2014-06-19, 15:54
Bannlyst
hej
Min polare har oftast injectat i mig, men av vissa skäl måste jag göra det själv nu. Jag montera ihop allt och skulle börja, men jag e fruktansvärt nöjjig för i skjuta in i ådra. Jag aspirera en gång o det kom blod direkt, jag tog ut o bytte nål o provade annat ställe. Denna gången drog jag tillbaka 2 ml säkert för att se att inget kom, och sen skulle jag precis trycka in när jag såg lite blod i nålen. Jag har 2 frågor
1. Kan jag dra tillbaka(när jag aspirerar) flera ml för o vara på den säkra sidan och kan jag köra in all den luft i muskeln, är det farligt?
2. Om jag råkar köra in i ådra, vad händer då egentligen? Hosta osv?
hur ska jag göra?
mvh
Citera
2014-06-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackareee
hej
Min polare har oftast injectat i mig, men av vissa skäl måste jag göra det själv nu. Jag montera ihop allt och skulle börja, men jag e fruktansvärt nöjjig för i skjuta in i ådra. Jag aspirera en gång o det kom blod direkt, jag tog ut o bytte nål o provade annat ställe. Denna gången drog jag tillbaka 2 ml säkert för att se att inget kom, och sen skulle jag precis trycka in när jag såg lite blod i nålen. Jag har 2 frågor
1. Kan jag dra tillbaka(när jag aspirerar) flera ml för o vara på den säkra sidan och kan jag köra in all den luft i muskeln, är det farligt?
hur ska jag göra?
mvh

Jag drog tillbaka jävligt mycket för att vara helt hundra att inget blod kom, och jag mår bra atm det var mitt första stick. Hade pytte lite blod i nålen när jag drog upp det men det kanske kom påvägen upp.

Om du kör i en ådra så har jag läst att det kan bli oljesmak i käften och en jävla hosta, men vad vet jag
Citera
2014-06-19, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G4NJAM4N
Jag drog tillbaka jävligt mycket för att vara helt hundra att inget blod kom, och jag mår bra atm det var mitt första stick. Hade pytte lite blod i nålen när jag drog upp det men det kanske kom påvägen upp.

Om du kör i en ådra så har jag läst att det kan bli oljesmak i käften och en jävla hosta, men vad vet jag
Ja det känns säkrast att dra tbx mycket, men vet inte om det kan vara farligt att köra in så mycket luft kanske? Jag har hört folk som dött direkt av att injiecta i ådra så det e ..
Citera
2014-06-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ja det känns säkrast att dra tbx mycket, men vet inte om det kan vara farligt att köra in så mycket luft kanske? Jag har hört folk som dött direkt av att injiecta i ådra så det e ..

Jassså så när jag drog tillbaka i muskeln så är de luft? (((

Jag råka nog injectera ganska lågt ner nån sa att man ska stå o se vad pekfingret hamnar på benet men jag råka visst 3-4 cm ner men inte så nära knäet..

lycka till vet hur de känns..
Citera
2014-06-19, 16:04
Bannlyst
Citat:
Jassså så när jag drog tillbaka i muskeln så är de luft? (((

Jag råka nog injectera ganska lågt ner nån sa att man ska stå o se vad pekfingret hamnar på benet men jag råka visst 3-4 cm ner men inte så nära knäet..

lycka till vet hur de känns..
Haha oj,, nej jag vet inte jag har för mig att det är luft men det kanske är ingenting? jag ska dra tbx ca 3 ml hoppas det räcker, hoppas nån mer kan svara på frågan nu akut
Citera
2014-06-19, 16:06
Medlem
Citat:
Haha oj,, nej jag vet inte jag har för mig att det är luft men det kanske är ingenting? jag ska dra tbx ca 3 ml hoppas det räcker, hoppas nån mer kan svara på frågan nu akut

Men, du när du väl ska injecera så gör de sjuukt långtsamt för man känner oljesmakan och hostan nästan direkt när de kommit direkt i blodet har ja läst, varför dra tbx sååå mkt hur mkt sätter du?

Mina pumpar e lixom bara 3ml och det är jävligt trögt att dra tbx ska du veta
Citera
2014-06-19, 16:13
Bannlyst
Citat:
Men, du när du väl ska injecera så gör de sjuukt långtsamt för man känner oljesmakan och hostan nästan direkt när de kommit direkt i blodet har ja läst, varför dra tbx sååå mkt hur mkt sätter du?

Mina pumpar e lixom bara 3ml och det är jävligt trögt att dra tbx ska du veta
Mina är 5 ml, alla känner inte smaken vissa kollapsar direkt ju.. Men jag drar tbx 2-3 ml om det inge kommer borde det vara säkert o köra in? Men varför kom det igår lite blod precis innan jag skulle köra in trots att jag aspirerat o inget kom? Kan det vara att jag rörde med nålen inuti för mycket eller nåt?
Citera
2014-06-19, 16:21
Medlem
Citat:
Mina är 5 ml, alla känner inte smaken vissa kollapsar direkt ju.. Men jag drar tbx 2-3 ml om det inge kommer borde det vara säkert o köra in? Men varför kom det igår lite blod precis innan jag skulle köra in trots att jag aspirerat o inget kom? Kan det vara att jag rörde med nålen inuti för mycket eller nåt?

Du kan inte lita på mig när jag skriver för har som sagt ingen erfarenhet men läst på en hel del. Om det ej kommer blod när du aspirerar och du ej råkar dra upp nålen när du håller på att aspirera ska det ju vara good to go.

