söker en skön 80-tals låt där refrängen går nått i stil med
"feels just like ****" " that's where you belong, in my arms!"
låt har samplats i nån houselåt vet jag... ger er inte så mycket att gå på här kanske :/
söker en skön 80-tals låt där refrängen går nått i stil med
"feels just like ****" " that's where you belong, in my arms!"
låt har samplats i nån houselåt vet jag... ger er inte så mycket att gå på här kanske :/
Jag skulle vilja veta det riktiga namnet på den så kända tetris-theme-musiken. Jag vet att den kommer från någon låt av generen rysk folk, men jag har svårt att hitta något orginal eller den låt som ligger bakom.
Någon som kan anta sig uppdraget att söka?
Here ya go:
Ligger på Wikipedia sök Tetris:
Korobeiniki heter den.
[html]* Music A in the second (version 1.1) Game Boy edition of Tetris (Music A) has become very widely known, to the point that Level 20 in Tetris DS is based on the original Game Boy version of Tetris and uses that theme. It is an instrumental arrangement of a Russian folk tune called "Korobeiniki" (with various Latin spellings), which has been covered by UK dance band Doctor Spin, Aphex Twin, US alternative rock band Ozma, Tokyo Ska Paradise Orchestra and also the German techno group Scooter on their 2007 album Jumping All Over the World. Music A and B are also remixed and arranged for Super Smash Bros. Brawl, and can be selected for a created stage.
* Music 1 in the NES version is "Dance Of The Sugar Plum Fairy," a tune noted to be scene 14c of act two of The Nutcracker, which was composed by Tchaikovsky.
* One song in the BPS and Tengen versions is the Kalinka, a famous Russian song written by Ivan Petrovich Larionov.
* Music C in the Game Boy version is an arrangement of Johann Sebastian Bach's French Suite No. 3 In B Minor, BWV 814, V. Menuett - Trio.
söker en reggae låt tror jag, refrängen är något i stil me i know you wanna take me higher. higher. take me higher, något sånt, kan vara bob marley, men inte säkert det är en reggae iaf
Jag undrar vad den första låten efter att Björn Gustavsson kommit upp på scenen igår på melodifestivalen. Först var det låten "What is Love", sedan kom det en rad låtar efter att Björn kommit upp på scenen.
Jag undrar vad den första låten efter att Björn Gustavsson kommit upp på scenen igår på melodifestivalen. Först var det låten "What is Love", sedan kom det en rad låtar efter att Björn kommit upp på scenen.
Denna kan möjligtvis vara den svåraste i hela tråden, men jag ger det ett försök . Det enda jag kommer ihåg är: "så jag väntar. och jag väntar." Är en kille som sjunger. 90-tal, tror jag.