Kan någon kanske hjälpa mig hitta en låt ? De jobbiga är att ja har inte mycket att gå på än att den förmodligen är från 90 kanske tillochmed 80-talet , De är en tjej som sjunger musikvideon är typ filmad i afrika eller nått liknande, visar typ massa svältande barn om ja inte minns fel hon som sjunger heter Tatiana eller liknande efternamnet börjar me på T rätt lungn låt? inte mycket att gå på men om någon vet skicka gjärna ett pm då ja alltid lyckas glömma av vart ja skriver saker här inne !
okej
nu är det så att jag har ett jävligtstort problem. förra sommaren lyssnade jag alltid på en låt som jag har glömt bort vad den heter, och också hur den går,nästan.
bandet heter nånting med -tree eller -lee eller nåt sånt
låten heter nånting med - ations eller -etions.
det är först lungt ungefär halva låten, sen kommer trummorna och basen in med en väldig kraft och gör den helt annorlunda, och det var det jag minns den mest för , den där vändningen. jag MÅSTE få reda på vad den heter, annars vet jag inte vad jag gör
Letar efter en låt där refrängen, tror jag, går något i stil med "I hear, footsteps in the dark (alt. in the night)". Av soundet att döma är låten från 80-talet, åt pop-hållet, typ lite Duran Duran. Manlig sångare.
okej
nu är det så att jag har ett jävligtstort problem. förra sommaren lyssnade jag alltid på en låt som jag har glömt bort vad den heter, och också hur den går,nästan.
bandet heter nånting med -tree eller -lee eller nåt sånt
låten heter nånting med - ations eller -etions.
det är först lungt ungefär halva låten, sen kommer trummorna och basen in med en väldig kraft och gör den helt annorlunda, och det var det jag minns den mest för , den där vändningen. jag MÅSTE få reda på vad den heter, annars vet jag inte vad jag gör
Är det en gammal låt, eller kom den förra sommaren?
Musikgenre?
Är jag helt ute om jag söker en hip hop cover på "Prince- Under Pressure". Om det nu var prince som skrev det...
Så finns det någon hip hop cover på den låten?
EDIT: inte ice ice iaf.
Om det är samma riff som används i "Ice ice baby" så är det inte Prince utan Queen tillsamans med David Bowie som gjort orginalet. Den är ganska flitigt samplad.