Okej, två stycken, den senare är nog inte så enkel...
Svensk rap/hiphoplåt. Killen låter lite tafatt och har egendomlig brytning, man tror nästan han är släkt med lilla Al-Fadji eller något däråt. Refrängen är ett antal killar med mörkare röst än honom: "Jag vevar höger vänster, jag vevar höger vänster", osv. Inte så mycket för genren egentligen men refrängen kom ovanligt lägligt medans jag höll på att fickparkera på en djävulskt smal gata...
Nu blir det som sagt förmodligen bra mycket svårare: Dance/eurotechnohållet, sent nittiotal, förmodligen -98 eller -99, nästan garanterat någon "one-hit-wonder". Såg musikvideon, förmodligen på z-tv, vid ett fåtal tillfällen när det begav sig. En tjej sjunger eller mera pratar rytmiskt "la disco, la salsa" osv ("la" kan möjlighen ha varit "the"). Nu till den tillhörande videon som gör att jag överhuvudtaget minns låten, den visade en kille som gick omkring med en ställning fastspänd på kroppen, ställningen var en kub med honom i mitten och i varje hörn satt en högtalare riktad mot honom. Han drullar runt lite på stan, och man förstår snart att denna typ av portabel hi-fianläggning är någon slags ny fluga som folk anammat istället för vanlig freestyle med lurar. I slutet på videon stöter han på en annan kille som har en liknande, men vad det verkar ännu mer påkostad anläggning. Denne nye kille visar genom gester att han totaldissar den förste killens anläggning som rena löjan. Emellanåt i videon finns det klipp med någon tjej (sångerskan?) och kanske några till som dansar och åmar sig i någon rund glugg framför kameran. Det vore ruskigt fräsigt om någon satte denna!