2011-08-25, 23:31
Medlem
Tja,

När jag kom tillbaka från semestern så hade grannen köpt någon form av super-router eller whatever som totalt tog över Channel 4. Mitt trådlösa funkade knappt om jag stod intill routern. Nu har jag bytt till channel 1 (6 är också ganska använd av andra grannar) och det funkar okej, men inte klockrent.

Jag behöver hjälp med att hämnas på aset som förmodligen inte kan ett skit om datorer eller wifi men gick till Expert och sa "Behöver trådlöst, vad ska man ha?" och köpte en router för 3 kakor.

Hur stör jag ut Channel 4 så han inte kan surfa och får sitta i supportkö i 2år? Borde väl gå att köpa någon krallig antenn som går på en viss kanal och bara stör?

Om du tycker det är omoraliskt eller whatever så behöver du inte svara.
Är du en ond människa, tror på hämnd eller whatever, hjälp gärna till!
Citera
2011-08-26, 00:09
Medlem
JagVanns avatar
Skummade igenom det här och tror bilalarm verkar vettigt.

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Electromagnetic_interference_at_2.4_GHz
Citera
2011-08-26, 21:47
Medlem
Kan vara svårt att få en störare att bara fixa en kanal. Risken är att den "spiller" över på andra kanaler.
Citera
2011-08-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagVann
Skummade igenom det här och tror bilalarm verkar vettigt.

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Electromagnetic_interference_at_2.4_GHz

Känns lite som en "vanlig" blocker som bara fungerar precis i närheten av apparaten. Skulle vilja kunna rikta blockern alternativt att den fungerar på en större yta så att grannar blir effekterade och inte bara mitt egna vardagsrum.

Citat:
Ursprungligen postat av mentalvoid
Kan vara svårt att få en störare att bara fixa en kanal. Risken är att den "spiller" över på andra kanaler.

Det gör en wifi-router också, så det är inga problem. Har du några tips på vad som kan användas? Jag har sett på dealextreme.com tex att det finns blockers men de fungerar ju bara i rummet. Jag vill ha en antenn man kan rikta upp i taket för att targeta snubben ovanför min lägenhet.
Citera
2011-08-29, 10:24
Medlem
Citat:
Har du några tips på vad som kan användas?
Nej tyvärr. Bygga själv kanske?
Citera
2011-08-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mentalvoid
Nej tyvärr. Bygga själv kanske?

Skulle kunna vara en lösning. Dock så har jag aldrig gjort något liknande förut så du får gärna dela med dig om du har någon länk eller källa med information om hur man kan gå till väga.
Citera
2011-08-29, 12:09
Medlem
DennisOlofs avatar
Om du vet vem det är, varför inte prata med personen. Han kanske inte förstår att hans prylar stör andras trådlösa i området. Man ska inte köra på kanal 4 heller. Men det vet han nog inte.

Kanal 1,6,11 är det som gäller, allt enligt denna om man kör på 2.4Ghz

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels
Citera
2011-08-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Om du vet vem det är, varför inte prata med personen. Han kanske inte förstår att hans prylar stör andras trådlösa i området. Man ska inte köra på kanal 4 heller. Men det vet han nog inte.

Kanal 1,6,11 är det som gäller, allt enligt denna om man kör på 2.4Ghz

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels

Vet inte vem han är, vill inte veta vem han är.
Men tack för tipset
Citera
2011-09-05, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TumorOld

Är du seriös?

Kör med 5 GHz trådlöst eller powerline, då slipper du bråka med grannen.

Om du nödvändigtsvis måste jävlas med grannen. Köp en billig mikrovågsugn och bombardera offret med mikrovågor. Om du ställer in ugnen på upptining, så ser styrenheten till att magnetronen sänder 5 sekunder i taget och däremellan avstängd i 20 sekunder. Hur du gör för att köra ugnen med luckan öppen får du lista ut själv.
Citera
2011-11-09, 01:33
Medlem
Svartangelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumorOld
Tja,

När jag kom tillbaka från semestern så hade grannen köpt någon form av super-router eller whatever som totalt tog över Channel 4. Mitt trådlösa funkade knappt om jag stod intill routern. Nu har jag bytt till channel 1 (6 är också ganska använd av andra grannar) och det funkar okej, men inte klockrent.

Jag behöver hjälp med att hämnas på aset som förmodligen inte kan ett skit om datorer eller wifi men gick till Expert och sa "Behöver trådlöst, vad ska man ha?" och köpte en router för 3 kakor.

Hur stör jag ut Channel 4 så han inte kan surfa och får sitta i supportkö i 2år? Borde väl gå att köpa någon krallig antenn som går på en viss kanal och bara stör?

Om du tycker det är omoraliskt eller whatever så behöver du inte svara.

Detta låter jus precis som samma problem jag suttit med i 1,5 år nu. Kommer du på någon bra hämnd så dela gärna med dej til mej. Min granne sitter med 5 router's precis ovanför mej och när han loggar in sina nätverk finns det inte ens möjlighet att använda mobil telefon. Tog med mej en hammare och gick på besök, pratade lite vänligt med honom och sen vart det lugnt i en månad. men nu är han i gång igen.
Citera
2011-11-09, 08:10
Medlem
PeterNosters avatar
Sätt upp ett hönsnät i taket och jorda det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in