Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2011-08-30, 23:17
Medlem
Tidningar är skyldiga att tydligt ange att artikeln i fråga är reklam så att det inte förväxlas med riktiga nyheter. Det lär alltså inte vara något 118800 och Expressen har kokat ihop gemensamt. Dessutom vore det högst oklokt av 118800 att få allmänheten att tro att de kan få fram portkoder bara så där.

Tror helt enkelt att han som svarade visste någon som bodde på grabbens adress eller att han gjorde en snabb-googling och lyckades trolla fram det på något vänster.
Citera
2011-08-31, 00:01
Medlem
Ombudsmannens avatar
Det är ju inte jättesvårt för personen på 118 800 att be Gustav om adressen och sedan ringa någon i samma uppgång och förklara situationen för att på så sätt få redan på koden.
Citera
2011-08-31, 01:12
Medlem
känns mer som ett dåligt pr trick... fler skickar om samma sak, inga lär dock få någon portkod av dem = mer pengar till dem.
Citera
2011-08-31, 08:51
Moderator
rotadents avatar
Tråden handlar mest om 118 800 nu och passade överlag inte så bra i Bostad. Vi flyttar på den.

Bostad --► Företagsskvaller

//Mod
Citera
2011-09-01, 05:08
Medlem
carass avatar
Att 118 800 lämnat ut en portkod stämmer inte. Var ett PR-trick regisserat av 118 800. Gustav 11 var statist så att säga men räckte väl för att Expressen skulle gå på det för att göra en nyhet av det. Hahaha.. jag gillar den som kom på denna idé!
Citera
2011-09-01, 09:54
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo83
Ja, som fungerar mellan 0700-1600

Jag tror polisen har samma kod, dvs service koden.
Vet att i min mors hus som har portkod har pikén varit ett flertal gånger under åren för att hämta folk.
Och inte var det 7 -16 utan tidig morgon och samtliga gånger krossade polisen rutan i ytterdörren.
Dock har polisen betalat för sig samtliga gånger :-)

OM nu polisen nu har en kod som fungerar varför då gång på gång krossa rutan i ytterdörren?
Citera
2011-09-01, 11:31
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Funkar kodlåset i din mammas hus dygnet runt? Annars vanligt att strömmen slås ifrån ~21-06 och då är självklart alla koder obrukbara.
Citera
2011-09-01, 12:29
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Att 118 800 lämnat ut en portkod stämmer inte. Var ett PR-trick regisserat av 118 800. Gustav 11 var statist så att säga men räckte väl för att Expressen skulle gå på det för att göra en nyhet av det. Hahaha.. jag gillar den som kom på denna idé!
Källa?
Citera
2011-09-01, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorzes
Skojar du? Det är klart att det finns! Det brukar vara en väldigt lätt kod att komma ihåg också. I min stad så var det 1973 och då kom man in överallt!

Instämmer . Jag har en kod som funkar på alla dörrar dygnet runt i min stad. Allmännyttans fastigheter bara iofs . Har varit samma i 2 år nu . Annars finns ju alltid det lilla hålet bakom plasten ovan knapparna :-) Funkar alltid överallt (Bewators knappsats )
Citera
2011-09-03, 19:22
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Jag tror polisen har samma kod, dvs service koden.
Vet att i min mors hus som har portkod har pikén varit ett flertal gånger under åren för att hämta folk.
Och inte var det 7 -16 utan tidig morgon och samtliga gånger krossade polisen rutan i ytterdörren.
Dock har polisen betalat för sig samtliga gånger :-)

OM nu polisen nu har en kod som fungerar varför då gång på gång krossa rutan i ytterdörren?

För att det är polistaktik. Självklart står inte piketen som några vilsna tidningsbud och knappar in fel så kallad "servicekod" som jag ändå inte tror finns. Enligt deras polistaktik så slår de in dörren eller rutan per atutomatik.
Citera
2011-09-05, 10:59
Medlem
fizys avatar
Det krävs inte kvantfysik för att förstå att detta är ett PR-trick.
"Svar på allt", undrar vad lillkillen fick för besväret? 500kr skulle fått han att hoppa jämnfotas. Eller är det någon bekant till VD:n?...
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in