helt osexig kompis kan vara gullig - men det kan även män jag attraheras sexuellt av vara. Och de blir inte mindre sexiga för att de är gulliga. Så länge de nu inte är just i sexet som de är gulliga..

Så för mig betyder det iaf inte att attraktionen inte finns bara för att jag kallar någon gullig
en sexig kille kan vara gullig, men du vill inte ha sex med en gullig kille.. ja, det sammanfattar väl situationen rätt bra..
Citera
2012-08-29, 09:32
Medlem
Lukos avatar
Friendzoned tyvärr!
Citera
2012-08-29, 19:49
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
Jag gav rättframma råd specifikt mot TS. det var ett försök att få honom att framstå som lite mindre "gullig". specifikt i syftet att få just honom att vara mindre gullig, eftersom han antagligen skulle tjäna på det. jag skulle inte ge samma råd till någon som är överdrivet social, och skulle sällan ge någon rådet att "dissa" andra än sina svärmödrar (observera också att jag sa "manipulera" inom citationstecken, och att det därmed inte bör tas ur den kontext som beskrevs tidigare i tråden).

Jag vill gärna ha rättframma råd av dig också, trots att jag varit ganska långt ifrån
rättfram i min frågeställning själv måhända?, som sagt jag varnade ju iaff för att
mina bittra projiceringar skulle påverka det jag sedan skrev, och detta skymde för
oss båda (mest dig) sikten.

Men jag vill ha hjälp trots allt, så jag tänker nu svälja stoltheten genom placera ett lakan över huvudet medans jag låtsas att det inte är jag som omformulerar *frågeställningen till något konkretare

*Jag är inte social nog enligt mina definitioner, hur andra ser på mig vet jag inte.
så jag behövde inga andra råd än Philipson just där.

*Du lyfte benämningen manipulera först av alla, vi börjar här.

Citat:
glöm att få knulla dom du måste bli en av dom där killarna som gör tjejerna osäker på om dom är snygga nog, och nästan helt definitivt har för små bröst för att duga. sen kan du bekräfta att dom duger genom att knulla dom..ja, tjejer är nästan lika lättmanipulerade som vi killar..

Citat:
Ursprungligen postat av Philipson.
Grejen e bara det att jag inte vill manipulera dom.Jag är ingen mes på något vis, bara inte en av de killarna som vill dra ut, festa o knulla alla brudar jag kan[/b].
Skål för det, jag vet dock inte ens hur man gör när man festar, således inte hur det leder till knulla,
men jag tänker iaff inte vara medberoende av andra killar när jag tar mig fram till knullet,därav stannar jag hemma, jag kan tänka mig att detta inte är dina själ dock..

Citat:
du överanalyserar mina råd som om det vore en attack mot dina leet skillz på att få doppa. det är dom inte.

Jag lade mig i eftersom jag tillskillnad från Philipson är en mes som dock försöker bli mindre mes, men jag vill akta mig för att adoptera stereotypa typiska manlighets attribut beteenden
Citat:
[/b]du måste bli en av dom där killarna som gör tjejerna osäker på om dom är snygga nog,

*Hamnar man i friendzonen annars, är ju inte uteslutet av er ännu!

*Jag vill "manipulera" tjejerna i kontexten av att jag INTE blir omyndigförklarad som potentiell sexpartner pga av att jag framstått som just gullig i deras ögon.

*Jag vägrar dock könsrollsmanipulera med mig för att ta mig dit, däremot om jag får henne
att könsmanipulera sig själv till sex med undertecknad tänker jag inte neka.
Finns den möjligheten på kartan tror du?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2012-08-29 kl. 20:20.
Citera
2012-08-29, 20:28
Medlem
Herr Bökbergs avatar
För er som fick molande migrän av mitt förra inlägg så sammanfattar jag min frågeställnings såhär!

*Jag vill "manipulera" tjejerna i kontexten av att jag INTE blir omyndigförklarad som potentiell sexpartner pga av att jag framstått som just gullig i deras ögon.

*Jag vägrar dock könsrollsmanipulera med mig för att ta mig dit, däremot om jag får henne
att könsmanipulera sig själv till sex med undertecknad tänker jag inte neka.

Finns dessa möjligheter på kartan?
Citera
2012-08-31, 17:35
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caper
Du har interagerat med henne på ett relativt feminint vis som jag förstår, vilket ofta anses mesigt och de flesta tjejer söker inte efter sånt i en kille.
Referar du till detta? av Philipson, annars förstår jag inte vad du kan ha menat
Citat:
Jag tycker inte om att dom vill förändra sig själva bara för att dom tror massa skit så jag har fått dem in på bättre banor. Vi snackar om allt från bröstförstoringar till figur m.m.
Kan vi som Göran Lambertz gärna vill just nu, diskutera sakfrågan!

Var blir detta till feminin interaktion?.
Citat:
Vi snackar om allt från bröstförstoringar till figur m.m.
Vad ska man annars prata om med dem?

Kan jag få er uppmärksamhet snart?
Jag som inte förstår dem grundläggande livsreglerna för hur man ska vara för
att få utbyte av varandra, ena sekunden ska man var sig själv och andra
sekunden ska man censuera sig själv, men man ska ända prata
med tjejer som jämlikar, dra en tydlig linje!.

Ni anar inte hur priviligerade alla är som kan ta för givet & välja rätt fot hela tiden .
Ett konstant steppande är vad jag ser framför mig i interaktionerna, medans jag hoppar infantila
masaj hopp på plats
Senast redigerad av Herr Bökberg 2012-08-31 kl. 17:42.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in