Jag aspirerade väldigt långsamt såg fan ingen skillnad i pumpen tyckte de bara va olja lixom men såg ju att kolven åkte upp sen tryckte jag in lite och väntade sen fortsatte jag väldigt långsamt, höll kvar ganska länge och trycka verkligen ner i botten och sen upp.

Var noga med att inte råka ta upp nålen någonting och vispa inte muskeln går sönder, svårt när man darrar men fokusera du klarar det!!
Citera
2014-06-19, 16:26
Medlem
Citat:
GRABBAR JAG KLARADE DET VAR INGA PROBLEM ALLS, KÄNDE KNAPPT ATT NÅLEN GICK IN, man ska vara lite snabb i början.

Jag aspirera som fan så trögt att trycka upp den hade visst gjort de jätte länge fast ja inte vetat om det, såg inget blod så tryckte in allt långsamt lät den sitta i 30 sek sen drog jag upp och det var pyyyyyytttte lite blod i nålen men knappt

Fan skar mignär jag öppna ampullen och jag darrar fortfarande haha, men när ja sög upp så hade jag 1,5ml och de ut att bara va olja så pressade ut och de rann över lite på gröna men tillslut fanns inga bubblor men hade 1,1 kvar ändå ? :S

Kan jag få ont inom senaste timmar nu? masserade lite efter, känns lite konsitgt i benet men är nog placebo stress

EDIT: visst kan jag inte skjutit in oljan någonstans än muskeln? Hela nålen var inne ofc

du kan få ont direkt efteråt, men de kmr smyga sig på och imorgon så känns de som du blivit sparkad av en häst mest troligt

kmr gå över så oroa dej inte över det
lycka till och grattis

har läst att man INTE ska massera efteråt, men gör nog inget men massera inte över där du just stuckit de är onödigt, stretcha istället före och sen låter du de bara va efter du stuckit.
Citera
2014-06-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rbbb
du kan få ont direkt efteråt, men de kmr smyga sig på och imorgon så känns de som du blivit sparkad av en häst mest troligt

kmr gå över så oroa dej inte över det
lycka till och grattis

har läst att man INTE ska massera efteråt, men gör nog inget men massera inte över där du just stuckit de är onödigt, stretcha istället före och sen låter du de bara va efter du stuckit.

Tack!

Jag masserade inte precis på sticksåret bara runt omkring lite i 30 sek typ haha, satt o svalade 24/7 för att se om de var oljesmak haha och nu har jag gått omkring i huset ett bra tag men lugnat ner mig en hel del. Känns lite udda men inget som gör ont.

Jag råka sticka ganska lågt ner men de ser inte lågt ner ut när jag sitter men när jag står ser jag lixom vart muskeln går bättre, kan de bli konsekvenser av att sticka för lågt ner i musklen ska sticka högre på tisdag. Kändes fan inte ett piss på riktigt, svårt att se om jag aspirerade bara men är säker på att jag gjorde de säkert för länge med haha, är de dåligt att aspiera mkt? Är de luft man aspirerar?

Det skummaste med sticket var att jag hade en jävla massa olja i pumpen tyckte jag men för att få bort luftbubblor tryckte jag ut lite och det rann lite på gröna nålen men inget på den blå men de stod 1,1ml och inga bubblor? Men baara 1ml olja i ampullen väl haha

mkt frågor o kladdig text sorry !
Citera
2014-06-19, 16:54
Medlem
Citat:
Tack!

Jag masserade inte precis på sticksåret bara runt omkring lite i 30 sek typ haha, satt o svalade 24/7 för att se om de var oljesmak haha och nu har jag gått omkring i huset ett bra tag men lugnat ner mig en hel del. Känns lite udda men inget som gör ont.

Jag råka sticka ganska lågt ner men de ser inte lågt ner ut när jag sitter men när jag står ser jag lixom vart muskeln går bättre, kan de bli konsekvenser av att sticka för lågt ner i musklen ska sticka högre på tisdag. Kändes fan inte ett piss på riktigt, svårt att se om jag aspirerade bara men är säker på att jag gjorde de säkert för länge med haha, är de dåligt att aspiera mkt? Är de luft man aspirerar?

Det skummaste med sticket var att jag hade en jävla massa olja i pumpen tyckte jag men för att få bort luftbubblor tryckte jag ut lite och det rann lite på gröna nålen men inget på den blå men de stod 1,1ml och inga bubblor? Men baara 1ml olja i ampullen väl haha

mkt frågor o kladdig text sorry !

du måste inte sticka högt på låret bara för att de är rek sticker själv med lite vinkel när jag sätter där och rätt långt ut.

oljesmaken där har jag aldrig fått och fått blod i nålen utan att märkt de en gång, och då körde jag tren.
ingen hosta heller.

tror inte de skadar att aspirera mkt men inte nödvändigt, de är ju bara så du ska se att du är i muskeln lixom och inte kör i ett kärl eller nått.

sen TROR jag att när hela nålen är inne i tex låret så är de inte så lätt att träffa något, de är påvägen in/ut som du kan träffa något.

kan va ute och cykla nu, men om de är Galenika amps är de inte lite mer än 1ml i dom?
för du får inte i dej exakt allt så länge du inte trycker med luft.
att dom med andra ord räknat med spill typ???

kan va något jag flummat ihop i skallen nu men de har jag fått för mig.

skriver slavrigt själv så de är ingen fara och kanske inte så lätt att förstå jämt.
Citera
2014-06-19, 16:56
Medlem
Citat:
hej
hur ska jag göra?
mvh
Dra endast tillbaka så du ser en liten bubbla i pumpen sen e det good to go
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in