2008-06-24, 20:47
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Tror snarare att ELLE är en grupp än en person, namnet kan vara en blinkning åt hur namnet ABBA kom till... För jag tycker mig hör minst tre olika tjejer sjunga i låten. Hur som helst så verkar den finnas att köpa här för 23 euro:
http://www.digelius.com/sweden.htm

Annars är det nog att kolla på tradera lite nu och då.

jag är mer intresserad av de andra låtarna men tack så mycket för hjälpen ändå!! det verkar mycket troligt att det är ett band som du skriver
Citera
2008-06-24, 21:02
Medlem
doublejohns avatar
Den som knäcker denna kommer jag att älska i evighet:

En låt, gissar på att det är någon sorts populärmusik. Antagligen manlig sångare. Den delen jag minns är troligtvis ett outro, och man hör en mansröst (uppskattningsvis ung) tralla lite långsamt i bakgrunden. Trallet är ba-ba-ba-ba-bam och inte något tra-la-la-la-la. Huvuddelen av ljudbilden är dock en förvrängd mansröst, antagligen vuxen som låter som den kommer från en sorts radio. Denna rösten sjunger inte utan uttalar ord ur sitt sammanhang. Alltså är det inte en mening och heller inte någon sång. Orden är något i stil med "I, are, am, Discover!" med större betoning på "Discover!". Partiet är alltså lugnt och som en nervarvning av låten.
Citera
2008-06-24, 21:11
Medlem
Dr Snoozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patience
Enigma / Enya låten de första 30 sekunderna i den här videon http://www.youtube.com/watch?v=chP0-NQi3Z8, vad heter den?
Adiemus-Adiemus lät det som
Citera
2008-06-24, 21:41
Medlem
Matchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublejohn
Den som knäcker denna kommer jag att älska i evighet:

En låt, gissar på att det är någon sorts populärmusik. Antagligen manlig sångare. Den delen jag minns är troligtvis ett outro, och man hör en mansröst (uppskattningsvis ung) tralla lite långsamt i bakgrunden. Trallet är ba-ba-ba-ba-bam och inte något tra-la-la-la-la. Huvuddelen av ljudbilden är dock en förvrängd mansröst, antagligen vuxen som låter som den kommer från en sorts radio. Denna rösten sjunger inte utan uttalar ord ur sitt sammanhang. Alltså är det inte en mening och heller inte någon sång. Orden är något i stil med "I, are, am, Discover!" med större betoning på "Discover!". Partiet är alltså lugnt och som en nervarvning av låten.

Kan det vara Limp Bizkit - Behind blue eyes? .... De "sjunger" iallafall något liknande mellan ett par av verserna/refrängerna

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=2Pp38SR1lMU
Senast redigerad av Matchen 2008-06-24 kl. 21:46.
Citera
2008-06-24, 21:44
Medlem
Matchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windforce
Hörde den på p3 om jag inte minns fel, svensk artist, refräng med "Är du cp?" eller nått med cp, det är inte vapnet - kalla mig, jag tänker på, svenskt var det såklart

tackar

Lite av en gissning, men Kristian Anttilas nya singel Smutser kanske kan passa in på beskrivningen?

Har du hört vad killen är cp
Åh Åh Åh Åh
Åh Åh Åh Åh
Totalt död
Pang
Killen är helt skev
Det är mig dom kallar ''Smutser''
Citera
2008-06-24, 22:45
Medlem
pellepropells avatar
Jag söker en låt!
Jag kommer inte ihåg hur texten är. Men jag kommer ihåg att i videon så sitter det en massa människor i vad jag tror är en rymdstation, och dom får kontakt med någon sjungande tjej på månen.
Någon som vet?
Citera
2008-06-24, 22:58
Medlem
Wantdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepropell
Jag söker en låt!
Jag kommer inte ihåg hur texten är. Men jag kommer ihåg att i videon så sitter det en massa människor i vad jag tror är en rymdstation, och dom får kontakt med någon sjungande tjej på månen.
Någon som vet?
Samma?
Citera
2008-06-24, 23:19
Medlem
E.Hitlers avatar
Söker en låt jag hörde häromkvällen...

Texten jag kommer ihåg går så här : "Vad är de här för slags polisförhör" och "Vad är de nu som jag gjort fel bla bla bla för egen del"

har sökt lite här och var utan nån träff
Citera
2008-06-24, 23:41
Medlem
jag letar efter en låt vet inte vad bandet eller artisten heter men kommer ihåg en textrad som är, she's so fit she's so fine she's tripping....... i en brittisk dialekt skulle vore nice om nån visste vad låten heter.
Citera
2008-06-24, 23:58
Medlem
xintrons avatar
Tar någon denna är jag väldigt tacksam då jag gått och funderat på vad det är för låt i flera veckor nu.

Det jag kommer ihåg från låten är inte mkt. Vet att jag lyssnade sjukt mkt på den för mer än 4 år sedan.

Låten börjar med en del brus (ska låta som att det är en gammal inspelning). Sen börjar ett piano spela (också det låter gammalt) och det håller på ett tag vad jag minns (kanske 20-40 sekunder, men kan mkt väl vara både kortare och längre). Efter det drar "låten" igång. Hur den går vet jag inte, inte heller vilken genre det är, men någonstans får jag för mig att det är lite "rock/punk" över låten.

Är det någon som har den minsta aning om vad det kan vara för låt?
Citera
2008-06-25, 00:28
Medlem
Hank Williams 3

jag söker efter en låt med Hank Williams III,
Låten handlar om en avdelning på psyket tror jag.
Och han sjunger om människorna som bor där.

Är det någon som vet vilken låt jag menar?
Citera
2008-06-25, 01:09
Medlem
mobeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepropell
Jag söker en låt!
Någon som vet?

Prince Igor - Warren G
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in