Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-25, 10:40
  #2017
Medlem
Ska vårt parti se ner på sina egna väljare?
C-politiker: Partiledningen förminskar oss som ser problem med reduktionsplikten och bensinpriset

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...a-egna-valjare
Citera
2022-02-25, 11:06
  #2018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Ska vårt parti se ner på sina egna väljare?
C-politiker: Partiledningen förminskar oss som ser problem med reduktionsplikten och bensinpriset

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...a-egna-valjare

Vad bölar bonnläpparna om? De satt knäpptysta när stureplanscentern tog över och bestämde att allt skulle konkurrensutsättas globalt.
Citera
2022-02-25, 12:19
  #2019
Medlem
Ilskan – efter Lööfs ord i SVT: ”Irriterad

– Jag blir uppriktigt besviken och irriterad. Jag förväntar mig betydligt mer av en seriös partiledare, säger han.



https://www.expressen.se/sport/fotbo...svt-irriterad/
Citera
2022-02-25, 13:19
  #2020
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Ilskan – efter Lööfs ord i SVT: ”Irriterad

– Jag blir uppriktigt besviken och irriterad. Jag förväntar mig betydligt mer av en seriös partiledare, säger han.



https://www.expressen.se/sport/fotbo...svt-irriterad/
Jätteintressant artikel! Man får intrycket att partiledaren inte har satt sig in i kontexten alls utan bara säger saker som låter självklart och bra i media
Citera
2022-02-25, 13:44
  #2021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Vad bölar bonnläpparna om? De satt knäpptysta när stureplanscentern tog över och bestämde att allt skulle konkurrensutsättas globalt.

Håller med. Påpekade man de uppenbara problemen med den giren för en centerpartist blev man kallad kommunist. Jag har svårt att känna sympati.
Citera
2022-02-26, 09:54
  #2022
Medlem
Mycket bra och raka svar i 30 minuter. Till skillnad från clownen Jimmie så kunde hon svara direkt på Putin eller Trump utan att tveka. Hon är tydlig, principfast och en god retoriker, inga egenskaper som man kan tillskrivs Åkesson precis.
Citera
2022-02-26, 12:39
  #2023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Mycket bra och raka svar i 30 minuter. Till skillnad från clownen Jimmie så kunde hon svara direkt på Putin eller Trump utan att tveka. Hon är tydlig, principfast och en god retoriker, inga egenskaper som man kan tillskrivs Åkesson precis.

Tyckte du hon svarade tydligt angående om hon skulle stödja Uffe eller Magda efter valet?
Citera
2022-02-26, 12:41
  #2024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Tyckte du hon svarade tydligt angående om hon skulle stödja Uffe eller Magda efter valet?

Nej, men de behövs inte eftersom alla vet att hon aldrig kommer rösta fram Ulf om de samarbetar med Sverigedemokraterna, hon har sagt detta hela tiden i snart 5 år. Det kallas att vara principfast. Kanske något de andra politikerna som Ebba och Ulf kan lära sig av, som först aldrig skulle samarbeta med Sverigedemokraterna och sedan ändrade sig?

Hon kommer rösta fram Magdalena om inget nytt händer och lägga ned sina röster i en budgetomröstning.
Citera
2022-02-26, 12:43
  #2025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Nej, men de behövs inte eftersom alla vet att hon aldrig kommer rösta fram Ulf om de samarbetar med Sverigedemokraterna, hon har sagt detta hela tiden i snart 5 år. Det kallas att vara principfast.

Hon kommer rösta fram Magdalena om inget nytt händer och lägga ned sina röster i en budgetomröstning.

Jag gör samma bedömning som dig men hon vågar inte säga det rakt ut av rädsla för att förlora bönderna som trots allt röstar på C än. Hon är en vidrig människa och bra mycket falskare än Jimmie.
Citera
2022-02-26, 12:49
  #2026
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Jag gör samma bedömning som dig men hon vågar inte säga det rakt ut av rädsla för att förlora bönderna som trots allt röstar på C än. Hon är en vidrig människa och bra mycket falskare än Jimmie.

Jimmie Åkesson och hans parti har ju ändrat åsikt i typ alla frågor förutom invandring? Eller till och med invandring, förut ville de ta emot kvotflyktingar och nu vill de ha återvandring. De har bytt fot i frågan om EU, vinster i välfärden, religiösa friskolor, LAS, abort, samkönad äktenskap/adoption (de två senare är i för sig bra), NATO, skattepolitik med mera. Hur är detta att vara principfast? Man vet inte var man har dem. De gör allt för att komma in i värmen men de får aldrig något inflytande. Pinsamt.

Alla vet vad Annie Lööf och Centerpartiet står för, oavsett vad man tycker om dem. Detsamma kan man inte säga om Sverigedemokraterna förutom invandring. Det är för att Annie Lööf har tydliga värderingar, Jimmie har inte det.
Citera
2022-02-26, 12:52
  #2027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Jimmie Åkesson och hans parti har ju ändrat åsikt i typ alla frågor förutom invandring? Eller till och med invandring, förut ville de ta emot kvotflyktingar och nu vill de ha återvandring. De har bytt fot i frågan om EU, vinster i välfärden, religiösa friskolor, LAS, abort, samkönad äktenskap/adoption (de två senare är i för sig bra), NATO, skattepolitik med mera. Hur är detta att vara principfast? Man vet inte var man har dem. De gör allt för att komma in i värmen men de får aldrig något inflytande. Pinsamt.

Alla vet vad Annie Lööf och Centerpartiet står för, oavsett vad man tycker om dem. Detsamma kan man inte säga om Sverigedemokraterna förutom invandring. Det är för att Annie Lööf har tydliga värderingar, Jimmie har inte det.


SD har en bra politik till skillnad från C. Hur tänkte ni när ni ville ha fri invandring och låta dom ta hand om sig själva? Hur tänkte ni om gymnasielagen? Skapade inte det mer kriminella i samhället? C säger sig stå i mitten i politiken men sanningen är att ingen vill ta i dem med tång.
Citera
2022-02-26, 12:54
  #2028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
SD har en bra politik till skillnad från C. Hur tänkte ni när ni ville ha fri invandring och låta dom ta hand om sig själva? Hur tänkte ni om gymnasielagen? Skapade inte det mer kriminella i samhället? C säger sig stå i mitten i politiken men sanningen är att ingen vill ta i dem med tång.

Fast jag skrev tydligt att detta inte handlar om politiken i sig utan principer. Du sa att Annie Lööf är falsk. Jag gav exempel på hur Sverigedemorkaterna flip-floppat i princip varje fråga. Menar du att Jimmie Åkesson är principfast när han och hans bytt åsikter helt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback