2008-09-10, 23:33
Medlem
mobeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Databasnörd
Ännu maffigare.
http://www.youtube.com/watch?v=_XUbYWSScRo

OT. Åhlens City hösten 1980. Knatar runt på skivavdelningen vilken låg på t-baneplanet på den tiden. Kollar in en video som rullar på en TV som hänger från taket. Fastnar direkt för låten. Måste ha. Letar upp skivan, dubbel LP (Sky 2), och köper den direkt bara för denna låten. Fick upp ögonen för en ny grupp och köpta deras första skiva samt kommande.

Året var 1973 - Ett par pårökta holländare som inte är att förglömma
http://www.youtube.com/watch?v=Ke32zh4hBCI
Citera
2008-09-11, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discodre
Hej.
Söker en låt där det på engelska sjunger bang bang bang bang bang och sen ett ljud som om man laddar ett vapen och så är det typ barn som sjunger. Nån som vet vad den heter?

De kanske är Dr. Dre - Bang Bang?
Citera
2008-09-11, 01:01
Medlem
grekkoz1s avatar
Denna kan va riktigt lurig.

Jag söker en låt, vars namn jag uppenbarligen inte kan, och dom egentliga ledtrådarna är ifrån musikvideon som jag kommer ihåg nåttsåndär.
Den är ifrån 1995-snåret, en brud spelar gitarr, videon är svart o vit, det regnar, någon kastar en amerikans fotboll och det är en skåpbil någonstans
Refrängen har en fras eller ord som loopas, eller ja hon sjunger det hela tiden, typ summer eller sessions eller nått sånt. Det är lite Alanis morisette(stavning?) typ pop/smårock, men den är jävligt lugn överlag.

Hade jag kunnat skriva nått mer hade jag gjort det... och mina pinsamma google och youtube-sökningar har inte lett mig nånstans.
Citera
2008-09-11, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discodre
Hej.
Söker en låt där det på engelska sjunger bang bang bang bang bang och sen ett ljud som om man laddar ett vapen och så är det typ barn som sjunger. Nån som vet vad den heter?

Min gissning är att det är MIAs låt "paper planes" du söker.
Citera
2008-09-11, 03:28
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Denna kan va riktigt lurig.

Jag söker en låt, vars namn jag uppenbarligen inte kan, och dom egentliga ledtrådarna är ifrån musikvideon som jag kommer ihåg nåttsåndär.
Den är ifrån 1995-snåret, en brud spelar gitarr, videon är svart o vit, det regnar, någon kastar en amerikans fotboll och det är en skåpbil någonstans
Refrängen har en fras eller ord som loopas, eller ja hon sjunger det hela tiden, typ summer eller sessions eller nått sånt. Det är lite Alanis morisette(stavning?) typ pop/smårock, men den är jävligt lugn överlag.

Hade jag kunnat skriva nått mer hade jag gjort det... och mina pinsamma google och youtube-sökningar har inte lett mig nånstans.
Minns du riktigt dåligt kan det vara The Cranberries' Zombie.
Citera
2008-09-11, 11:48
Bannlyst
Musik stycke ur filmen Patrioter

Söker ett musikstycke ur filmen patrioter med Harrisson Ford.
Jag kommer inte i håg om det är ettan eller tvåan för det är väl två filmer?

I varje fall så är det tre Ira? lönnmördare som ska mörda en fjärde på en gård en kväll. De knackar på både på framsidan och bakdörren fast han har väntat på dem och mördar alla tre som kom för att döda honom. Han avslutar med någon klitschig kommentar- Det är så här jag vilar mig i form eller nåt?

Under denna incident så är tv.n i huset på och spelar ett vackert kraftfullt stycke med någon som jag misstänker är en större världsartist?
Citera
2008-09-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Jewelfinger
Min gissning är att det är MIAs låt "paper planes" du söker.

Det var det, Tack
Citera
2008-09-11, 15:52
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Såg en skid/snowboardfilm för några år sedan hos en polare. I denna hade de gjort en liten egen musikvideo till en låt. I låtens refräng radade sångaren upp olika destruktiva företeelser, som "razorblades" (kan ha varit endast razors), "drugs" och några fler saker jag glömt.
I videon står kameran helt still medan en skidkille springer ut och in i bild i ultrarapid, visandes de saker som sjungs om i refrängen.

Det var en kille som sjöng.

Någon som kan hjälpa till med låtnamn, även om beskrivningen är lite vag? Snälla?

EDIT: Refrängen KAN ha innehållit ordet "violence" med..
Senast redigerad av Mr Radarkontakt 2008-09-11 kl. 16:04.
Citera
2008-09-11, 16:51
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Vilken technolåt går "Woo Haa! osv med en massa bas och blippande i bakgrunden - en bra känd nattklubbslåt från förra året.
Ingen? Verkligen? Den var riktigt poppis, hörde den i flera månader ute i byn.
Citera
2008-09-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trädpojke
Ingen? Verkligen? Den var riktigt poppis, hörde den i flera månader ute i byn.

känns som att de kan va nån Pakito låt du söker tex moving on stereo lr living on video
Citera
2008-09-11, 17:57
Medlem
x-dreams avatar
Nån som vet vilken låt detta är? Är från idol igår.

http://www.webfilehost.com/?mode=viewupload&id=7115539
http://www.myminifile.com/463Untitled1.mp3
http://www.filehost.co.za/showfile-81/untitled1.mp3
Senast redigerad av x-dream 2008-09-11 kl. 18:00.
Citera
2008-09-11, 18:31
Medlem
Tja FB

Hörde en låt på gymmet idag som jag snappade upp en liten strof ur; "...I can't live today, and I can't live tomorrow...", minns tyvärr inget mer.

Kan tillägga att det var en manlig sångare som lät lite som Nickelback.

Inte så mkt att gå på, men alla gissningar uppskattas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in