Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Incall är riskablare än outcall eftersom polisen lättare kan ha span. Om du nekar till vad som inträffat så kan de ändå inte sätta dit dig eftersom de inte kan bevisa att du betalat för sex i lägenheten. Undantaget om det är en stor kopplerihärva med avlyssning etc. Utpressning har inträffat, men är extremt ovanligt. I de fall detta har förekommit i stor skala har de anmälts och utpressarna har fått kännbara fängelsestraff.
Visst, risken kan finnas om kunden ringer efter (outcall) en eskort som är inblandad i kriminell verksamhet och polisen har just henne under uppsikt. Det gäller att använda sunt förnuft och läsa annons/hemsida nog samt att även ringa eskorten för att göra en bedöming. Vid minsta tveksamhet tycker jag att kunden ska välja en annan eskort. Att tex jag skulle ha polisen efter mig när jag åker till en träff är väldigt osannolik. Jag bor på landet och jag skulle märka om jag hade någon efter mig när jag åker hemifrån på kvällen. Under dagtid har jag ju ett vanligt arbete. Polisen lägger inte ner resurser att bevaka självständiga eskorter som inte är inblandade i kriminell verksamhet.
Vid incall (som du skriver om) kan ju risken vara lite större eftersom det blir en viss trafik till eskortens lägenhet. Det är även lättare för polisen att ha kontroll vid incall.