2011-09-23, 00:04
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Såg att han fetmarkerat lik även i ett tidigare inlägg i tråden. Nu får man inte spekulera om användares identiteter så det tänkte jag inte göra men folk som sitter häktade misstänkta för grova brott har inte tillgång till internet.

Då förstår du vad jag menar kanske??
Citera
2011-09-23, 00:05
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
bara en sista fråga: är hegamon den eventuella mördaren.. som du sa hade skrivit i tråden?

inte en aning, men han skriver ju saker som verka stämma rätt bra iallafall.
Citera
2011-09-23, 00:09
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
Tror som sagt inte på detta... Han nämner ju bl.a. drogaffärer m.m. och i nuläget pekar väl egentligen ingenting på detta?

Det finns en chans att det antingen har homosexuella eller nazistiska förtecken.

Homosexuella = någon skum svartsjuka. PI kanske var bög och hade en relation med BE men ville nu att det skulle bli offentligt. BE som var otrogen mot sin kille ballar ur och lockar med sin allmänt instabile broder.

Nazistiska = PI var nazist. Han uttrycker sig nedsättande om homosexuella och BE blir rädd/ledsen. Kanske då JE (som värnar om sin bror) blir vansinnig och tillsammans med BE åker för att "läxa upp" nazisten. Det hela spårar ur alternativt det var överlagt.

Det mest troliga är dock imo att JE bara får ett psykbryt och det blir någon sorts misshandel som går över styr. Vad som utlöser denna kan man bara spekulera om. Efter att ha läst tidningsartikeln verkar det kunna vara vad som helst. Med tanke på att han (JE) röker hasch kan han ha varit i ett riktigt skumt tillstånd då han bestämde sig för att "göra upp". Vad BE då gör med vet jag inte, han är väl dessutom den som är häktad på sannolika skäl? Kanske var inte han heller så coollugn jämt. Kanske även påtänd/berusad. Kanske skulle han bara lugna sin bror och så gick det som det gick. Väl då får han panik och hjälper JE att dumpa kroppen.

PI har nyligen haft flickvän, jag har sett detta och vet. Så bög är han inte.
Han umgicks med BE väldigt mycket så nej, han hatade inte bögar.

Precis, kan vara lite det du säger, att han va hög, gick över styr, och så blev det som det blev.
Vem vet vad som hade hänt när 19-åringen släppts fri? :S
Citera
2011-09-23, 00:14
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Då förstår du vad jag menar kanske??
Nej, faktiskt inte. Både BE och JE greps i måndags och Hegamon var aktiv senast idag. Kanske är jag som är trög...
Citera
2011-09-23, 00:17
Medlem
Funkydudes avatar
Citat:
PI har nyligen haft flickvän, jag har sett detta och vet. Så bög är han inte.
Han umgicks med BE väldigt mycket så nej, han hatade inte bögar.

Precis, kan vara lite det du säger, att han va hög, gick över styr, och så blev det som det blev.
Vem vet vad som hade hänt när 19-åringen släppts fri? :S
Iofs utesluter inte f.d. flickvän samt umgänge med bögen det ena eller det andra. Kan vara såväl homosexuell som nazist för det

Var inne på dessa spår från en början (då GM:s identiteter blev kända) men tvivlar allt mer nu. Tror som sagt det bara var JE som hade en "dålig dag". Verkar kunna hitta på det mesta den pojken...
Citera
2011-09-23, 00:18
Medlem
Citat:
Jag tycker inte det. Håller med om att han skriver övertygande, och att han tidigare verkade veta något intressant, men ju mer man får reda på desto mindre verkar det han skriver ha någon som helst grund i verkligheten.
Att han fetstilar ordet lik är väl inte mer övertygande än att flera innan honom misstänkte att han redan var död. Och ang geografin. Han skriver att man ska leta runt Fridlevstad, Rödeby och Jämjö. Det är riktigt att Fabbemåla ligger mittemellan Jämjö och Rödeby men det är ju väldigt stora delar av kommunen vi snackar om här. Jag tolkar det bara som att han menar att man ska kolla leta ute i "förorterna" eftersom det är där PI:s umgängeskrets och de som hotat honom håller till.

Och så var han ju aktiv här på FB igår kl 20:23, när båda bröderna satt inne.

Men jag kan för all del ha fel!
Citera
2011-09-23, 00:23
Medlem
Är det förresten ingen här som har ordentliga bilder på personerna? Bilderna på facebook är ju helt värdelösa. Syftar på BE, JE och Tyr (snubben som med hagelgeväret). Skicka gärna via PM, jag har inget intresse av att de läggs ut publikt här...
Citera
2011-09-23, 00:24
Medlem
bagarn29s avatar
http://svtplay.se/v/2542721/sydnytt/22_9_22_15

Inslag om mordet ca 1:10 in i inslaget. Även en kort intervju med PIs bror som menar att polisen gripit fel personer.
Citera
2011-09-23, 00:26
Medlem
Citat:

tolkar det som ett ja. att han iaf är inblandad på något sätt. när man läser igenom hans inlägg så är misstänksamt insatt i det hela. sjukt.

undrar för övrigt vad som hände med cocon76.. han var väldigt aktiv men försvann från tråden vad det verkar.
Citera
2011-09-23, 00:29
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Inslag om mordet ca 1:10 in i inslaget. Även en kort intervju med PIs bror som menar att polisen gripit fel personer.

Så bra att han sitter sådär med luvan så att han får vara helt anonym. För övrigt, är det verkligen fastslaget att det är PIs kropp? Jag tvivlar inte på det, men det har väl stått på flera ställen att det inte bekräftats än.
Citera
2011-09-23, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Detta blir än mer märkligt nu. Samma dag som EI fått bekräftat att det verkligen är Peter som de hittat så går han ut och försvara de två som sitter häktade. Riktigt konstigt beteende.
Citera
2011-09-23, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
tolkar det som ett ja. att han iaf är inblandad på något sätt. när man läser igenom hans inlägg så är misstänksamt insatt i det hela. sjukt.

undrar för övrigt vad som hände med cocon76.. han var väldigt aktiv men försvann från tråden vad det verkar.

Han verkar också vara någon i dessa kretsar i alla fall, hur vet jag inte och tänker inte spekulerar i det heller eftersom man inte får röja någon men han verkar vara insatt i det hela iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in