2008-06-16, 01:43
Bannlyst
hjälp med låt!

http://www.youtube.com/watch?v=UAW3uUre648

Någon som vet vad låten heter i filmen ;D ? kramis
Citera
2008-06-16, 02:36
Medlem
Wantdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cajunalt
Skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en låt, har förgäves sökt runt utan resultat i en längre tid. Hjälp uppskattas verkligen!

Har inte mycket att gå på, men det är en svensk låt, en man som pratar igenom i stort sätt hela låten, med lite skön bakgrundmusik. Han drar upp olika sammanhang och förklaringar av verklgheten om jag inte minns fel. Den är nog ganska känd då jag hört den spelas på Sveriges Radio.

Om jag inte är helt ute och cyklar så kan låten/melodin även vara med på ett Fantomen-band som jag lyssnade på som liten.

Tack på förhand!
http://www.flashback.org/showpost.php?p=11514271&postcount=8954?
Citera
2008-06-16, 02:39
Medlem
BigFatCones avatar
för ett par år sen hörde jag ett band med en p3live-spelning av svenska akademin och en av låtarna handlade ganska uttalat om sex.. det är det enda som jag minns förutom att det var tjejen vad hon nu heter som sjöng.. nån som vet?
Citera
2008-06-16, 04:13
Medlem
Johnny Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräpmaja
http://www.youtube.com/watch?v=UAW3uUre648

Någon som vet vad låten heter i filmen ;D ? kramis
Soko - I'll kill her
Citera
2008-06-16, 10:53
Medlem
zpaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Elektronisk musik -> bitpop

Okej. Tack så mycket.

Kan du rekomendera någon annan bra grupp som gör bitpop låtar förutom slagsmålsklubben?
Senast redigerad av zpaxen 2008-06-16 kl. 10:56.
Citera
2008-06-16, 11:47
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpaxen
Okej. Tack så mycket.

Kan du rekomendera någon annan bra grupp som gör bitpop låtar förutom slagsmålsklubben?
047 gör också schysst bitpop, lite mer chip över dem dock men det ser jag knappast som en nackdel.
Citera
2008-06-16, 12:14
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Okej. Tack så mycket.

ladda hem lite familjen , diggar dom stark, bäsa låten är det snurrar i min skalle
Citera
2008-06-16, 12:50
Medlem
Emokaninens avatar
Söker en Techno/trance låt ( Vet inte riktigt, är inte inne på dom banorna direkt)

Den är typ Spöklik i början eller hur man nu ska säga.. Det är tyvärr det enda jag vet, men om nån har nån aning så tack på förhand.
Citera
2008-06-16, 13:08
Medlem
mobeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cajunalt
Skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en låt, har förgäves sökt runt utan resultat i en längre tid. Hjälp uppskattas verkligen!

Har inte mycket att gå på, men det är en svensk låt, en man som pratar igenom i stort sätt hela låten, med lite skön bakgrundmusik. Han drar upp olika sammanhang och förklaringar av verklgheten om jag inte minns fel. Den är nog ganska känd då jag hört den spelas på Sveriges Radio.

Om jag inte är helt ute och cyklar så kan låten/melodin även vara med på ett Fantomen-band som jag lyssnade på som liten.

Tack på förhand!

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11514271&postcount=8954
Citera
2008-06-16, 13:35
Medlem
ZrMs avatar
Citat:
Okej. Tack så mycket.

Zentrix och Morgonjuice är ganska bra
Citera
2008-06-16, 14:37
Medlem
Cajunalts avatar
Tack så mycket, "mobeus" och "Wantdead"!
Citera
2008-06-16, 14:52
Medlem
Fun_Universitys avatar
Söker en låt med The Knife tror jag, tror killen ser ut som en tjej, och tvärtom. Har för mig att det var den låten de slog igenom med. Antingen är de på ett ålderdomshem eller en krog i musikvideon. Inte heartbeats, den videon åker massa ungar skateboard, om de inte gjorde en remake video för att den andra sög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in