Citat:
Ursprungligen postat av Exilsvenskefan
Jag tror jag vet vilken tidning du menar, tror det ar Practical Photographgy, dom kor nagot sadant. Men jag tycker dom fokuserar alldeles for mycket pa photoshop, och jag vill inte kopa en dyr importerad tidning for tre sidor intressant lasning, 40 sidor reklam for butiker i England, och 20 sidor Photoshop tips som jag inte anvander.
Hm, jag minns inte att det var så starkt fokus på Photoshop i och för sig, men det var ganska länge sen jag läste tidningen. Nu när du säger det minns jag att sista gången jag köpte den så var numrets redaktionella bild en helt sanslös historia. De hade fotat någon sorts idrottsarena på natten. De hade för det första lagt ihop 2-3 exponeringar för att få alla delar av bilden rätt exponerad, sen hade de klonat in månen från ett annat foto. Det påminner mig om varför jag inte köpte den tidningen efter det

Men jag tror att den mer och mer gick mot sånt, i början vill jag minnas att den var bättre.
Dock är det en bra idé att ha den typen av artiklar tycker jag. Fotosidan försöker väl, där kan man ju skicka in bilder till varje nummer av deras papperstidning Fotosidan Magasin. Dock vet jag inte hur bilderna hanteras i tidningen, om de bedöms eller bara visas upp? Jag har aldrig läst den.