2011-09-02, 08:26
Medlem
krisus avatar
hittade ingen trd om dagens artikel i AB kring privatekonomi och tips hur man blir en "vinnare trots krisen".

Jag undrar lite ver deras rd och tips kring privatekonomin.
Enl AB r detta bra stt att bli en vinnare:

"Gr dig av med dyra konsumtionsln, betala av dem om du kan. Eller prata med banken, frsk att baka in konsumtionslnen i till exempel huslnet s att rntan snks."

r det verkligen vettigt att baka in konsumtionsln i ett bostadsln?
Personligen tycker jag det lter som ett dligt rd.

"Frsk ha ett sparande med flera ben: aktier, rntor, valutor, fastigheter, rvaror. Bankerna har fonder som placerar i olika tillgngar. Har du inte s mycket att satsa, dela till exempel p en kolonistuga med ngra vnner. "

Har du lite pengar skall du allts kpa en kolonistuga tillsammans med dina vnner?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13562920.ab

studsade som sagt ver vissa av rden frn AB och undrar nu hur panelen stller sig till ABs vinnarrd.
Citera
2011-09-02, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
r det verkligen vettigt att baka in konsumtionsln i ett bostadsln?

Har du lite pengar skall du allts kpa en kolonistuga tillsammans med dina vnner?

Angende lnen menar de sklart att ifall du redan har blancoln med typ 10% rnta r det en frdel fr dig ifall du lyckas skifta lnet till att ligga med bostaden som skerhet istllet och kanske f runt 4% rnta.

Angende kolonistugan.. Muahahahaaa!
Citera
2011-09-02, 10:02
Medlem
Ett stt att bli vinnare r att kpa aktier. Det folk inte frstr r att den smsta stunden att slja sina aktier r i lgkonjunktur. Kper man i lgkonjuktur=Billiga=Mer pengar att vinna nr det bli hgkonjuktur!
Citera
2011-09-02, 10:12
Medlem
Jag misstnker att ngon p Aftonbladet vill bli av med sin kolonistuga. Kanske fr att kunna betala av sina konsumtionsln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in