2011-08-24, 00:48
Medlem
Jag har aldrig någonsin förutom den sista matchen i allsvenskan förra säsongen då Malmö tog hem guldet varit med om liknande stämning på läktaren. Vilket jävla mäktigt tryck! Hela stadion sjöng.. hoppade och skrek. Det går inte att beskriva stämningen om man inte var där. Och snacka om att vara stolt över grabbarna trots att besvikelsen är påtaglig. De kämpade hela matchen igenom och gav aldrig upp. Det var så jävla nära.

Edit. Förövrigt anser jag att Pontus Jansson bör bli adlad eller nått för sin insats den här kvällen. Eller åtminstone få en chans i A-landslaget. Han var helt otrolig.
Senast redigerad av Pazzamo 2011-08-24 kl. 00:58.
2011-08-24, 00:49
Medlem
Balonzos avatar
Är fylld med så jävla många olika känslor nu, det är riktigt svårhanterligt. Jag känner en oerhörd stolthet för Malmö och MFF, jag sörjer och gråter med pågarna, och är så jävla förbannad på Zagrebs fuskande spelare och deras korrupta facist manager.

Sicken jävla dag man har upplevt som MFF-fanatiker.. Bara en sån sak som att höra Champions League sången gav gåshud. Och alla målfiranden, den stående ovationen som varade i flera minuter, och när vi sjöng hymnen efter matchen och spelarna grät.. Fy fan..

"Vi vet, ni kan, 3-0 till Malmö" efter 2-0 målet, fyfan asså! Den måste ha satt pågarna i högvarv!
2011-08-24, 01:09
Medlem
aceblacks avatar
Vad händer efter detta, kommer man köra mer matcher på Europa Nivå. Alltså typ Europa League?
2011-08-24, 01:13
Medlem
Petesamprass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Vad händer efter detta, kommer man köra mer matcher på Europa Nivå. Alltså typ Europa League?

ja, malmö är nu i gruppspel i EL. det drar igång 15 september.
på fredag är det lottning, och på torsdag får vi se om även helsingborg kan ta sig dit.
2011-08-24, 01:15
Medlem
Qaas avatar
Haha skön snubbe, denna Pontus Jansson.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/championsleague/article13515854.ab

Vid 00:49 hör man honom säga "Ska vi ta en cs-match efteråt" Bara så... efter CL.
2011-08-24, 13:20
Medlem
UtflippaDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtflippaD
All heder till Malmö och framförallt till Pontus Jansson! Snälla snälla, stanna i MFF en stund istället för att ruttna bort i Holland/Belgien/sånt. Bygg nu nått med det här laget!

Jag väntar spänt på vad genierna på Sydsvenskan delar ut för snea betyg i tidningen denna gången. "Klart Wilton ska ha en fyra, han gjorde ju ett rätt!" Anade jag att klacken var nära att bua ut Wilton?

Ibland är det jobbigt att gissa rätt... Nog fan fick Wilton en fyra i dagens tidning! Hur är det möjligt? Jansson fick en välförtjänt femma, så helt snett är det inte. Men för fan. Folk kan ju tro att Wilton är bra nu...
2011-08-24, 14:14
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mjo, MFF måste kreddas för denna insats, man spelade god fotboll i högt europeiskt tempo och var ett fitthår från finrummet. För övrigt exakt samma utfall som Djurgårn hade mot en annan svår jugge-motståndare, dvs Partizan Belgrad där vi också åkte ut i CL-kvalet på bortamål efter två heroiska matcher... sannolikt den bästa fotboll vi presterade back in the day.

Men nu var det visst MFF som skulle kreddas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in