Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-31, 21:23
Medlem
StanleyKubricks avatar
God kväll på er kära FBare!

Installerade windows 7 häromdagen och upptäckte till min stora förvåning att ljudet bara fungerar vid vissa tillfällen.

Det fungerar alltid i Spotify, men dock är jag utan ljud när jag är inne på t.ex. youtube, sitter och spelar eller ska se på film med VLC.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

tack på förhand
Citera
2011-08-31, 21:29
Medlem
egonomics avatar
Klicka på ljudikonen längst nere till höger (bredvid klockan), sedan klickar du på mixer. Där ser du ljudnivåerna för olika program. Kan hända att någon av dem har åkt ner, t.ex nivån för den webbläsare du använder. Ta en titt där och dra upp allt till ca 50%
Citera
2011-08-31, 21:31
Medlem
StanleyKubricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egonomic
Klicka på ljudikonen längst nere till höger (bredvid klockan), sedan klickar du på mixer. Där ser du ljudnivåerna för olika program. Kan hända att någon av dem har åkt ner, t.ex nivån för den webbläsare du använder. Ta en titt där och dra upp allt till ca 50%

Försökt med det redan! Fungerar tyvärr icke
Citera
2011-08-31, 21:35
Medlem
egonomics avatar
Har du även kollat de mer ingående ljudnivåerna? (Om du vänsterklickar på ikonerna för programmen i mixern)

Utöver det så vet jag inget mer. Kolla om drivrutinerna för ditt ljudkort är installerade på rätt sätt.
Citera
2011-08-31, 22:13
Medlem
StanleyKubricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egonomic
Har du även kollat de mer ingående ljudnivåerna? (Om du vänsterklickar på ikonerna för programmen i mixern)

Utöver det så vet jag inget mer. Kolla om drivrutinerna för ditt ljudkort är installerade på rätt sätt.

Tack för hjälpen, även om det inte var problemet! Hade satt in högtalarna och headsetet samtidigt så datorn hade blivit lurad och trott att Högtalarna var "Headphones" och tvärtom.

Tack iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in